Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Google lanceert Chrome OS  (gelezen 13729 keer)

Google lanceert Chrome OS
« Gepost op: 2010/12/07, 22:03:46 »
Vers van NU.nl
Google heeft haar Chrome OS gelanceert:
http://www.nu.nl/gadgets/2396281/google-lanceert-chrome-os-.html

Ik ga gelijk eens even kijken wat er te halen valt  :D

DarkEra

  • Gast
Re: Google lanceert Chrome OS
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/07, 22:10:45 »
Er valt volgens mij totaal niets te halen en ik geloof niet dat dit OS zoals Ubuntu in ISO download wordt vrijgegeven:

Citaat
Chrome OS

Last year, we announced our effort to design an operating system that is built and optimized for the web. Many people already spend all their time in a web browser, and by building an operating system that is essentially a browser, we can make computers faster, much simpler and fundamentally more secure.

We’re not done yet, but Chrome OS is at the stage where we need feedback from real users. Some of the features of Chrome OS require new hardware, but we didn’t want to sell pre-beta computers. Instead we’re launching a pilot program where we will give test notebooks to qualified users, developers, schools and businesses. We're starting with the U.S. and will expand to other countries once we get the necessary certifications. To participate in the pilot program, visit the Chrome notebook website.

The test notebooks exist only to test the software—they are black, have no branding, no logos, no stickers, nothing. They do have 12.1 inch screens, full-sized keyboards and touch pads, integrated 3G from Verizon, eight hours of battery life and eight days of standby time. Chrome notebooks are designed to reach the web instantly, are easy to share among friends and family, and simply by logging in, all of your apps, bookmarks and other browser settings are there. Setting up a new machine takes less than a minute. And even at this early stage, we feel there is no consumer or business operating system that is more secure.

In the first half of next year Chrome notebooks will be available for sale from Acer and Samsung. More manufacturers will follow. Also, Chrome OS is designed to work across a wide range of screen sizes and form factors, enabling our partners to deliver computing devices beyond notebooks.

We’re excited to get Chrome notebooks into the hands of users. The data from our test pilots is key to building something wonderful. We look forward to working together to make computers better.

http://chrome.blogspot.com/2010/12/update-on-chrome-web-store-and-chrome.html



Citaat
We're all ears.

The Chrome operating system is a work in progress. We’re looking for the right users to try it out and tell us how we can make it better.

Each participant in the Pilot program will receive a Cr-48 Chrome notebook; in return, we'll expect you to use it regularly and send us detailed feedback.

Sound interesting? Please note:

    *

      Chrome OS is for people who live on the web.
      It runs web-based applications, not legacy PC software.
    *

      The Pilot program is not for the faint of heart.
      Things might not always work just right.

The Pilot program is open to individuals, businesses, schools, non-profits and developers based in the United States. Learn about Chrome notebooks for business

Applicants must be at least 18 years of age. We'll review the requests that come in and contact you if you've been selected.



http://www.google.com/chromeos/
« Laatst bewerkt op: 2010/12/07, 22:19:01 door DarkEra »

Re: Google lanceert Chrome OS
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/07, 22:21:45 »
Ik kan ook niks vinden, nee.
Maar het nieuws is nog jong  :)

Offline Brumm3l

  • Lid
Re: Google lanceert Chrome OS
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/07, 22:36:11 »
Jammer dat de pilot alleen nog maar in de US loopt, was toch leuk geweest om alvast een blik te kunnen werpen.

DarkEra

  • Gast
Re: Google lanceert Chrome OS
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/07, 22:37:28 »
Aangezien het tweede citaat van de Google Chrome OS site zelf komt.... reken er maar op van niet dat er ook maar iets van een iso komt. Dit omdat ze het zelf al zeggen eigenlijk:
Citaat
Some of the features of Chrome OS require new hardware

Dit is wat ik al lang verwachte door oudere nieuwsberichten die we hebben gehad her en der op het net en wat ik haalde uit die video destijds, er worden speciale net-/notebooks ontwikkelt hiervoor namelijk.

Het is (als ik het niet verkeerd heb) een Cloud OS.


Re: Google lanceert Chrome OS
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/07, 22:39:13 »
Van mij mag het wegblijven, dat ChromeOS. Ze hadden beter Android kunnen leveren erop; er komen tenslotte toch nog mooie Android-tablets (waaronder de allereerste met 3.0, de Motorola MotoPad en die ziet er totnutote fantastisch uit qua design en interface) :)

Re: Google lanceert Chrome OS
« Reactie #6 Gepost op: 2010/12/08, 01:52:11 »
Supervet joh...Gewoon simpel. Niemand kan hier moeilijk om doen. correctie ..niet gemaakt voor echte gamers :P

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Google lanceert Chrome OS
« Reactie #7 Gepost op: 2010/12/08, 11:45:09 »
Briljant, de browser hetzelfde maken als het OS.

Hoe bedoel je jullie kunnen de build nog niet proberen? Als je gewoon Chrome de browser installeert heb je het OS ook, het enige verschil is een wifi & batterij indicator.
Ik heb het al flink wat apps geïnstalleerd en het is echt onwijs handig om alles in je browser te hebben. Zo'n netbookje is idiaal op de plekken waar een tablet te kort (zal blijven) schieten zoals het tikken van flinke verhalen.

Ik hoop dat ze de volledige Chrome browser snel porten naar Android zodat Android een mengelmoes wordt van ChromeOS/Android.


DarkEra

  • Gast
Re: Google lanceert Chrome OS
« Reactie #8 Gepost op: 2010/12/08, 12:28:49 »
Wil men een Cloud OS dan kan men toch beter Jolicloud nemen net is de 1.1 versie verschenen voor netbooks.

Wat ook te doen is op bepaalde netbooks is MeeGo. Beide OS'en komen met Chrome/Chromium. Jolicloud wil ik zo even proberen.

Re: Google lanceert Chrome OS
« Reactie #9 Gepost op: 2010/12/08, 12:57:37 »
Jolicloud is inderdaad een stuk fijner om mee te werken en bovendien nog op Ubuntu gebaseerd ook :)

Offline jan11000

  • Lid
Re: Google lanceert Chrome OS
« Reactie #10 Gepost op: 2010/12/08, 16:53:01 »
knipselsp
Sorry fake site.
« Laatst bewerkt op: 2010/12/08, 22:49:22 door Vistaus »

jesse2314

  • Gast
Re: Google lanceert Chrome OS
« Reactie #11 Gepost op: 2010/12/08, 16:58:51 »
Ik heb al een tijd zitten wachten op  Chrome OS.
Ik ga  Chrome OS snel proberen :)

DarkEra

  • Gast
Re: Google lanceert Chrome OS
« Reactie #12 Gepost op: 2010/12/08, 17:10:52 »
Never mind........
« Laatst bewerkt op: 2010/12/08, 17:12:27 door DarkEra »

jesse2314

  • Gast
Re: Google lanceert Chrome OS
« Reactie #13 Gepost op: 2010/12/08, 19:37:00 »
knipjehierknipjedaar

Ik heb chrome os geprobeerd te downloaden via die link.
maar volgens mij heb ik nu een fake chrome os :'(
« Laatst bewerkt op: 2010/12/08, 22:47:53 door Vistaus »

Re: Google lanceert Chrome OS
« Reactie #14 Gepost op: 2010/12/08, 19:39:16 »
maar volgens mij heb ik nu een fake chrome os :'(

Waarom?

Re: Google lanceert Chrome OS
« Reactie #15 Gepost op: 2010/12/08, 19:44:19 »
nou, lekker snelle download...

ik zal zo 's ff kijken wat het word.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline Tom

  • Lid
Re: Google lanceert Chrome OS
« Reactie #16 Gepost op: 2010/12/08, 19:46:21 »
Omdat het waarschijnlijk om een Poolse website gaat die misschien zo vals is als de pest.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

jesse2314

  • Gast
Re: Google lanceert Chrome OS
« Reactie #17 Gepost op: 2010/12/08, 19:50:21 »
Omdat het er nep uit ziet :'(
hier schreens.



Installatie chrome os.




« Laatst bewerkt op: 2010/12/08, 19:52:27 door jesse2314 »

Re: Google lanceert Chrome OS
« Reactie #18 Gepost op: 2010/12/08, 19:52:11 »
zo te zien is het gewoon OpenSUSE met een ander uiterlijk....


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Google lanceert Chrome OS
« Reactie #19 Gepost op: 2010/12/08, 20:07:54 »
Het is naar alle waarschijnlijkheid een vervalsing. Want anders zou het wel een Google-domein zijn van waaraf je het kunt binnenhalen, of een domein dat eigendom is van Google.

Volgens Eurid is getchrome.knip een webstek van een stel Polen:
http://www.eurid.eu/en/trip_search

Gevaarlijke meuk, mensen. Wie weet zit het volgepropt met progjes die je wachtwoorden, banrekeningnummers en identiteit stelen en doorsluizen naar Polen. Maar pure nep is het vrijwel zeker.
« Laatst bewerkt op: 2010/12/08, 22:47:26 door Vistaus »

jesse2314

  • Gast
Re: Google lanceert Chrome OS
« Reactie #20 Gepost op: 2010/12/08, 20:08:36 »
Klopt het is suse, maar dan gewoon een soort van chrome transformatiepak erover ofzo.

Hartstikke nep dus >:(

Re: Google lanceert Chrome OS
« Reactie #21 Gepost op: 2010/12/08, 20:14:37 »
en als zat het niet in polen:
knippers
beetje duidenlijk niet echt Chrome OS.

maar het is ook niet gemaakt om je te laten denken van wel, er staat bij dat het niet van google is:
Chrome OS is not related to Google. Service provided by SUSE Studio. | Chrome OS Site | Print page

daarbij, heeft Chrome OS niet die bootloader, ik heb het al een keer zien booten namelijk, maar dan de echte, in een video van google.
komt een blauw scherm met de tekst "google" en dan een inlog scherm.
« Laatst bewerkt op: 2010/12/08, 22:47:05 door Vistaus »


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Google lanceert Chrome OS
« Reactie #22 Gepost op: 2010/12/08, 20:15:49 »
en als zat het niet in polen:
knipperdeknip
beetje duidenlijk niet echt Chrome OS.

Haha, dat is een particuliere Google Site, net als de mijne....  :D
Google moest eens weten.  :evil:
« Laatst bewerkt op: 2010/12/08, 22:46:06 door Vistaus »

Re: Google lanceert Chrome OS
« Reactie #23 Gepost op: 2010/12/08, 20:17:55 »
ja, en dat is dus de voorloper van getchrome.eu.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

DarkEra

  • Gast
Re: Google lanceert Chrome OS
« Reactie #24 Gepost op: 2010/12/08, 20:19:28 »
Zoals ik al verwachte........... Het gaat hier inderdaad niet om dé echte Chrome OS.

Zoals ik eerder zei er is géén officieele ISO te downloaden om te installeren. Google Chrome OS is een Cloud OS, een besturings systeem in de wolken om het zo maar te noemen en nogmaals nadrukkelijk:

Citaat
Some of the features of Chrome OS require new hardware, but we didn’t want to sell pre-beta computers. Instead we’re launching a pilot program where we will give test notebooks to qualified users, developers, schools and businesses. We're starting with the U.S. and will expand to other countries once we get the necessary certifications.

Voor diegenen die moeite hebben met Engels en het niet begrijpen:

Citaat
Enkele van de functies van Chrome OS vereisen nieuwe hardware, maar we wilden niet voor een pre-beta-computers te verkopen. In plaats daarvan zullen we  een pilot-programma lanceren, waar we  test notebooks zullen geven aan gekwalificeerde gebruikers, ontwikkelaars, scholen en bedrijven. We beginnen met de VS en zal uitbreiden naar andere landen als we eenmaal de nodige certificeringen te halen.

Er zullen dus ook speciale net-/notebooks ontwikkelt worden die alleen geschikt zijn voor Chrome OS om die specifieke features te kunnen gebruiken.