Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu fonts her en der lelijk  (gelezen 3382 keer)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Xubuntu fonts her en der lelijk
« Reactie #25 Gepost op: 2012/07/15, 10:56:59 »
Zoals ik je al vaker heb gezegd: nautilus --no-desktop zorgt ervoor dat Nautilus keurig zonder storingen opstart :)
Het installeren van nautilus geeft (vaak) al een probleem.
In XFCE is dan het hele bureaublad verziekt en niet meer aan te passen.
Het heeft dus niets te maken met het opstarten, maar de aanwezigheid is al te veel.
Dit was zo in 11.10 en is daarna door mij niet meer gecontroleerd :lol:

Edit: ik doe net in een terminal "nautilus" en blijkbaar is het op de één of andere manier meegekomen in 12.10, het werkt gewoon ..........
Vooruitgang moet je niet tegen houden.
« Laatst bewerkt op: 2012/07/15, 10:59:11 door Ron »
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Xubuntu fonts her en der lelijk
« Reactie #26 Gepost op: 2012/07/15, 11:25:40 »
Edit: ik doe net in een terminal "nautilus" en blijkbaar is het op de één of andere manier meegekomen in 12.10, het werkt gewoon ..........
Vooruitgang moet je niet tegen houden.
Eens met de laatste zin, maar eerst nog maar eens afwachten hoe Xubuntu 12.10 definitief zal worden.... Kan namelijk ook een fout zijn (bijvoorbeeld: "per ongeluk" meegetrokken met een ander pakket).  :)

Re: Xubuntu fonts her en der lelijk
« Reactie #27 Gepost op: 2012/07/15, 11:33:08 »
Ik haal nu even een Xubuntu 12.10 daily build binnen, volledig vers dus. Dan kunnen we direct zien of Nautilus er nu in zit of dat het is meegetrokken met een pakket op Ron's comptuer :)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Xubuntu fonts her en der lelijk
« Reactie #28 Gepost op: 2012/07/15, 11:38:13 »
Zegt niks; zinloze proef. Kan immers ook op die wijze "per ongeluk" terecht zijn gekomen in het iso. We praten hier namelijk wel over een alfa.

Re: Xubuntu fonts her en der lelijk
« Reactie #29 Gepost op: 2012/07/15, 11:41:42 »
Zegt niks; zinloze proef. Kan immers ook op die wijze "per ongeluk" terecht zijn gekomen in het iso. We praten hier namelijk wel over een alfa.

Nuja, het gaat er mij ook niet om of Nautilus er standaard in komt, maar meer of het er in deze alfa dus standaard is. Indien het in deze alfa ook zit, dan lijkt het mij namelijk dat een bug report van toepassing is. Indien het er niet inzit, dan is het meegekomen met een pakketje (wellicht een GNOME-pakket?) dat Ron heeft geïnstalleerd.

Re: Xubuntu fonts her en der lelijk
« Reactie #30 Gepost op: 2012/07/15, 11:53:18 »
Nope, daily build heeft geen Nautilus aan boord; hij zegt dat Nautilus nog geïnstalleerd moet worden via apt-get.
Dus dit mysterie is opgelost :D

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Xubuntu fonts her en der lelijk
« Reactie #31 Gepost op: 2012/07/15, 12:04:23 »
Op mijn test-top (laptop met test-partitie) staat erg veel extra geïnstalleerd, het zal dus best meegekomen zijn met het één of ander.
Mijn systeem is verre van representatief voor welk OS dan ook, maar zo werk ik al sinds 4.10 en eigenlijk is het begonnen met BeaTrix Linux :lol:
om een voorbeeld te geven, is hier het script, dat ik gebruik na een installatie van Xubuntu:
sudo apt-get update
sudo apt-get dist-upgrade
# Voor Xubuntu
sudo apt-get install system-config-samba numlockx umit konversation smplayer kpat ntp kdegames-card-data-extra gedit libreoffice choqok hplip-gui totem gnotravex swell-foop gweled shotwell gdebi
# Wanneer websites gemaakt/getest worden
sudo apt-get install luakit midori chromium-browser dillo dooble netsurf rekonq epiphany-browser
# Server thuis bedienen
sudo apt-get install grdesktop vinagre
# deze programma's vind ik niet lekker werken
sudo apt-get purge gnomine quadrapassel gnome-sudoku leafpad onboard orage xchat-common abiword gmusicbrowser parole xfburn aisleriot ristretto
# tot slot
sudo apt-get autoremove
Kortom, een aardige rotzooi !
« Laatst bewerkt op: 2012/07/15, 12:06:08 door Ron »
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.


Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Xubuntu fonts her en der lelijk
« Reactie #33 Gepost op: 2012/07/15, 13:56:28 »
Jullie hebben gelijk, maar dit werkt, is stabiel, doet wat ik wil, zoals ik wil.
Één van mijn websites heet niet voor niets dwarligger.org :lol:
Op mijn laptop staan 3 installaties van Xubuntu, gaat er één kapot, dan moet ik de reden uitzoeken en dit voorkomen bij een andere partitie/installatie.
Mocht de hele HD het begeven, dan heb ik ook nog installaties op USB sticks en externe drives.
Tot slot: Mijn systeem is ondanks het vermengen van 4 desktops, nog steeds stukken stabieler dan het OS waarmee de laptop geleverd werd.
Vanaf de pre-alpha in 12.04 tot de release maar één crash gehad, in 12.10 inmiddels ook, door een verkeerde update.

Nu weer On-Topic ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Xubuntu fonts her en der lelijk
« Reactie #34 Gepost op: 2012/07/15, 14:31:36 »
dit werkt, is stabiel, doet wat ik wil, zoals ik wil.
En daar gaat het om!

Bovendien: quod licet Iovi, non licet bovi.... *Ik* ga je dan ook niet om de oren slaan met verwijzingen naar mijn webstek, die bedoeld zijn voor minder ervaren Linuxgebruikers dan jij.  :)

Re: Xubuntu fonts her en der lelijk
« Reactie #35 Gepost op: 2012/07/15, 14:32:58 »
Ik sla ook niet om de oren; het was gewoon een knipogend grapje, daarom ook dat ik er 2 knipogen bijzette :)