Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Laptop start niet meer op na het installeren van Ubuntu 11.04 naast Win7!!  (gelezen 5161 keer)

Offline jor177

  • Lid
Hallo,

Allereerst wil ik ff vragen of deze topic wel in de goeie rubriek staat??



 O0

Ik heb 2 dagen geleden ubuntu naast windows 7 geinstalleerd.

( net voor dat ik naar school ging, maar zonder haast.)

Ik had ff een film gedownload en daarna geupload op mn NAS. Dat uploaden duurde en duurde maar, En ik moest naar school.

Heb aan moeders gevraagd of zij na het kopieeren van de bestanden de laptop uit kon zetten.

Het zou nog 20 minuten duren. ( Omdat het een lange film was, en ik geen super goeie NAS heb )

Toen ik thuis kwam zei mn moeder dat zij de laptop niet meer aan kreeg door met de muis te shudden of een paar keer op het toetsenbord te rammen...

Hij was dus al in sluimerstand ofzo... -.-

Ik de start knop van de laptop ingedrukt houden.. GEBEURD NIKS.. fijn..




- Heb de accu en de oplader eruit gehaald.

- En toen weer de accu erin gezet. Gebeurd niks..

- toen weer de accu eruit gehaald en de adapter erin, gebeurd niks...

Nu aan jullie de vraag wat moet ik doen?

MVG Jordi ;)))))

Vreemd geval.
Als je hem weer aan de praat krijg dit even uitvoeren, zodat het niet meer fout gaat met sluimerstand.

Als je de aan/uit knop indrukt, gaan er dan lampjes branden of iets dergelijks?
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline jor177

  • Lid
thx voor je ( snelle ) reactie, Ja ik zie wel lampjes branden ( ongeveer 1 sec. ) maar niet het '' harde schijf '' lampje....

Is het een HDD schijf of een SSD schijf?
Plaats anders alle hardware-specificaties alvast hier.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline jor177

  • Lid
Oke,
daar komt ie..


Processor   2 GHz AMD Athlon X2
Geheugen   320 GB (5400 rpm) ♦ 4 GB DDR2 SDRAM ♦ DVD ♦ 5-in-1 cardreader
Scherm   ATI Mobility Radeon HD4570 ♦ 17,3" ♦ 0 x 0 pixels

En nu komt er een plaatje van de HDD;

http://www.google.nl/imgres?q=WD+320+gb+wd3200bevt&num=10&um=1&hl=nl&biw=1280&bih=869&tbm=isch&tbnid=iv802rrZsFq1pM:&imgrefurl=http://www.rocomputersystems.nl/Western_Digital_

Hij heeft 320 gb en is van WD ( het is geen SSD )

en btw superrrrrrrrrrrrrrrr bedankt voor je snelle hulp, op helpmij.nl word ik niet eens gezien....

MVG Jordi

p.s. het is een packard BELLLLL en geen packard HELLL, want ik heb hem gekocht toen acer het al overgenomen had.
« Laatst bewerkt op: 2012/03/25, 21:26:57 door jor177 »


Je zou nog kunnen proberen in Recovery Mode op te starten (Ubuntu)

Dat doe je door vlak na het Bios-scherm op de linker shifttoets te drukken (ingedrukt houden) tot je een keuzescherm ziet (=Grub).

Probeer eens of dat nog lukt met die installatie.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Je ziet niks, zelfs geen BIOS? Goed. Aanzetten die hap, op F2 drukken. Hopen dat hij de setup haalt. Als je niks ziet, zet dan de helderheid (FN+F6 of een andere) omhoog. Gebeurt er iets?

Offline jor177

  • Lid
thx!!! voor alll jullie antwoorden, ik ga ze nu eens bestuderen ;)

0 x 0 pixels

Probleem gevonden, je scherm heeft geen pixels  XD
[/flauwe offtopic]
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline jor177

  • Lid
Re: Laptop start niet meer op na het installeren van Ubuntu 11.04 naast Win7!!
« Reactie #10 Gepost op: 2012/03/26, 09:36:44 »
?? wtf ?? dit is geen grapje!! serieus! ik kan wel een video maken, kunnen jullie het met eigen ogen zien...
en trouwens, ik heb al deze info van een site..
Ik weet zelf ook niet alle info..

Offline jor177

  • Lid
Re: Laptop start niet meer op na het installeren van Ubuntu 11.04 naast Win7!!
« Reactie #11 Gepost op: 2012/03/26, 09:50:47 »
Weet je, ik ga wel naar de computerzaak.
En vraag daar of ze het kunnen oplossen, dan moet het maar wat kosten...
Of er is nu iemand met de oplossing?

en btw, ik had echt niet gezien dat er 0 x 0 pixel stond.

OP DEZE SITE KAN JE ZIEN WAT IK HEB OVERGENOMEN: http://www.portablegear.nl/reviews/Packard-Bell_EasyNote-LJ71-SB-256.htm

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Laptop start niet meer op na het installeren van Ubuntu 11.04 naast Win7!!
« Reactie #12 Gepost op: 2012/03/26, 10:00:08 »
Beste Jordi,

Ik snap wat je doormaakt, ik heb het zelf ook eens meegemaakt. Het is frustrerend. Wat Cheap zegt, is enkel een flauwe grap. Een onschuldige, flauwe grap. Wij proberen je met z'n allen te helpen, maar wij kunnen niet in jouw pc kijken. Laat staan het probleem zomaar oplossen. Om je te kunnen helpen moeten we eerst een aantal dingen weten, die zijn hier voorgesteld. Als je dat eens uitvoert, en dan de antwoorden hier plaatst kunnen we je misschien wel verder helpen. Als het daadwerkelijk een hardwareprobleem is, zou je inderdaad het best naar een computerzaak gaan.

Nog als laatste een tip:

Als je een vraag stelt op een forum, blijf dan rustig, en geef zo veel mogelijk informatie. Misschien kunnen we er wat mee. Aan een gefrustreerd antwoord hebben wij niets, hoe bot het ook klinkt. Ik snap dat het naar is dat je nu geen pc meer hebt, maar zou je alsjeblieft wat rustiger willen doen? Dan blijven wij dat ook ;)

P.S. Een video zou geen gek idee zijn :)

Offline jor177

  • Lid
Re: Laptop start niet meer op na het installeren van Ubuntu 11.04 naast Win7!!
« Reactie #13 Gepost op: 2012/03/26, 10:36:09 »
Oke, kijk, sorry dat ik zo raar reageer.. maar ik word echt gek van dat microsoft, ik kan niet zonder. XD
( Want ik game zo af en toe, en wil ook wel eens een exe bestand openen )

Maar oke, ik heb al jullie antwoorden langs gelopen, helaas, niks helpt...
Maar toch bedankt!!  =D =D =D =D

Ik ga er nu nog ff een kort filmpje over maken en laat jullie dat ook zien...
Ik kan het dan niet zo heeel erg goed bewerken, want de laptop is ( helaas ) de snelste en beste pc die ik heb ( ben van plan zelf een mooie desktop te gaan bouwen!!  :P )

Ik ga het filmpje zo ff maake en uploaden..

Mvg Jordi


Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Laptop start niet meer op na het installeren van Ubuntu 11.04 naast Win7!!
« Reactie #15 Gepost op: 2012/03/26, 12:49:18 »
Het zou ook gewoon stom toeval en domme pech kunnen zijn: Is je monitor misschien kapot? Heb je een monitor waarop je het kunt proberen?

Offline jor177

  • Lid
Re: Laptop start niet meer op na het installeren van Ubuntu 11.04 naast Win7!!
« Reactie #16 Gepost op: 2012/03/26, 12:58:49 »
Kan het ook stof zijn? ik gebruik mn laptop al een tijd extern.. en nu zit er ook veel stof op??
maar ik denk het niet...

o Ja, het is niet de monitor.. heb het op de beamer, de tv en een ander beeldscherm geprobeerd.. ;(

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Laptop start niet meer op na het installeren van Ubuntu 11.04 naast Win7!!
« Reactie #17 Gepost op: 2012/03/26, 13:01:05 »
Je zou je laptop even kunnen ontstoffen.

EDIT: Wel van binnen he

Offline jor177

  • Lid
Re: Laptop start niet meer op na het installeren van Ubuntu 11.04 naast Win7!!
« Reactie #18 Gepost op: 2012/03/26, 17:10:00 »
Ik ben ff bij de pc winkel geweest.. en .. het kan liggen aan het niet goed afsluiten van ubuntu terwijl hij bezig was met internet..

Dat geloof ik zelf ook wel een beetje, want hij was bezig met het overzetten van bestanden op een NAS = internet.
En hij was aan het downloaden = internet.

Ik wacht tot morgen en dan vertel ik jullie meer over dit '' raadsel '' XD  :P XD

Offline midas

  • Lid
Re: Laptop start niet meer op na het installeren van Ubuntu 11.04 naast Win7!!
« Reactie #19 Gepost op: 2012/03/26, 17:17:22 »
Probeer eens:

1. Laptop van alles loskoppelen...zelfs van stroom en trafo.
2. Accu eruit nemen.
3. Zo'n 20 sec continu de aan/uitknop ingeduwd houden (reset van BIOS en ontlading elco's).
4. Batterij NIET terugplaatsen...maar gelijk aan de stekker zetten.
5. Probeer nu wel of-ie op wil starten.

Mijn HP-laptop heeft maandelijks kuren en wil zo niet starten...doet dan helemaal niets. Na bovenstaande procedure doet-ie het opeens wel weer. Na terugplaatsen batterij doet hij het vervolgens weer een maandje tot 6 weken...

Just give it a try
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline jor177

  • Lid
Re: Laptop start niet meer op na het installeren van Ubuntu 11.04 naast Win7!!
« Reactie #20 Gepost op: 2012/03/26, 17:34:14 »
Hey, bedankt voor je reactie.
Ik ga dat morgen is ff allemaal rustig uitproberen zodat ik zeker weet dat hij misschien wel stuk is...

Maar dat allemaal nadat ik morgen de uitslag weet van de computer mensjes van de pc winkel XD XD XD
( zelf lol )

En btw ik ga mn 2de pctje bouwen.. 1ste was een mislukkeling door fout van Salland  :evil:

Hiero kan je een topic vinde over mijn pc(tje) http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/695325-GAME-GRAFISCH-pc-zelf-bouwen!!-Budget-rond-de-450-euro?p=4445407#post4445407

Mvg JORDI ;))

Offline lowie1960

  • Lid
Re: Laptop start niet meer op na het installeren van Ubuntu 11.04 naast Win7!!
« Reactie #21 Gepost op: 2012/03/26, 17:44:27 »
wat voor laptop is het ?
denk inderdaad dat de cmos moet worden gereset

het verhaal dat ubuntu niet correct is afgesloten lijkt me onzin

ps stond de first boot wel op dvdrom ?

hd verwijderen , en probeer zonder hd op te starten


« Laatst bewerkt op: 2012/03/26, 18:13:17 door lowie1960 »

Offline lowie1960

  • Lid
Re: Laptop start niet meer op na het installeren van Ubuntu 11.04 naast Win7!!
« Reactie #22 Gepost op: 2012/03/26, 17:45:18 »
Probeer eens:

1. Laptop van alles loskoppelen...zelfs van stroom en trafo.
2. Accu eruit nemen.
3. Zo'n 20 sec continu de aan/uitknop ingeduwd houden (reset van BIOS en ontlading elco's).
4. Batterij NIET terugplaatsen...maar gelijk aan de stekker zetten.
5. Probeer nu wel of-ie op wil starten.

Mijn HP-laptop heeft maandelijks kuren en wil zo niet starten...doet dan helemaal niets. Na bovenstaande procedure doet-ie het opeens wel weer. Na terugplaatsen batterij doet hij het vervolgens weer een maandje tot 6 weken...

Just give it a try

ik zou hiervoor maar eens bij hp zien of er geen biosupdate voor is

Offline midas

  • Lid
Re: Laptop start niet meer op na het installeren van Ubuntu 11.04 naast Win7!!
« Reactie #23 Gepost op: 2012/03/26, 19:01:58 »
Klopt...en voordat ik 12.04 LTS ga installeren zal ik zien of ik het BIOS kan flashen. Overigens is de accu (na ruim 2 jaar) ook niet meer zo lekker (teveel aan de stekker gewerkt). Dus eerst BIOS es een keer updaten is altijd goed ;)
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline lowie1960

  • Lid
Re: Laptop start niet meer op na het installeren van Ubuntu 11.04 naast Win7!!
« Reactie #24 Gepost op: 2012/03/26, 19:11:42 »
Klopt...en voordat ik 12.04 LTS ga installeren zal ik zien of ik het BIOS kan flashen. Overigens is de accu (na ruim 2 jaar) ook niet meer zo lekker (teveel aan de stekker gewerkt). Dus eerst BIOS es een keer updaten is altijd goed ;)

das de ellende met de accus
ps wel aan netstroom tijdens biosupdate