Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: PDF kan niet afgedrukt worden uit Evince documentenviewer  (gelezen 342 keer)

PDF kan niet afgedrukt worden uit Evince documentenviewer
« Gepost op: 2016/07/19, 23:12:34 »
Evince is het enige programma waaruit afdrukken niet werkt, op geen enkele van mijn 3 verschillende printers.
Wifi printer HP, Wifi printer Epson, USB printer HP.

Tot ik ook eens ging proberen op de testbak en daar net hetzelfde probleem vond.

Alle printers printen in LO, gmail, chromium, en scannen werkt eveneens op de 23 Wifi printers.

Vanuit Qpdfview kan wél een PDF geprint worden.

Nu dacht ik: simpel, laat qpdfview altijd standaard de pdf openen.
Doch in Ubuntu 14.04.4 kan dat blijkbaar niet vastgezet worden.
Tweede idee was: verwijder Evince, dan komt Qpdfview wellicht automatisch als de standaard.
Maar Evince is een hoofdonderdeel van Ubuntu, dus niet.

Is er een mogelijkheid om Qpdfview als standaard in te stellen?
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-21.2   (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Offline vanadium

  • Lid
Re: PDF kan niet afgedrukt worden uit Evince documentenviewer
« Reactie #1 Gepost op: 2016/07/19, 23:43:12 »
Nu dacht ik: simpel, laat qpdfview altijd standaard de pdf openen.
Doch in Ubuntu 14.04.4 kan dat blijkbaar niet vastgezet worden.
Heb je dit op de juiste manier geprobeerd? In bestandsbeheer: rechts-klik op een PDF, eigenschappen, openen met. Mogelijk heb jij via rechts-klik, openen met gewerkt. Dit is slechts eenmalig. Voor een vastzetting moet je via "Eigenschappen" gaan.
In welke zin werkt  het afdrukken via evince niet?

Re: PDF kan niet afgedrukt worden uit Evince documentenviewer
« Reactie #2 Gepost op: 2016/07/20, 00:01:23 »
@ vanadium

Dit trucje kende ik niet, en het werkt. Bedankt!

Citaat
In welke zin werkt  het afdrukken via evince niet?

Een printopdracht uit Evince blijft staan in het afdrukbeheer als "wordt verwerkt", zodat zelfs afdrukken uit de andere programma's er niet door kunnen.
Ook na het verwijderen van zo'n  Printopdracht uit Evince, willen de volgende klaarstaande printjobs niet starten.
Alles verwijderen en printen uit vb. LO lukt nog steeds niet.
De computer moet herstart worden om alles terug vlot te krijgen.

Idem op de testbak.
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-21.2   (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Offline vanadium

  • Lid
Re: PDF kan niet afgedrukt worden uit Evince documentenviewer
« Reactie #3 Gepost op: 2016/07/20, 09:51:20 »
Wellicht een evince probleem dat in 14.04 is blijven bestaan. Hier is een draadje op het Engelstalige Ubuntuforum (dagenlang offline geweest wegens een inbraak) waar het probleem als "opgelost" gemarkeerd is, maar waar in werkelijkheid hetzelfde lapmiddel wordt gebruikt: printen met iets anders. In latere Ubuntu versies is het probleem opgelost.

Re: PDF kan niet afgedrukt worden uit Evince documentenviewer
« Reactie #4 Gepost op: 2016/07/20, 11:46:28 »
Inderdaad, dit is hetzelfde.

Alhoewel dit hier pas de laatste maanden opdook, en toen hadden we geloof ik, reeds lang Ubuntu 14.04.4
In het voorjaar in april werkte het hier nog.
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-21.2   (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Offline ajjp

  • Lid
Re: PDF kan niet afgedrukt worden uit Evince documentenviewer
« Reactie #5 Gepost op: 2016/07/20, 12:48:35 »
Zou jouw Evince gemankeerd kunnen zijn geraakt? Ik gebruik altijd en alleen Evince (onder Xubuntu 14.04) en heb nog nooit enig probleem ondervonden met printen. Je zou eens volledig verwijderen en opnieuw installeren kunnen proberen.

Re: PDF kan niet afgedrukt worden uit Evince documentenviewer
« Reactie #6 Gepost op: 2016/07/20, 17:02:50 »
Het rare is dat hetzelfde voorkomt op 2 verschillende computers.
Verwijderen en herinstalleren is een logisch idee, doch daar Evince een systeemonderdeel is van Ubuntu blijf ik daar af. Trouwens, als je leest wat vanadium schrijft, dan weet ik dat Evince het probleem is.
Qpdfview is een goed alternatief.
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-21.2   (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)