Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Daar is ie! (Officieel)  (gelezen 11749 keer)

Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #50 Gepost op: 2012/04/27, 20:13:19 »
Het kan best dat je gelijk hebt :) Maar hoe kan het dan dat ik en Dave en nog een paar anderen dan wel updates in die dagen kregen? Geen PPA's, geen Proposed.
Lees mijn vorige bericht nou eens goed....
"(...) Reparaties die de stabiliteit van het DB niet kunnen schaden gaan door, maar ingrijpende zaken als een nieuwe kernel stellen ze uit tot na de finale uitgave.(...)"

Nee, want een last-minute-update van Unity is zoooo niet ingrijpend ???

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #51 Gepost op: 2012/04/27, 23:24:42 »
Het kan best dat je gelijk hebt :) Maar hoe kan het dan dat ik en Dave en nog een paar anderen dan wel updates in die dagen kregen? Geen PPA's, geen Proposed.
Lees mijn vorige bericht nou eens goed....
"(...) Reparaties die de stabiliteit van het DB niet kunnen schaden gaan door, maar ingrijpende zaken als een nieuwe kernel stellen ze uit tot na de finale uitgave.(...)"

Nee, want een last-minute-update van Unity is zoooo niet ingrijpend ???
Blijkbaar niet in die mate. Verder nog iets zinvols toe te voegen, of is alles goed voor jou om maar het laatste woord te hebben?

Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #52 Gepost op: 2012/04/27, 23:30:27 »
Mwah, ik wou alleen even duidelijk maken dat een last-minute Unity-update net zo ingrijpend kan zijn. Blijkbaar in dit geval dan niet, dan zat ik er dus naast :)

Verder heb ik niks toe te voegen anders dan dat ik nog steeds blij ben met mijn 12.04 :)

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #53 Gepost op: 2012/04/27, 23:38:25 »
Heren toch. Als het maar goed draait, dat is het voornaamste.

Ik heb twee bakjes hier op krek dezelfde distro draaien, inclusief ppa's, en toch krijgen die niet tegelijkertijd dezelfde updates. En zo zijn er meer verwonderlijkheden.

Vooralsnog kijk ik nog eens een maandje de kat uit de boom, denk ik. Kan men bugfixen en een boeggolfje van updates wegwerken. Die tijd kom ik wel door zonder per sé het allerallerlaatste te hebben, en we kunnen sowieso daarna even vooruit  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #54 Gepost op: 2012/04/27, 23:53:29 »
Vooralsnog kijk ik nog eens een maandje de kat uit de boom, denk ik. Kan men bugfixen en een boeggolfje van updates wegwerken. Die tijd kom ik wel door zonder per sé het allerallerlaatste te hebben, en we kunnen sowieso daarna even vooruit  ;)
Dat is uiteraard verstandig. :)

Als je het helemaal op zeker wil spelen, wacht je tot de eerste puntuitgave, in juli. Maar ja, dan moet je daarvoor wel het geduld op kunnen brengen.... En dat lukt mij niet altijd. :P

Offline midas

  • Lid
Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #55 Gepost op: 2012/04/28, 00:13:52 »
Precise net up and running...en gaat als de spreekwoordelijke brandweer ;)

Ik kon ook niet veel langer wachten...
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline aartje

  • Lid
Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #56 Gepost op: 2012/04/28, 09:51:25 »
Volgens Pjotr zal de releaseduur 5 jaar zijn. Je hebt alleen pech als je Lubuntu
gebruikt De enige Ubuntu versie die significant beter op oudere hardware draait,
Xubuntu gebruikt niet eens veel minder dan Ubuntu (gnome)  zelf.

Waarom voor Lubuntu die uitzondering gemaakt ? (drie jaar ipv vijf jaar)

Nee. Maar je kunt wel kijken naar Bodhi. Draait ook significant beter op oudere hardware (omdat de werkomgeving slechts 15-30 MB RAM verbruikt), gebouwd op Ubuntu en ondersteuning is 5 jaar :)
Bedankt voor het antwoord, maar het is niet echt een antwoord. Bodhi zal ongetwijfeld een
prima distributie zijn. Maar ik wil gewoon mainstream (K/L/X/Ubuntu) houden  en niet een afsplitsing
gebruiken. Je hebt ook Mint en andere afsplitsingen, die ongetwijfeld voor sommigen
mooier en handiger zijn. Maar het is geen wonder dat Linux voor de normale huis-tuin-en-keuken computers
Linux nog maar marginaal (een paar promille ?) gebruikt wordt met al die honderden
verschillende distributies. Zo wordt het natuurlijk nooit wat met Linux.

En nu blijft mijn vraag. Waarom wordt er voor Lubuntu een uitzondering gemaakt wat betreft houdbaarheidsdatum ???

Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #57 Gepost op: 2012/04/28, 10:36:30 »
Het is maar net wat je een afsplitsing noemt... Bodhi wordt wel 5 jaar ondersteund en alle pakketbronnen van Ubuntu staan gewoon standaard aan (in Mint ook overigens).
Niet om te fanboyen, maar Bodhi is wel 1 van de paar distro's die E17 standaard gebruikt als werkomgeving. Het is dus niet zomaar "yet another Ubuntu". Dus hoe gelijk je ook hebt met al die distro's, in dit geval is Bodhi wel anders dan een Mintje of Fedora'tje door gebruik van E17.

Overigens kun je E17 ook installeren op Ubuntu zelf (zonder Bodhi), maar dan raad ik je wel de E17 PPA aan want de versie in de pakketbronnen van *buntu is hopeloos verouderd.
https://launchpad.net/~hannes-janetzek/+archive/enlightenment-svn
(al is op het moment van schrijven nog geen bouwsel voor Precise, maar ik kan je vertellen dat de Oneiric-versie net zo goed werkt, dus gewoon even precies door oneiric vervangen in de pakketbronnen)

Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #58 Gepost op: 2012/04/28, 10:50:32 »
Volgens Pjotr zal de releaseduur 5 jaar zijn. Je hebt alleen pech als je Lubuntu
gebruikt De enige Ubuntu versie die significant beter op oudere hardware draait,
Xubuntu gebruikt niet eens veel minder dan Ubuntu (gnome)  zelf.

Waarom voor Lubuntu die uitzondering gemaakt ? (drie jaar ipv vijf jaar)

Nee. Maar je kunt wel kijken naar Bodhi. Draait ook significant beter op oudere hardware (omdat de werkomgeving slechts 15-30 MB RAM verbruikt), gebouwd op Ubuntu en ondersteuning is 5 jaar :)
...
En nu blijft mijn vraag. Waarom wordt er voor Lubuntu een uitzondering gemaakt wat betreft houdbaarheidsdatum ???

Ik gok omdat het gewoon te veel werk is voor het kleine team.

Offline aartje

  • Lid
Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #59 Gepost op: 2012/04/28, 11:44:16 »
Volgens Pjotr zal de releaseduur 5 jaar zijn. Je hebt alleen pech als je Lubuntu
gebruikt De enige Ubuntu versie die significant beter op oudere hardware draait,
Xubuntu gebruikt niet eens veel minder dan Ubuntu (gnome)  zelf.

Waarom voor Lubuntu die uitzondering gemaakt ? (drie jaar ipv vijf jaar)

Nee. Maar je kunt wel kijken naar Bodhi. Draait ook significant beter op oudere hardware (omdat de werkomgeving slechts 15-30 MB RAM verbruikt), gebouwd op Ubuntu en ondersteuning is 5 jaar :)
...
En nu blijft mijn vraag. Waarom wordt er voor Lubuntu een uitzondering gemaakt wat betreft houdbaarheidsdatum ???

Ik gok omdat het gewoon te veel werk is voor het kleine team.

Ik begrijp niet wat de grootte van een team te maken heeft met hoe lang je afspreekt hoe lang een
LTS distributie geldig is. Het lijkt me zelfs dat als een distributie 5 jaar geldig is je 2 jaar meer
tijd zou kunnen hebben voor een volgende LTS distributie.

Verder heeft E17 er niets mee te maken volgens mij. En Fedoraatje is ook een beetje flauw.
Ik ken instituten die Fedora (komt dat niet van Red Hat ?) standaard gebruiken en dan hebben
we het wel over professionele omgevingen.


Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #60 Gepost op: 2012/04/28, 11:46:40 »
Het ging mij om de werkomgeving die Fedora gebruikt, namelijk GNOME zoals  een hoop anderen...
En E17 heeft wel wat te maken met het feit dat jij op zoek bent naar een lichte werkomgeving. Spreek je nu jezelf tegen ???

En je Lubuntu-punt: dat heeft er álles mee te maken! Hoe kleiner het team, hoe minder mensen om een LTS te onderhouden én nieuwe versies te bouwen en te onderhouden.

Offline aartje

  • Lid
Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #61 Gepost op: 2012/04/28, 12:07:56 »
Het ging mij om de werkomgeving die Fedora gebruikt, namelijk GNOME zoals  een hoop anderen...
En E17 heeft wel wat te maken met het feit dat jij op zoek bent naar een lichte werkomgeving. Spreek je nu jezelf tegen ???

En je Lubuntu-punt: dat heeft er álles mee te maken! Hoe kleiner het team, hoe minder mensen om een LTS te onderhouden én nieuwe versies te bouwen en te onderhouden.
Ja, maar die nieuwe LTS-versies komen toch sowieso om de twee jaar. Lubuntu is dáár toch geen uitzondering op ?
Het enige verschil is dat de andere officiële Ubuntu versies (K,X) wel twee jaar langer worden ge-update en niet van nieuwere
versies van software-applicatie worden voorzien.
Lubuntu is volgens mij niet meer dan Ubuntu zonder Gnome, KDE, XFCE of Unity, maar met LXDE en kleinere
(en mindere) applicaties zoals Abiword ipv Libreoffice etc. Na het opstarten heeft het minder geheugen in gebruik
dan de andere (officiële !!) Ubuntu versies. Ik zet die uitgebreidere toepassingen (zoals Libreoffice, Thunderbird, Firefox)
toch weer terug op mijn Lubuntu-systeem en merk dan toch op dat ik minder geheugen gebruik dan bij (K,X,  ,)Ubuntu
Ik gebruik mijn windows-manager om op een makkelijke manier, met zo weinig mogelijk toeters en bellen de
sofware te draaien die ik nodig heb en heb geen behoefte aan weer een andere. Wordt er wel beseft hoeveel van
die windows-managers er in de loop van de tijd zijn ontstaan ?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #62 Gepost op: 2012/04/28, 12:23:24 »
@aartje: de pakketten die Lubuntu deelt met Ubuntu, verreweg de meeste dus, zullen de volle vijf jaar ondersteuning krijgen met veiligheidsupdates. Alleen de specifieke Lubuntupakketten niet. In de praktijk is Lubuntu 12.04 dus voor 90 % een LTS-versie....

Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #63 Gepost op: 2012/04/28, 12:47:19 »
"Wordt er wel beseft hoeveel van
die windows-managers er in de loop van de tijd zijn ontstaan ?"

Als we even de tiling window managers er buiten laten, dan valt het nog aardig mee. Qua populariteit komen we dan op:

-Compiz (bestaat al jaren)
-Metacity (bestaat al jaren)
-Mutter
-Kwin (bestaat al jaren)
-Enlightenment (E16/E17) (bestaat al jaren)
-Openbox (bestaat al jaren)
-LXDE window manager

Dat zijn zo'n beetje alle gewone window managers. Nou, poehoe, wat een window managers ???
Met tiling worden het er al meer, maar zelfs dan is het nog niet eens 1/3 van het aantal distro's.

Offline aartje

  • Lid
Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #64 Gepost op: 2012/04/28, 12:48:28 »
@aartje: de pakketten die Lubuntu deelt met Ubuntu, verreweg de meeste dus, zullen de volle vijf jaar ondersteuning krijgen met veiligheidsupdates. Alleen de specifieke Lubuntupakketten niet. In de praktijk is Lubuntu 12.04 dus voor 90 % een LTS-versie....
Ha, dat snijdt hout  :)
Ik kan die versie dus langer dan drie jaar gebruiken ! Alleen LXDE wordt (in die versie) misschien niet langer dan drie jaar
ge-update. Daar kan ik wel mee leven. Waarschijnlijk switch ik toch naar een andere (desnoods niet-LTS) versie na die
drie jaar.
Maar ik begrijp toch nog steeds niet echt waarom ze minder mankracht nodig denken te hebben als ze een
LTS release van Lubuntu een kortere houdbaarheidsdatum geven  ???

Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #65 Gepost op: 2012/04/28, 12:51:50 »
"Maar ik begrijp toch nog steeds niet echt waarom ze minder mankracht nodig denken te hebben als ze een
LTS release van Lubuntu een kortere houdbaarheidsdatum geven "

Even opsommen:

-12.04
-12.10
-13.04
-13.10
-14.04 (volgende LTS)

Dus het Lubuntu-team moet al die versies bouwen en bijhouden. Tegen de tijd dat de 12.04 LTS normaal zou ophouden (3 jaar) moeten ze dus al minimaal 5 versies onderhouden. Moet je nagaan hoeveel dat er zouden zijn met de nieuwe LTS-houdbaarheidsdatum (5 jaar). Het team van Lubuntu is een figuurlijk "handjevol" in vergelijking met het team van Ubuntu.

Offline aartje

  • Lid
Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #66 Gepost op: 2012/04/28, 12:57:56 »
"Wordt er wel beseft hoeveel van
die windows-managers er in de loop van de tijd zijn ontstaan ?"

Als we even de tiling window managers er buiten laten, dan valt het nog aardig mee. Qua populariteit komen we dan op:

-Compiz (bestaat al jaren)
-Metacity (bestaat al jaren)
-Mutter
-Kwin (bestaat al jaren)
-Enlightenment (E16/E17) (bestaat al jaren)
-Openbox (bestaat al jaren)
-LXDE window manager

Dat zijn zo'n beetje alle gewone window managers. Nou, poehoe, wat een window managers ???
Met tiling worden het er al meer, maar zelfs dan is het nog niet eens 1/3 van het aantal distro's.
Verder twm, fvwm, openwindows , fvwm95 etc.etc. (in de algemene Unix-wereld)

MSWindows:
Win3(.11)

Win95 (anders als Win3.11)
Win98 (bijna hetzelfde als Win95 voor een leek)
WinXP (bijna hetzelfde voor een leek)
WinVista (bijna hetzelfde voor een leek)
Win7 (bijna hetzelfde voor een leek)

Als een digibeet goed met win95 kon werken heeft hij ook niet veel moeite met
de opvolgende.

En daar wil Linux mee concurreren?

PS. Ik wil niet aan bashing van wat dan ook doen, ik heb ondanks meer dan 30 jaar
Unix-ervaring af en toe nog steeds de hoop dat Unix(of Linux) populairder wordt !!

Offline aartje

  • Lid
Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #67 Gepost op: 2012/04/28, 13:04:56 »
"Maar ik begrijp toch nog steeds niet echt waarom ze minder mankracht nodig denken te hebben als ze een
LTS release van Lubuntu een kortere houdbaarheidsdatum geven "

Even opsommen:

-12.04
-12.10
-13.04
-13.10
-14.04 (volgende LTS)

Dus het Lubuntu-team moet al die versies bouwen en bijhouden. Tegen de tijd dat de 12.04 LTS normaal zou ophouden (3 jaar) moeten ze dus al minimaal 5 versies onderhouden. Moet je nagaan hoeveel dat er zouden zijn met de nieuwe LTS-houdbaarheidsdatum (5 jaar). Het team van Lubuntu is een figuurlijk "handjevol" in vergelijking met het team van Ubuntu.
Ok, dat snijdt ook hout ! Je moet gewoon voor de LXDE pakketten meer releases ondersteunen tegelijkertijd.
En dat geeft  organisatorisch meer werk voor te weinig mankracht. Ik begin het te begrijpen.

Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #68 Gepost op: 2012/04/28, 13:06:12 »
"Verder twm, fvwm, openwindows , fvwm95 etc.etc. (in de algemene Unix-wereld)"

Kijk, daar ga je alweer. Ik zei de gewone window managers. Ik filterde expliciet de tiling window managers eruit en dat heb ik ook gezegd. Dus ga nu niet mijn post van gewone aanvullen met tiling...
Goed, fvwm is dan een uitzondering, maar hoe vaak wordt fvwm nog gebruikt? Nauwelijks.

En als we dan jou lijn volgen vul ik jou even aan op Windows-gebied:

-KWin voor Windows
-WindowBlinds
-Winsplit Revolution
-bug.n
-Camira
-Bumptop
-Litestep

Kun je wel met een argument komen dat het veel minder gebruikt wordt op Windows, maar dan moet je niet komen met je twm en fvwm op Linux want die worden ook bijna niet gebruikt. Punt is dat er ook voor Windows windo managers zijn.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #69 Gepost op: 2012/04/28, 14:14:57 »
@aartje: de Lubuntupakketten krijgen "slechts" 18 maanden updates, net als een gewone versie. Wil je 100 % gedekt zijn qua veiligheidsupdates, dan wil je dus na anderhalf jaar al opwaarderen....

Offline aartje

  • Lid
Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #70 Gepost op: 2012/04/28, 14:29:34 »
"Verder twm, fvwm, openwindows , fvwm95 etc.etc. (in de algemene Unix-wereld)"

Kijk, daar ga je alweer. Ik zei de gewone window managers. Ik filterde expliciet de tiling window managers eruit en dat heb ik ook gezegd. Dus ga nu niet mijn post van gewone aanvullen met tiling...
Goed, fvwm is dan een uitzondering, maar hoe vaak wordt fvwm nog gebruikt? Nauwelijks.

En als we dan jou lijn volgen vul ik jou even aan op Windows-gebied:

-KWin voor Windows
-WindowBlinds
-Winsplit Revolution
-bug.n
-Camira
-Bumptop
-Litestep

Kun je wel met een argument komen dat het veel minder gebruikt wordt op Windows, maar dan moet je niet komen met je twm en fvwm op Linux want die worden ook bijna niet gebruikt. Punt is dat er ook voor Windows windo managers zijn.
Ja, maar niemand (nou ja, laten we zeggen 0,01%) gebruikt die andere MSWindows-desktops, tenminste ik ken
niemand in mijn omgeving.
En ik denk dat daar de kracht van MSWindows ligt, heb je een probleempje, je kan het zo aan je buurman
vragen bijvoorbeeld. Kom daar maar eens mee aan met een Unix-systeem.
Ik draai al jaren en jaren niets anders als Linux, maar begin hoe langer hoe meer te beseffen dat die
versnippering niet bevorderlijk is voor de populariteit.
Maar deze discussie is eigenlijk zinloos, ik wou alleen maar weten waarom Lubuntu geen 5 jaar LTS-release
heeft.

Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #71 Gepost op: 2012/04/28, 14:31:57 »
@aartje: En niemand in mijn omgeving gebruikt fvwm, twm of openwindows. Jou argument voor Linux is dus dezelfde als voor mij op Windows.
Overigens is WindowBlinds behoorlijk populair want zelfs Lifehacker schrijft er zo nu en dan over.

Trouwens, als die versnippering het probleem is, hoe zit dat dan bij Android volgens jou? Samsung Touchwiz-Android, Motorola MotoBlur-Android, HTC Sense-Android... en toch razend populair ondanks dat het versnipperd is. Er speelt dus wel meer mee dan alleen versnippering :)

Offline aartje

  • Lid
Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #72 Gepost op: 2012/04/28, 14:45:01 »
@aartje: En niemand in mijn omgeving gebruikt fvwm, twm of openwindows. Jou argument voor Linux is dus dezelfde als voor mij op Windows.
Overigens is WindowBlinds behoorlijk populair want zelfs Lifehacker schrijft er zo nu en dan over.

Trouwens, als die versnippering het probleem is, hoe zit dat dan bij Android volgens jou? Samsung Touchwiz-Android, Motorola MotoBlur-Android, HTC Sense-Android... en toch razend populair ondanks dat het versnipperd is. Er speelt dus wel meer mee dan alleen versnippering :)
Ik ben een oude l.... , dus ik houd me niet zo bezig met die telefoontjes, maar Android is natuurlijk ook
gewoon Linux en ik had het idee (misschien wel fout) dat alle Android-toestellen ongeveer dezelfde
gebruikersinterface hadden (?). Volgens mij kan een bezitter van een Samsung Android toestel een HTC-Android
bezitter meestal wel helpen.

Trouwens Apple is (tegenwoordig) ook een uitgebreide Unix en heeft zich ook steeds ongeveer aan zijn eigen
gebruikersinterface gehouden en heeft daardoor een lagere instap. En Apple is toch heel wat populairder
dan welke Linux-versie dan ook.

Dus wat ik wil zeggen is dat een ongeveer Uniform-interface wel zou kunnen helpen bij de populariteit van
Linux.

Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #73 Gepost op: 2012/04/28, 16:44:39 »

misschien ben ik wat ongeduldig omdat ik nu vol spanning te wachten zit dat Ubuntu 12.04 geinstalleerd wordt (!); maarrr ...

.... als ik de LIVE CD heb draaien op mijn oude compaq pc mag ik er dan vanuit gaan dat hij verder aan alle systeemvereisten voldoet of niet?

Re: Daar is ie! (Officieel)
« Reactie #74 Gepost op: 2012/04/28, 16:55:35 »
@aartje: En niemand in mijn omgeving gebruikt fvwm, twm of openwindows. Jou argument voor Linux is dus dezelfde als voor mij op Windows.
Overigens is WindowBlinds behoorlijk populair want zelfs Lifehacker schrijft er zo nu en dan over.

Trouwens, als die versnippering het probleem is, hoe zit dat dan bij Android volgens jou? Samsung Touchwiz-Android, Motorola MotoBlur-Android, HTC Sense-Android... en toch razend populair ondanks dat het versnipperd is. Er speelt dus wel meer mee dan alleen versnippering :)
Ik ben een oude l.... , dus ik houd me niet zo bezig met die telefoontjes, maar Android is natuurlijk ook
gewoon Linux en ik had het idee (misschien wel fout) dat alle Android-toestellen ongeveer dezelfde
gebruikersinterface hadden (?). Volgens mij kan een bezitter van een Samsung Android toestel een HTC-Android
bezitter meestal wel helpen.

Trouwens Apple is (tegenwoordig) ook een uitgebreide Unix en heeft zich ook steeds ongeveer aan zijn eigen
gebruikersinterface gehouden en heeft daardoor een lagere instap. En Apple is toch heel wat populairder
dan welke Linux-versie dan ook.

Dus wat ik wil zeggen is dat een ongeveer Uniform-interface wel zou kunnen helpen bij de populariteit van
Linux.

Gezien jij het niet helemaal snapt, zal ik alleen op je laatste punt ingaan en dat is namelijk die uniforme interface. Dat is waar Canonical dus mee bezig is. Ik zal je ook even dit artikel meegeven, is gisteren geschreven en laat duidelijk zien dat Canonical wel degelijk een grote kans heeft op uniform gebied ;)
http://www.itworld.com/mobile-wireless/272108/will-apples-vision-upset-unity-cart