Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Foto's laden  (gelezen 1009 keer)

Offline yJi

  • Lid
Foto's laden
« Gepost op: 2013/10/06, 16:45:27 »
Dat gaat dus niet ondanks dat mij  cardreader wel herkent wordt en de kaart wordt ook wel herkent,
maar kan er toch geen foto's van overzetten.
Iemand een idee hoe wel zou kunnen.

 't Is zo'n kaartlezer en onderstaand de kaart die erin zit...
Bus 003 Device 003: ID 0bda:0161 Realtek Semiconductor Corp. Mass Storage Device

Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: Foto's laden
« Reactie #1 Gepost op: 2013/10/06, 22:48:58 »
Kijk eens op de kaart zelf of je het schuifje niet per ongeluk op 'Lock' hebt staan.

Offline yJi

  • Lid
Re: Foto's laden
« Reactie #2 Gepost op: 2013/10/07, 09:17:58 »
Kijk eens op de kaart zelf of je het schuifje niet per ongeluk op 'Lock' hebt staan.

Nee, het staat ook niet op 'Lock', daar heb ik wel aan gedacht.
Normaliter moet je die kaart dan toch zien onder Thunar, maar ook daar komt het niet tevoorschijn.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Foto's laden
« Reactie #3 Gepost op: 2013/10/07, 11:51:28 »
Stomme opmerking misschien, maar wie weet.

Is dat niet een SDHC kaartje in een reader die die HC kaartjes nog niet aan kan. HC staat voor HIgh Capacity. Om dat mogelijk te maken is er iets veranderd. Oude readers kunnen er niet mee overweg.

groeten,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline yJi

  • Lid
Re: Foto's laden
« Reactie #4 Gepost op: 2013/10/07, 13:59:28 »
Stomme opmerking misschien, maar wie weet.

Is dat niet een SDHC kaartje in een reader die die HC kaartjes nog niet aan kan. HC staat voor HIgh Capacity. Om dat mogelijk te maken is er iets veranderd. Oude readers kunnen er niet mee overweg.

groeten,

Just

SDHC staat er niet op.
Wel staat er  SD 1m MLC memory card integral op.
Heel klein onderop staat ook nog www.integralmemory.com op, zal even kijken of dat nog wat verhelderd.

MLC staat voor Memory Low Cost kan 2 ipv 1 nanobit opslaan? Hogere capaciteit zeggen ze ook van MLC kaarten alleen de 2GB staat er niet meer tussen. Meer bedoeld voor de verbruikersmarkt.
« Laatst bewerkt op: 2013/10/07, 14:05:12 door yJi »
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: Foto's laden
« Reactie #5 Gepost op: 2013/10/07, 15:52:49 »
MLC staat voor Memory Low Cost
Nee, MLC staat voor Multi Level Cell. Dat kan meer data opslaan dan de SLC-variant, waar de S voor Single staat. Zie Wikipedia voor meer uitleg.

Half offtopic. Geheugen kost geen moer meer. Koop kaartjes van de grote fabrikanten zoals Sandisk of Lexar. Heb je nooit (of zelden) problemen mee.