Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Daar is ie! (Officieel)  (gelezen 11759 keer)

Offline vanadium

  • Lid
Daar is ie! (Officieel)
« Gepost op: 2012/04/26, 13:57:06 »
Ubuntu 12.04 is nu net drie minuten officieel uit.

(Wou even de eerste zijn  :evil:

Offline vanadium

  • Lid
Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/26, 13:57:49 »
Ubuntu 12.04 is nu net drie minuten officieel uit.

http://www.ubuntu.com/

(Wou even de eerste zijn  :evil:

Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/26, 14:07:02 »
Yeah  O0

Offline midas

  • Lid
Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/26, 14:07:31 »
Vanadium...je was net een minuutje eerder dan ik ;)

Blijkbaar liggen de servers nu al plat....of ze hebben op de hoofdsite reeds de teksten aangepast maar zijn de iso's nog niet op de servers beland. Zal in ieder geval nog wel tot vanavond of zelfs morgen duren voordat er iets te downloaden valt.

Anyway...ik ga toch pas in het weekend bezig met installaren. Ik zit hevig te twijfelen tussen Ubuntu of Kubuntu :-[
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #4 Gepost op: 2012/04/26, 14:10:17 »
Ik zit al in de startblokken maar de trackers willen nog niet  :P

Offline vanadium

  • Lid
Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #5 Gepost op: 2012/04/26, 14:15:11 »
Zoals het een klepper van een release betaamt, kunnen de servers niet mee  :D Inderdaad, ook bittorrent werkt voor het ogenblik niet. Je kan evenwel de mirrors rechtstreeks gebruiken: https://launchpad.net/ubuntu/+cdmirrors als het echt nu moet (voor mij wel, ja  :) )

Offline Ramana

  • Lid
Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #6 Gepost op: 2012/04/26, 14:21:11 »
En Kubuntu is downloading... met sterk wisselende snelheid.. nog een paar minuten  :)

BIT maakt Ubuntu 12.04 beschikbaar in Nederland: http://www.marqit.nl/newsitem/10292/
« Laatst bewerkt op: 2012/04/26, 14:22:54 door Ramana »

Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #7 Gepost op: 2012/04/26, 14:25:23 »
De torrents doen het  =D

Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #8 Gepost op: 2012/04/26, 14:44:55 »
Niets te downloaden; draai al Kubuntu meer dan 4 weken en dat zal zo blijven ;) Voor de statistieken zal ik nog een versie downloaden  :evil:

Serieus, Kubuntu is al zo lang stabiel dat ik een verse installatie zelfs niet nodig acht ;) aanrader !!!!
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #9 Gepost op: 2012/04/26, 14:50:39 »
@leoquant: http://tweakers.net/reviews/2536/5/ubuntu-1204-lts-het-vijfjarenplan-van-canonical-meer-schaafwerk.html

Wat lees ik nu? Vind Tweakers nu echt dat de privacy-opties van Ubuntu beter zijn dan 'menig OS'?

"Ook nieuw is de privacy-dialoog, in feite een netjes aangeklede versie van de al langer bestaande activity log manager. Met dit programma kan tot in detail worden ingesteld welke applicaties historische gegevens mogen bijhouden, zodat de gebruiker alleen sporen achterlaat als hij daar zelf voor kiest. Aan deze functionaliteit kan menig ander OS een voorbeeld nemen."

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #10 Gepost op: 2012/04/26, 14:54:41 »
Snelle server nodig, jongens? De Technische Universiteit Delft staat tot uw dienst:
http://ftp.tudelft.nl/releases.ubuntu.com/precise/

Zo krijgen we nog eens wat terug van onze belastingcenten....  =D

Het is dit keer werkelijk een buitengewoon goede editie. De beste aller tijden.... Met ook nog eens de langste ondersteuningsduur aller tijden. :)
« Laatst bewerkt op: 2012/04/26, 14:59:18 door Pjotr »

Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #11 Gepost op: 2012/04/26, 15:09:26 »
Torrents voor Kubuntu en Ubuntu draaien nu goed (voor beide seeder), maar Xubuntu lijkt er nog niet te zijn.
http://cdimage.ubuntu.com/xubuntu/releases/precise/release/

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #12 Gepost op: 2012/04/26, 15:26:09 »
Xubuntu lijkt er nog niet te zijn.
http://cdimage.ubuntu.com/xubuntu/releases/precise/release/

Ik heb het even nagevraagd bij de ontwikkelaars van Xubuntu:
<Pjotr> Hello, I'm eager for Xubuntu 12.04. Hasn't it been released yet?
* sladen heeft verlaten (Ping timeout: 245 seconds)
* Riddell heeft verlaten (Ping timeout: 245 seconds)
<pleia2> ...and now our site is down (but so is ubuntu.com)
<pleia2> Pjotr: release day is always crazy, it was released an hour ago but mirrors and things haven't finished updating
<Pjotr> pleia2: OK.... do you have a link to a working mirror for me?
<pleia2> Pjotr: no, sorry
<pleia2> ubuntu.com isn't even loading for me at the moment ;)

Komt dus goed. Maar geduld hebben is moeilijk, ook voor mij....  :P

Offline atomos

  • Lid
Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #13 Gepost op: 2012/04/26, 15:44:05 »
kan iemand de torrent van kubuntu hier neerzetten.. ik kom niet op de server.   thanks.

is opgelost, na veel keren gelukt.
« Laatst bewerkt op: 2012/04/26, 15:47:51 door atomos »
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux


Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #15 Gepost op: 2012/04/26, 15:52:09 »
@leoquant: http://tweakers.net/reviews/2536/5/ubuntu-1204-lts-het-vijfjarenplan-van-canonical-meer-schaafwerk.html

Wat lees ik nu? Vind Tweakers nu echt dat de privacy-opties van Ubuntu beter zijn dan 'menig OS'?

"Ook nieuw is de privacy-dialoog, in feite een netjes aangeklede versie van de al langer bestaande activity log manager. Met dit programma kan tot in detail worden ingesteld welke applicaties historische gegevens mogen bijhouden, zodat de gebruiker alleen sporen achterlaat als hij daar zelf voor kiest. Aan deze functionaliteit kan menig ander OS een voorbeeld nemen."

Niet alleen Tweakers vindt dat hoor; er zijn nog sites en blogs die daarop wijzen. Het grote vgl zit hem met Microsoft dat ondanks weigering toch statistieken doorstuurt naar haar eigen serves, en daarop wijst men.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Gnome.

  • Lid
Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #16 Gepost op: 2012/04/26, 16:00:05 »
Mijn complimenten aan het Ubuntu team;  12.04 draai al een tijdje heerlijk op mijn  Fujitsu Siemens Esprimo P5720.

En na een even wennen, ben ik ook zeer tevreden met Unity.
Ik denk dat Ubuntu  ,op de lange termijn,  een goede keuze heeft gemaakt met Unity.


Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #17 Gepost op: 2012/04/26, 16:08:31 »
Hee, ik zie nu net dat er een Desktop CD en een Install/live DVD zijn. Bevat de DVD meer pakketten of is het iets anders?

Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #18 Gepost op: 2012/04/26, 16:16:20 »
Hmm, niks veranderd van de prerelease van gisteren. Behalve een update voor clang, maar dat is toch nog niet in de standaardinstallatie, helaas.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline lacer

  • Lid
    • dDbJn3Y
Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #19 Gepost op: 2012/04/26, 16:17:43 »
Hee, ik zie nu net dat er een Desktop CD en een Install/live DVD zijn. Bevat de DVD meer pakketten of is het iets anders?
Bij Linux-Mint heb je dit ook.
1* Ubuntu Mate18.04 op Dell E5540 (1) kernel 4.15.0 > HWE > 5.4.0
2* Ubuntu Mate 18.04 op Dell E5540 (2) kernel 5.0
3* Ubuntu Mate 22.04 + 24.04 op test pc Dell E5550

Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #20 Gepost op: 2012/04/26, 16:24:09 »
Xubuntu lijkt er nog niet te zijn.
http://cdimage.ubuntu.com/xubuntu/releases/precise/release/

Ik heb het even nagevraagd bij de ontwikkelaars van Xubuntu:
<Pjotr> Hello, I'm eager for Xubuntu 12.04. Hasn't it been released yet?
* sladen heeft verlaten (Ping timeout: 245 seconds)
* Riddell heeft verlaten (Ping timeout: 245 seconds)
<pleia2> ...and now our site is down (but so is ubuntu.com)
<pleia2> Pjotr: release day is always crazy, it was released an hour ago but mirrors and things haven't finished updating
<Pjotr> pleia2: OK.... do you have a link to a working mirror for me?
<pleia2> Pjotr: no, sorry
<pleia2> ubuntu.com isn't even loading for me at the moment ;)

Komt dus goed. Maar geduld hebben is moeilijk, ook voor mij....  :P

Xubuntutorrents zijn ook beschikbaar nu :)

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #21 Gepost op: 2012/04/26, 16:25:12 »
Ah, de Desktop CD lijkt voor MAC gebouwd te zijn en de DVD voor een gewone desktop/laptop.

Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #22 Gepost op: 2012/04/26, 16:32:40 »
Ah, de Desktop CD lijkt voor MAC gebouwd te zijn en de DVD voor een gewone desktop/laptop.
DVD? ik zie enkel een CD..., maar, ubuntu-12.04-desktop-amd64.iso is aan het downloaden, en bijna klaar.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #23 Gepost op: 2012/04/26, 16:36:54 »

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #24 Gepost op: 2012/04/26, 16:49:42 »
@leoquant: http://tweakers.net/reviews/2536/5/ubuntu-1204-lts-het-vijfjarenplan-van-canonical-meer-schaafwerk.html

Wat lees ik nu? Vind Tweakers nu echt dat de privacy-opties van Ubuntu beter zijn dan 'menig OS'?

"Ook nieuw is de privacy-dialoog, in feite een netjes aangeklede versie van de al langer bestaande activity log manager. Met dit programma kan tot in detail worden ingesteld welke applicaties historische gegevens mogen bijhouden, zodat de gebruiker alleen sporen achterlaat als hij daar zelf voor kiest. Aan deze functionaliteit kan menig ander OS een voorbeeld nemen."

Niet alleen Tweakers vindt dat hoor; er zijn nog sites en blogs die daarop wijzen. Het grote vgl zit hem met Microsoft dat ondanks weigering toch statistieken doorstuurt naar haar eigen serves, en daarop wijst men.

Ik kijk niet naar wat men schrijft, ik monitor mijn systeem via logs. En lsof/nestat commands. Maar ik heb een leuk groepje waarin we dit bespreken en op waarde schatten. Ik ga niet het 12.04 feesttopic "verzuren". :)