Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: foutmelding na installatie Smartpanel voor CLX-3175 Samsung  (gelezen 1566 keer)

diederic

  • Gast
foutmelding na installatie Smartpanel voor CLX-3175 Samsung
« Gepost op: 2009/12/25, 11:27:39 »
Voor het gebruik van een multi functional Samsung CLX-3175N heb ik van de Samsung website de volgende linux drivers gedownload:
  • Unified Driver
  • Smartpanel
  • Printer Setup Utility

De installatie van de Unified Driver onder Ubuntu 9.10 gaat goed. Ik kan netjes printen. Daarna heb ik de Smartpanel geinstalleerd, ook zonder foutmeldingen. Maar helaas als ik smtpanel wil opstarten krijg ik de melding: "please install supported driver or port".

Ik heb het idee dat ik een stap vergeten ben, maar kom er niet achter wat het is. Heeft iemand een suggestie?

Offline josama001

  • Lid
Re: foutmelding na installatie Smartpanel voor CLX-3175 Samsung
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/29, 14:35:04 »
Diederic,

toevallig heb ik vandaag de zelfde melding gehad, printen ging goed (zonder de samsung driver van de website gedownload te hebben maar smartpanel gaf de zelfde foutmelding.
De foutmelding is weg als je de unified driver die je hebt gedownload nogmaals installeert. je zult zien dat dit veel meer opties bied dan de default driver die Linux anders gebruikt.

mocht je nog vragen hebben dan stuur me even een PM zodat ik je verder kan helpen.