Ja, dat is wel waar tot op zekere hoogte. Maar wat nu als blijkt dat de fan echt kapot is? Dan heb ik geen garantie meer om hem te repareren.
In principe zijn dat soort garantiestickers in Nederland niet rechtsgeldig en heb je dus, ook na het verbreken, gewoon recht op een goed werkend product. Dat recht halen kan natuurlijk een ander verhaal zijn, een rechtszaak kost je meestal meer tijd dan de reparatie je waard is, maar als de winkel waar je de computer gekocht hebt is aangesloten bij een overkoepelende organisatie dan maak je via hun klachtenprocedure ook een goede kans.
Als je zelf niets aan je systeem veranderd hebt en alleen de fan er ineens mee opgehouden is, dan lijkt me een kapotte fan het meest waarschijnlijk. Je kan kijken of je met behulp van
psensor (te vinden in het Softwarecentrum) meer informatie krijgt, maar als je fan inderdaad stuk is dan is het wel belangrijk hem snel te vervangen. Ik zou dan óf je systeem meteen onder garantie laten repareren, óf hem zelf vervangen. Een vervangende cpu-fan is niet duur.