Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: automatisch regels tellen in *.conf bestand  (gelezen 1941 keer)

Offline Quentin

  • Lid
automatisch regels tellen in *.conf bestand
« Gepost op: 2010/05/20, 15:08:24 »
Beetje vreemde titel, maar weet niet zo snel hoe ik dit anders kort kan omschreven.

Ik ben op zoek naar een tool/app die mij automatisch naar de juiste regel brengt in een *.conf bestand.

Als ik een foutmelding krijg, iets in de trant van: " invalid argument in line 948 in .conf-file "  verwacht ie dan dat ik ga tellen?
1, 2, 3, 4, ... 597 ... en dan begint mijn vriendin een nutteloze discussie over de komende verkiezingen.  :evil:
Dan moet ik dus helemaal overnieuw beginnen.

Bestaat er een tool of app die naar de juiste regel gaat nadat ik deze opgevraagd heb?

gr
Quentin

P.S. Weet iemand toevallig ook hoe ik het best een lijk in de tuin kan begraven?


« Laatst bewerkt op: 2010/05/20, 15:11:06 door Quentin »

Re: automatisch regels tellen in *.conf bestand
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/20, 15:28:42 »
Gewoon het besandje openen met gedit, dan op de knop Zoeken drukken>Uit het menu kiezen> Ga naar regel> Regelnummer invullen en Enter.

Voor het lijk, koop een zak ongebluste kalk, graaf een gat, gooi de ongebluste kalk over het lijk, wel beschermde kleding dragen, tenzij je minder vlees op bijv je handen niet erg vind, kuil dicht gooien en klaar.
Het liefst in het donker, zodat over ijverige buren niet gaan bellen met de sterke arm van de wet. Zelf een lijk, mens of dier, begraven mag absoluut niet in Nederland. Ik weet het, een beetje flauw, maar zo zijn de regels. XD Mocht je van vissen houden maar niet met een hengel, houd wat ongebluste kalk achter de hand, pak een lege wijnfles, doe hier wat ongebluste kalk in, pak een kurk, maak een klein gaatje in het midden, rij naar een plek waar wat vis rond zwemt, gooi de fles in het water, wacht op de knal en schep de vis uit het water. Ook hier geldt, dit mag absoluut niet in Nederland, dus op een afgelegen plek doen, waar je het lijk ook gelijk kwijt kan. 8)
« Laatst bewerkt op: 2010/05/20, 15:38:03 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Quentin

  • Lid
Re: automatisch regels tellen in *.conf bestand
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/20, 15:38:21 »
Dank je voor je reactie.
Dit was met Google niet te vinden. Heb me suf gezocht met count lines in conf file en howto: go to line number in conf file.

Dat de oplossing zo voor de hand zou liggen....
 :-[    :-[

En wat dat lijk betreft, nja, ik ben eigenlijk nog veel te gek met haar, dus dat zal wel niet nodig zijn.  =D
Maar jij hebt hier ervaring mee, zo te lezen :)

iig bedankt voor je snelle reactie.
« Laatst bewerkt op: 2010/05/20, 15:40:34 door Quentin »

Offline Quentin

  • Lid
Re: automatisch regels tellen in *.conf bestand
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/20, 15:39:24 »
dubbele post verwijderd

Offline elendil

  • Lid
Re: automatisch regels tellen in *.conf bestand
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/20, 15:44:41 »

P.S. Weet iemand toevallig ook hoe ik het best een lijk in de tuin kan begraven?
Ja, liefst zo diep mogelijk!
Hoezo, zat van je vriendin? :)


-=[ Not all those who wander are lost ]=-

Re: automatisch regels tellen in *.conf bestand
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/20, 15:45:00 »
@Quentin Ik heb heel veel ervaring en ook veel gekeken naar Mc Gyver, wat je al niet kan doen met de spullen uit een keukenkastje of van de bouwmaterialenhandel. Als je wilt kan je heel Nederland in een klap wegvagen. :evil:

Er zijn ook editors die een regel nummer ervoor zetten, maar ik vind gedit meer dan genoeg voor dit soort dingen. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: automatisch regels tellen in *.conf bestand
« Reactie #6 Gepost op: 2010/05/20, 18:18:00 »
In gedit kun je bij bewerken > voorkeuren ook aanvinken 'regelnummers weergeven'

Offline Quentin

  • Lid
Re: automatisch regels tellen in *.conf bestand
« Reactie #7 Gepost op: 2010/05/20, 18:30:27 »
Bedankt voor de tip, sp!

Offline elendil

  • Lid
Re: automatisch regels tellen in *.conf bestand
« Reactie #8 Gepost op: 2010/05/20, 18:38:18 »
+1


-=[ Not all those who wander are lost ]=-

Offline ivo

  • Lid
Re: automatisch regels tellen in *.conf bestand
« Reactie #9 Gepost op: 2010/05/20, 19:44:16 »
En hoe doe je dat op een machine zonder grafische omgeving = geen gedit.

Je opent het bestand in vi
vi bestandnaam

Tik in
:regelnummer

Of
vi bestandnaam
:set nu


There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: automatisch regels tellen in *.conf bestand
« Reactie #10 Gepost op: 2010/05/20, 19:49:35 »
Met nano.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.