Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Raar gedrag LibreOffice Calc  (gelezen 708 keer)

[Opgelost] Raar gedrag LibreOffice Calc
« Gepost op: 2012/08/01, 10:46:21 »
Vanaf vanmorgen (na updatebeheer nieuwe veiligheid updates heeft binnengehaald weet niet of dit van belang is) heb ik wat problemen met calc. Ik heb nog al veel files waarbij ik cellen heb omrand. Ik heb het dus niet over de standaard rasterlijnen.
Wat is het probleem. Als ik een calc file open ziet alles er nog normaal uit. De cellen die omrand moeten zijn zijn ook omrand. Maar zo gauw ik ga scrollen verdwijnen de randen helemaal of blijven er kleine stukjes zichtbaar. Als ik nu afdrukvoorbeeld weergeven aanklik dan zijn de randen hier gewoon zichtbaar. Met andere woorden de randen zijn niet zichtbaar op de bladen maar nog wel aanwezig.
Wat zou het probleem kunnen zijn en is dit op te lossen?
« Laatst bewerkt op: 2012/08/02, 19:26:55 door HeinXIX »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Raar gedrag LibreOffice Calc
« Reactie #1 Gepost op: 2012/08/01, 11:05:36 »
Het zou te maken kunnen hebben met systeembelasting, dus een weergaveprobleem doordat het systeem of de videokaart teveel voor z'n kiezen krijgt.

Schakel Java eens uit in Libre Office en probeer eens, of het probleem zich ook voordoet in Ubuntu 2D.

Re: Raar gedrag LibreOffice Calc
« Reactie #2 Gepost op: 2012/08/01, 11:07:02 »
Heb dit ook wel eens gehad in Writer. Java uitschakelen, zoals Pjotr al aangeeft, loste dat op.

Re: Raar gedrag LibreOffice Calc
« Reactie #3 Gepost op: 2012/08/01, 15:14:51 »
Ik gebruik al Ubuntu 2D dus daar kan het niet aan liggen.
Ook het uitschakelen van Java helpt niet.
Het enige waar ik nog aan kan denken waar het aan kan liggen is dat ik gisteren via Extra Stuur-programma's "Grafisch versneld stuurprogramma van Nividia (versie 173) [aanbevolen]" heb geïnstalleerd.
Zou ik deze weer kunnen verwijderen zonder problemen of moet ik dan ook weer  iets anders installeren?
« Laatst bewerkt op: 2012/08/01, 15:21:31 door HeinXIX »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Raar gedrag LibreOffice Calc
« Reactie #4 Gepost op: 2012/08/01, 18:56:35 »
Ook het uitschakelen van Java helpt niet.
Voor alle duidelijkheid: het gaat om het uitschakelen van Java *in Libre Office*. Als volgt:
https://sites.google.com/site/computertip/libreoffice#TOC-Libre-Office-versnellen:-schakel-Java-uit

Citaat
Het enige waar ik nog aan kan denken waar het aan kan liggen is dat ik gisteren via Extra Stuur-programma's "Grafisch versneld stuurprogramma van Nividia (versie 173) [aanbevolen]" heb geïnstalleerd.
Zou ik deze weer kunnen verwijderen zonder problemen of moet ik dan ook weer  iets anders installeren?
Lijkt me stug dat het daaraan ligt.... Zou je systeem juist moeten versnellen.

Re: Raar gedrag LibreOffice Calc
« Reactie #5 Gepost op: 2012/08/01, 19:43:20 »
Ook het uitschakelen van Java helpt niet.
Voor alle duidelijkheid: het gaat om het uitschakelen van Java *in Libre Office*. Als volgt:
https://sites.google.com/site/computertip/libreoffice#TOC-Libre-Office-versnellen:-schakel-Java-uit
Dat is de manier waarop ik het gedaan heb.

Re: Raar gedrag LibreOffice Calc
« Reactie #6 Gepost op: 2012/08/02, 17:30:22 »
Iemand anders nog een idee wat het kan zijn?
Zo niet dan nog een keer de vraag
Zou ik   de "Grafisch versneld stuurprogramma van Nividia (versie 173) [aanbevolen]" file weer kunnen verwijderen zonder problemen of moet ik dan ook weer  iets anders installeren?

Offline Roc.am

  • Lid
Re: Raar gedrag LibreOffice Calc
« Reactie #7 Gepost op: 2012/08/02, 18:01:46 »
Kun je weer verwijderen zonder consequenties

- Roc

Re: Raar gedrag LibreOffice Calc
« Reactie #8 Gepost op: 2012/08/02, 19:26:32 »
Probleem gevonden.
Ik heb "Grafisch versneld stuurprogramma van Nividia (versie 173)" verwijderd en na een herstart werkt alles weer zo als het hoort.
Alle lijnen zijn weer gewoon zichtbaar.