Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu register  (gelezen 782 keer)

Offline Atwist

  • Lid
Ubuntu register
« Gepost op: 2014/02/21, 07:45:43 »
Goede morgen,

Weet iemand waar ik het register in Ubuntu 12.04 LTS kan vinden??
Ik ga ervan uit dat het ook zo heet als in Windows.
En hoe kan ik dit eventueel bewerken (welk programma) in Windows is regedit.
Andreas                       Ik ben blij dat ik Linux Mint 17.2 heb leren kennen

Mijn excuus voor de vele Windows termen, moet nog leren Linux denken.

Re: Ubuntu register
« Reactie #1 Gepost op: 2014/02/21, 08:08:09 »
Ubuntu werkt niet met een register.
Dus dat zal je ook niet vinden.

De vraag is echter was had je er mee willen doen?

Offline Atwist

  • Lid
Re: Ubuntu register
« Reactie #2 Gepost op: 2014/02/21, 08:16:41 »
Hallo Erik,

Ik heb een programma wat na registratie niet goed werkt, dus wilde ik gaan kijken in het "register" of ik iets kon vinden.
Maar als ik het goed heb heeft Ubuntu geen register, maar dan zal elk programma een soort register hebben waar gegevens van de gebruiker worden opgeslagen.
Andreas                       Ik ben blij dat ik Linux Mint 17.2 heb leren kennen

Mijn excuus voor de vele Windows termen, moet nog leren Linux denken.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Ubuntu register
« Reactie #3 Gepost op: 2014/02/21, 08:35:18 »
Een echt register is er niet, maar er zijn wel 2 systemen die er een beetje op lijken: gconf en dconf.
Je kan ze bewerken met gconf-editor en dconf-editor. Dconf is de vervanger van gconf, dus daar zou ik als eerste zoeken.

Het is alleen niet hetzelfde als het register in Windows. De meeste programma's slaan hun instellingen op in verborgen mappen in je home. Dat zijn mappen die beginnen met een punt.
Denk dan aan:
.programmanaam
.config/programmanaam
.local/share/programmanaam
enz.

Net als in Windows moet je oppassen met het handmatig bewerken van deze instellingen.

Offline Atwist

  • Lid
Re: Ubuntu register
« Reactie #4 Gepost op: 2014/02/21, 08:47:42 »
Dank je Johan,

Ik ga eens kijken of ik wat kan vinden.
Andreas                       Ik ben blij dat ik Linux Mint 17.2 heb leren kennen

Mijn excuus voor de vele Windows termen, moet nog leren Linux denken.

Re: Ubuntu register
« Reactie #5 Gepost op: 2014/02/21, 09:09:38 »
Voordat je in de instellingen gaat wijzigen: met welk programma heb je een probleem en wat is het probleem?

Offline Atwist

  • Lid
Re: Ubuntu register
« Reactie #6 Gepost op: 2014/02/21, 10:03:54 »
DirkJan,

Ik ben nog druk aan het zoek welke file het is.

Maar het probleem is dat ik DraftSight V1R4 geinstalleerd heb zonder problemen en netjes een email aktivatie heb gedaan.
Nu wil ik dus het programma starten dat wil maar krijg dan de melding " This product is not licensed or has expired"
terwijl ik netjes een mail heb gekregen dat ik geregistreerd ben.
Citaat
Welcome to DraftSight!

You've joined more than one million other users that have embraced DraftSight as their 2D CAD product. You have been registered under the following email address: andreas@xxxxxxxxxx

We invite you to join the DraftSight community to access no-cost learning resources and community support as well as access our no-cost Getting Started Guide. The Guide is for beginners and experienced CAD users alike, and has more than 180 pages of fundamental skills necessary for the efficient use of DraftSight. Download the guide now by completing the form.

We hope you enjoy DraftSight!

Best regards,

Dus ik wilde kijken in een "register" file of ik een fout kon ontdekken, in Windows lukt mij dit altijd wel redenlijk.

Heb ook de Draftsight V1R5 geprobeerd met wat truuks en dat draai in een keer goed maar dat heb ik het probleem dat de pakketten niet kunnen worden geupdate of ik moet eerst draftsight verwijderen.

Dus ja dat is het probleem.
Andreas                       Ik ben blij dat ik Linux Mint 17.2 heb leren kennen

Mijn excuus voor de vele Windows termen, moet nog leren Linux denken.

Re: Ubuntu register
« Reactie #7 Gepost op: 2014/02/21, 11:35:29 »
Ben zelf niet bekend met Draftsight. Zie wel dat op hun website V1R5 als de standaard optie voor Ubuntu staat ook al is het een béta. Kan je helaas niet verder helpen.

Heb je gecheckt of je inderdaad geen updates krijgt in V1R5?

Offline Atwist

  • Lid
Re: Ubuntu register
« Reactie #8 Gepost op: 2014/02/21, 11:38:32 »
Geen probleem DirkJan.
Andreas                       Ik ben blij dat ik Linux Mint 17.2 heb leren kennen

Mijn excuus voor de vele Windows termen, moet nog leren Linux denken.

Re: Ubuntu register
« Reactie #9 Gepost op: 2014/02/21, 19:56:55 »
Om te zien waar bestanden van Draftsight staan te vinden kan je het volgende doen:
locate draftsight
Om de persoonlijke config map te vinden.
locate ~/*draftsight