Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost]Werkbalk in Xubuntu  (gelezen 1320 keer)

Offline yJi

  • Lid
[Opgelost]Werkbalk in Xubuntu
« Gepost op: 2011/11/16, 13:43:58 »
Ik ben de werkbalk in Xubuntu kwijt geraakt.
Ik weet dus niet hoe dit eigenlijk gebeurt is en weet dus ook niet nu om die werkbalk terug te krijgen?
Kan wel van alles aanpassen, maar die werkbalk komt dus nog niet terug op het scherm. Normaliter staat die werkbalk bovenin het scherm dan. Nu heb ik dus ook geen mogelijkheid dingen zoals de klok en het weer ook in die balk te kunnen plaatsen
Wie kan me daarmee helpen?
« Laatst bewerkt op: 2011/11/19, 10:42:58 door yJi »
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: Werkbalk in Xubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/16, 13:51:50 »
Vaak als je zulke dingen grondig hebt verprutst is het het beste om de configuratiemappen weg te gooien, dan worden de standaarden weer hersteld. Als ik zo een beetje rondkijk op google (heb zelf geen Xubuntu) zou je het volgende kunnen doen.

De map: /home/jouwnaam/.cache leeggooien
rm -r /home/jouwnaam/.cache/*

De map: /home/jouwnaam/.config/xfce4 hernoemen
mv /home/jouwnaam/.config/xfce4 /home/jouwnaam/.config/xfce4_oud

let op "jouwnaam" vervangen door je inlognaam.

Uitloggen en weer inloggen. Helpt dit?

edit: haakjes verwijderd voor duidelijkheid en optie toegevoegd.
« Laatst bewerkt op: 2011/11/16, 16:31:18 door erik1984 »

Offline yJi

  • Lid
Re: Werkbalk in Xubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/16, 14:51:07 »
Vaak als je zulke dingen grondig hebt verprutst is het het beste om de configuratiemappen weg te gooien, dan worden de standaarden weer hersteld. Als ik zo een beetje rondkijk op google (heb zelf geen Xubuntu) zou je het volgende kunnen doen.

De map: /home/[jouwnaam]/.cache leeggooien
rm /home/[jouwnaam]/.cache/*

Na dit krijg ik steeds het bericht dat deze naam niet bestaat, dus kan ik het dus ook niet zo dus herstellen. Dus het commando hieronder kan ik dus ook niet uitvoeren, lijkt mij. Heb je nog een andere tip dan Xubuntu helemaal opnieuw te installeren?

Mijn inlognaam is jana maar het systeem herkent dat dus ook niet eens.


De map: /home/[jouwnaam]/.config/xfce4 hernoemen
mv /home/[jouwnaam]/.config/xfce4 /home/[jouwnaam]/.config/xfce4_oud

let op [jouwnaam] vervangen door je inlognaam.

Uitloggen en weer inloggen. Helpt dit?

« Laatst bewerkt op: 2011/11/16, 14:53:22 door yJi »
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: Werkbalk in Xubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/16, 15:01:30 »
Ik nam alles misschien te letterlijk over, want ik zette mijn naam tussen haakjes.
Maar nu geeft het dit weer dat alles in mappen staan.
Kun je daar dan wat mee?
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: Werkbalk in Xubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/16, 15:32:55 »
How To Restore XFCE Lost Panel

My first Ubuntu, or to be precise Xubuntu, problem, somehow my panel managed not to show up after a reboot. And since I am almost blind to command line I couldn't started network manager to connect to the Internet and find help at ubuntuforum.
Thankfully XFCE has a helpful Help files, remember Alt-F1 is your XFCE help shortcut.
So next time your XFCE panel lost, don't freak out, I almost did, you can do this :

•Alt-F2 to bring run program dialog,
•type "xfce4-panel" (without the quotes)
And it comes back.

Zo zou die moeten gaan.
'Tips & tricks', zie: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html
Op chromeOS draaien ook gewoon de linux programma's. (Chromebook kopen? Kies dan bij voorkeur een exemplaar met een Intel processor.)
Zie voor een handleiding: https://www.youtube.com/watch?v=DHqqscTuqzk
En ook: https://www.youtube.com/watch?v=AsWgzH3OzYY

Re: Werkbalk in Xubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/16, 16:28:04 »
Ik nam alles misschien te letterlijk over, want ik zette mijn naam tussen haakjes.
Maar nu geeft het dit weer dat alles in mappen staan.
Kun je daar dan wat mee?

Foutje van mij, maak er rm -r /home/jana/.cache/* van. Daarna ook nog die .xfce4-map weggooien of hernoemen zoals ik eerder aangaf, dan uitloggen.

Heb de blokhaakjes weggehaald uit mijn eerder uitleg, dat was niet zo handig van mij om die er in te zetten.
« Laatst bewerkt op: 2011/11/16, 16:32:06 door erik1984 »

Offline yJi

  • Lid
Opgelost:Re: Werkbalk in Xubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2011/11/16, 17:35:32 »
How To Restore XFCE Lost Panel

My first Ubuntu, or to be precise Xubuntu, problem, somehow my panel managed not to show up after a reboot. And since I am almost blind to command line I couldn't started network manager to connect to the Internet and find help at ubuntuforum.
Thankfully XFCE has a helpful Help files, remember Alt-F1 is your XFCE help shortcut.
So next time your XFCE panel lost, don't freak out, I almost did, you can do this :

•Alt-F2 to bring run program dialog,
•type "xfce4-panel" (without the quotes)
And it comes back.

Dank je Ronaldus, via jou is dit weer opgelost!
Zo zou die moeten gaan.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro