Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: <OPGELOST> Printer zet steeds printopdracht in wachtrij  (gelezen 66990 keer)

<OPGELOST> Printer zet steeds printopdracht in wachtrij
« Gepost op: 2011/10/16, 19:16:15 »
Hoi,

Mijn printer print niet meer, inktpatroon net nieuw, voldoende papier, stekker in het stopcontact.
Ik krijg steeds de opmerking (als ik op het ikoontje van de printer druk), dat het document in de wachtrij staat, terwijl dit het eerste document is wat ik wil printen.

Wat is hier nu weer aan de hand? Graag eenvoudige taal gebruiken.
Thanx. Groet Monique
« Laatst bewerkt op: 2011/10/17, 10:01:42 door Monique2009 »
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Re: Printer zet steeds printopdracht in wachtrij
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/16, 19:21:14 »
Deed/doet ie bij mij ook. Kijk eens: Systeem -> Beheer -> Afdrukken ->Rechtsklik op je printer en kies Eigenschappen -> Policies, staat er een vinkje bij aangezet? Zo niet, doen en dan Toepassen. Gaat nu wel goed?
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Printer zet steeds printopdracht in wachtrij
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/16, 19:21:48 »
- Is de printer wel verbonden met de computer?

- Welke printer?

- Welke Ubuntuversie?

Re: Printer zet steeds printopdracht in wachtrij
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/17, 09:58:20 »
Deed/doet ie bij mij ook. Kijk eens: Systeem -> Beheer -> Afdrukken ->Rechtsklik op je printer en kies Eigenschappen -> Policies, staat er een vinkje bij aangezet? Zo niet, doen en dan Toepassen. Gaat nu wel goed?

JA, thanks! Dit was de oplossing! Wat raar dat mijn printer (HP 1050) het tot gisteren gewoon deed en toen opeens niet meer? Een verklaring hiervoor?

Linux 10.4 versie.
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Re: Printer zet steeds printopdracht in wachtrij
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/17, 10:17:17 »
Deed/doet ie bij mij ook. Kijk eens: Systeem -> Beheer -> Afdrukken ->Rechtsklik op je printer en kies Eigenschappen -> Policies, staat er een vinkje bij aangezet? Zo niet, doen en dan Toepassen. Gaat nu wel goed?

JA, thanks! Dit was de oplossing! Wat raar dat mijn printer (HP 1050) het tot gisteren gewoon deed en toen opeens niet meer? Een verklaring hiervoor?

Linux 10.4 versie.

Nee, helaas niet. Bij mij doet ie het ook nog steeds af en toe niet. Wat soms wel uit kan maken is dat je de printer van te voren aan zet, en dan pas de printopdracht geeft. Maar ik heb het ook al gehad dat ie dan toch weer weer dat 'aangezet' vinkje moest hebben. Dus, wel onthouden dat je daar even kijkt  ;)
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Re: Printer zet steeds printopdracht in wachtrij
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/17, 16:10:58 »
Dus, wel onthouden dat je daar even kijkt  ;)
[/quote]

Ja, dat zal ik zeker doen, bedankt voor de goede tip!  :D
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Offline jolo

  • Lid
Re: <OPGELOST> Printer zet steeds printopdracht in wachtrij
« Reactie #6 Gepost op: 2011/10/17, 18:05:14 »
  (HP 1050)
Verder zou je voor je HP printer, HPLIP Toolbox (hplip-gui) kunnen installeren. Deze kan bij problemen extra info geven. Bovendien toont deze het inktniveau van de cartridges. Zie onderstaande afbeelding.   
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: <OPGELOST> Printer zet steeds printopdracht in wachtrij
« Reactie #7 Gepost op: 2011/11/25, 17:43:16 »
Weten jullie dat dit euvel nog steeds optreedt? Nu dus ook weer, grrr :evil:
Gelukkig staat hier de hulp, want het lijkt zo gemakkelijk,maar ik ben het dan toch alweer vergeten.
Want zo vaak houdt de printer er nu ook weer niet mee op...

Alleen eigenlijk als ik een printopdracht tijdens het printen 'annuleer' (ik hoefde maar 1 blz en geen 6). Dat kan dan wel, maar daarna geeft de printer er de brui aan... en is het nodig om bovenstaande stappen te ondernemen...
Vooruit dan maar... =D =D Zo blijf ik alert. En ja, zojuist geprint: als een tierelier! Mooi!

Groet Monique
« Laatst bewerkt op: 2011/11/25, 17:46:48 door Monique2009 »
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Offline Tom

  • Lid
Re: <OPGELOST> Printer zet steeds printopdracht in wachtrij
« Reactie #8 Gepost op: 2011/11/25, 17:57:15 »
De hulp (oplossing) opslaan in uw Gedit blokje en bv in uw mapje documenten zetten (plus een backup) u vergeet het nooit meer. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: <OPGELOST> Printer zet steeds printopdracht in wachtrij
« Reactie #9 Gepost op: 2011/11/25, 20:35:30 »
Bedankt voor de tip, ik heb er nu een bladwijzer van gemaakt met Control + D.

groet Monique
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?