Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verwijderen Ubuntu 8.10 dualboot  (gelezen 5875 keer)

b00mbap

  • Gast
Verwijderen Ubuntu 8.10 dualboot
« Gepost op: 2009/01/27, 18:47:56 »
Ik heb vandaag na lang twijfelen Ubuntu geinstalleerd, en er is een hoop fout gegaan.
Ik had blijkbaar een te kleine partitie toegewezen (kreeg in ubuntu steeds meldingen dat er niet genoeg ruimte vrij was), Pidgin crashte elke keer als ik het opstartte, Firefox werkte niet naar behoren etc.

Nu wil ik dus Ubuntu verwijderen van mijn computer, maar hier heb ik de nodige problemen mee. Ik heb, natuurlijk, al een aantal keren google geraadpleegd maar kan maar geen antwoord vinden dat me verder helpt.

Ik heb geen Windows-recovery CD, en MBRfix wil niet werken op mijn computer (ik open het en hij sluit meteen weer af).

Hoe kan ik Ubuntu verwijderen? Ik weet dat ik via diskmanager de partities moet verwijderen, maar hoe krijg ik vervolgens mijn MBR weer zoals vanouds?

Ik heb Windows XP Home Edition SP3.

Mvg, Tb00m

Re: Verwijderen Ubuntu 8.10 dualboot
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/27, 18:51:29 »
Van die cd boot je naar "reparatie" mode en dan typ je   fixmbr

Je zat bijna goed met je MBRfix  XD XD XD XD
Volgende keer moet je eens kijken wat je kan doen als je in die mode bent ....
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

b00mbap

  • Gast
Re: Verwijderen Ubuntu 8.10 dualboot
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/27, 18:52:02 »
Van die cd boot je naar "reparatie" mode en dan typ je   fixmbr

Je zat bijna goed met je MBRfix  XD XD XD XD
Volgende keer moet je eens kijken wat je kan doen als je in die mode bent ....
Ik heb geen CD. Vandaar dat ik ook op MBRfix zocht, die scheen het zelfde te kunnen doen als de recovery-CD.

Re: Verwijderen Ubuntu 8.10 dualboot
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/27, 18:53:21 »
hm ?

en je zegt net zelf letterlijk
Citaat
Ik heb Windows XP Home Edition SP3.

Dus je hebt wel een cd.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

b00mbap

  • Gast
Re: Verwijderen Ubuntu 8.10 dualboot
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/27, 18:53:51 »
Citaat
Ik heb geen Windows-recovery CD, en MBRfix wil niet werken op mijn computer (ik open het en hij sluit meteen weer af).
Ik heb Windows XP Home Edition SP3.

Ik heb geen CD bij mijn PC meegeleverd gekregen.

Re: Verwijderen Ubuntu 8.10 dualboot
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/27, 18:55:22 »
ja en ?  :rolleyes:
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

b00mbap

  • Gast
Re: Verwijderen Ubuntu 8.10 dualboot
« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/27, 18:56:14 »
ja en ?  :rolleyes:
Dan kan ik dus ook niet naar de reparatie-mode booten, of wel?

Re: Verwijderen Ubuntu 8.10 dualboot
« Reactie #7 Gepost op: 2009/01/27, 18:58:11 »
Wat doe je dan met die Windows XP Home Edition cd ?
Gebruik je die als onderzetter net als ik  XD

Of is die stuk ?
Dan kan je hem weggooien.!

En anders neem je de moeite dat ding in je cdrom te proppen en dan boot je vanaf die cd.

isse simpel he ?
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

b00mbap

  • Gast
Re: Verwijderen Ubuntu 8.10 dualboot
« Reactie #8 Gepost op: 2009/01/27, 18:58:45 »
Gast... ik heb geen CD. 3e keer dat ik dat inmiddels post. Wil je nog lang doorgaan met me vertellen dat ik vanaf die CD moet booten? Want die heb ik dus niet.

Offline heir4c

  • Lid
Re: Verwijderen Ubuntu 8.10 dualboot
« Reactie #9 Gepost op: 2009/01/27, 19:01:16 »
Gandyman, dat gebeurt dus echt he, Je koopt een computer en je betaald voor windows maar een cd, No way, die is er niet.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Verwijderen Ubuntu 8.10 dualboot
« Reactie #10 Gepost op: 2009/01/27, 20:48:50 »
Gast... ik heb geen CD. 3e keer dat ik dat inmiddels post. Wil je nog lang doorgaan met me vertellen dat ik vanaf die CD moet booten? Want die heb ik dus niet.

Sja, heel bijzonder ?
Ik zet je meteen op de lijst van "beschermde mensen"

En jammer dat je geen buren, familie, vrienden hebt die je ff een cd kunnen lenen.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

b00mbap

  • Gast
Re: Verwijderen Ubuntu 8.10 dualboot
« Reactie #11 Gepost op: 2009/01/27, 21:16:47 »
Gast... ik heb geen CD. 3e keer dat ik dat inmiddels post. Wil je nog lang doorgaan met me vertellen dat ik vanaf die CD moet booten? Want die heb ik dus niet.
download Supergrub, hier mee kan je ook de mbr fixen
http://www.supergrubdisk.org

Dankje, ga ik zeker proberen. Tot nu toe is het me allemaal nog onduidelijk hoe of wat maar ben de Wiki door aan het lezen.
Dit doe ik dus echt nooit meer. Wat een gezeik alleen om een OS en GRUB weg te krijgen!
« Laatst bewerkt op: 2009/01/27, 21:32:20 door b00mbap »

Bazzer

  • Gast
Re: Verwijderen Ubuntu 8.10 dualboot
« Reactie #12 Gepost op: 2009/01/28, 08:22:53 »
Mensen mensen mensen......Dit Forum is om elkaar te helpen toch..... Val elkaar dan niet zo aan en
laten we het vriendelijk en gezellig houden.

[verwijderd door de beheerder]
« Laatst bewerkt op: 2009/01/28, 08:24:41 door Ben Looijen »

Re: Verwijderen Ubuntu 8.10 dualboot
« Reactie #13 Gepost op: 2009/01/28, 13:48:49 »
Sja idd , alhoewel sommige mensen dat niet (willen?) snappen ?

En ook niet als je ze aanspoort zelf te denken en een oplossing te vinden terwijl de hint ervoor erg duidelijk is.
Mja alles moet tegenwoordig op een presenteerblaadje worden aangedragen anders is het niet goed.

Citaat
Dit doe ik dus echt nooit meer. Wat een gezeik alleen om een OS en GRUB weg te krijgen!
Valt wel mee, nog geen 2 minuten werk.
Zelfs windows is in 2 minuten verwijdert.  XD
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

b00mbap

  • Gast
Re: Verwijderen Ubuntu 8.10 dualboot
« Reactie #14 Gepost op: 2009/01/28, 14:21:34 »
Sja idd , alhoewel sommige mensen dat niet (willen?) snappen ?

En ook niet als je ze aanspoort zelf te denken en een oplossing te vinden terwijl de hint ervoor erg duidelijk is.
Mja alles moet tegenwoordig op een presenteerblaadje worden aangedragen anders is het niet goed.

Citaat
Dit doe ik dus echt nooit meer. Wat een gezeik alleen om een OS en GRUB weg te krijgen!
Valt wel mee, nog geen 2 minuten werk.
Zelfs windows is in 2 minuten verwijdert.  XD
Pardon?

Ik ben inderdaad een Ubuntu noob, maar zoals ik al duidelijk aangaf had ik geen Windows-XP cd. Jij was degene die kleinerend begon te doen; 'isse simpel'. En dat terwijl jij degene was die maar bleef hameren op een Windows-XP cd terwijl ik al meerdere keren aan had gegeven die niet te bezitten.

En welke tip heb je me dan gegeven? Het enige wat je hebt gepost is dat ik vanaf de WIndows-CD moest booten! En dat terwijl in mijn beginpost al staat dat ik die CD niet heb.

Maar goed, je zal in je volgende post wel weer over een Windows-CD beginnen. Tot die tijd hoop ik op een reactie van iemand die wel snapt dat ik die CD niet heb.


Re: Verwijderen Ubuntu 8.10 dualboot
« Reactie #15 Gepost op: 2009/01/28, 14:26:16 »
Wel, je vindt het een gedoe om een OS van je PC te verwijderen? Verwacht je een "verwijder"-knop ofzo? Een OS installeer je en gebruik je daarna gewoon een hele lange tijd. Het is geen softwareprogramma. Overigens, ik ken geen één OS dat een verwijderknop heeft.

b00mbap

  • Gast
Re: Verwijderen Ubuntu 8.10 dualboot
« Reactie #16 Gepost op: 2009/01/28, 14:27:36 »
Wel, je vindt het een gedoe om een OS van je PC te verwijderen? Verwacht je een "verwijder"-knop ofzo? Een OS installeer je en gebruik je daarna gewoon een hele lange tijd. Het is geen softwareprogramma. Overigens, ik ken geen één OS dat een verwijderknop heeft.
Dat verwacht ik ook niet. Ik was ook van plan om Ubuntu lang te runnen, maar niet als het niet naar behoren werkt. En als ik een Windows-CD gehad, was het een eitje geweest.

Offline Ed

  • Lid
Re: Verwijderen Ubuntu 8.10 dualboot
« Reactie #17 Gepost op: 2009/01/28, 14:28:47 »
Als ik jou was zou ik Windows helemaal verwijderen en Ubuntu installeren en je zal zien dat alles normaal werkt.

Gr.Ed  =D

Re: Verwijderen Ubuntu 8.10 dualboot
« Reactie #18 Gepost op: 2009/01/28, 14:30:20 »
Trouwens, Ubuntu's setup partitioneert zelf, dat had je niet handmatig hoeven doen ;)

b00mbap

  • Gast
Re: Verwijderen Ubuntu 8.10 dualboot
« Reactie #19 Gepost op: 2009/01/28, 14:31:28 »
Trouwens, Ubuntu's setup partitioneert zelf, dat had je niet handmatig hoeven doen ;)
Heb ik volgens mij ook niet gedaan. Heb alleen de schijfruimte die hij aangaf voor Ubuntu nog wat groter gemaakt.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Verwijderen Ubuntu 8.10 dualboot
« Reactie #20 Gepost op: 2009/01/28, 15:20:51 »
Mensen mensen mensen......Dit Forum is om elkaar te helpen toch..... Val elkaar dan niet zo aan en
laten we het vriendelijk en gezellig houden.
+1
Houd er rekening mee dat b00mbap een nieuwe Ubuntu-gebruiker is en dat wat jullie als simpele oplossing aangeven, voor een nieuweling lang zo simpel niet is. b00mbap heeft een fout gemaakt bij het installeren van Ubuntu en heeft meer baat bij echte hulp dan bij flauwe opmerkingen over een verwijderknop die in geen enkel OS te vinden is.

@Gandyman: als iemand schrijft dat ie Windows Home nogwat heeft en jij maakt ervan die ie schrijft dat ie de Windows Home nogwat cd heeft, geef dan gewoon toe dat je dat verkeerd las.

Re: Verwijderen Ubuntu 8.10 dualboot
« Reactie #21 Gepost op: 2009/01/28, 17:16:05 »
Owk ik zat harstikke verkeerd, tevreden ?

Echter nu snapt hij nog steeds niet dat hij een windows cd nodig heeft, en het komt niet eens in hem op om dit eventueel te lenen bij iemand.

Hij kan ook een Dos floppy downloaden ergens ??
Zal ook wel te moeilijk zijn, owja vergat ik bijna, alle nieuwe PCtjes hebben geen floppy dirve......

Hmz..
misschien dan op USB stick zetten ?
Ow Geen USB stick.

En ondertussen Arie zijn tip blijven negeren en aangeven dat we te weinig tips geven !

Dacht dat er ook nog ergens tussen neus en lippen verteld werd dat je in windows een rescue cd kon maken, wanneer je een pc krijgt waar geen cd word bijgeleverd ?

Misschien XP eens booten in veilige modes met opdrachtprompt ?
En daar eens fixmbr te typen of fixboot ?

sja je probeert wat he ?

Mja mijn fout dat mensen geen stille hinten ( al doe je ze 3x achter elkaar) snappen....
Jammer.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Cami

  • Lid
Re: Verwijderen Ubuntu 8.10 dualboot
« Reactie #22 Gepost op: 2009/01/28, 17:23:50 »
Er komt een nieuwe gebruiker met een normale vraag binnen. Als iedereen veel verstand van computers had, dan hadden we hier alleen een offtopic forum nodig...

Ik vind persoonlijk dat b00mbap hier inderdaad behoorlijk kleinerend wordt behandeld. Dat is nergens voor nodig.

@b00mbap

Misschien is het een goed idee om Ubuntu nogmaals te installeren, deze keer met meer discruimte. Ik ben inmiddels een jaar geleden overgestapt (in het begin gedeeltelijk) maar ik ben erg tevreden met Ubuntu.

Laat je trouwens niet weerhouden om hier in de toekomst weer te posten. Meestal wordt je hier gewoon als een volwassene behandeld :P

Bazzer

  • Gast
Re: Verwijderen Ubuntu 8.10 dualboot
« Reactie #23 Gepost op: 2009/01/28, 19:27:23 »
Ik vind het meer dan erg zoals hier tegen een nieuwe gebruiker gereageert wordt!

Hopelijk laat b00mbap zich hier niet door ontmoedigen!

Re: Verwijderen Ubuntu 8.10 dualboot
« Reactie #24 Gepost op: 2009/01/28, 21:42:11 »
Ik was aardig en heb nix negatiefs gezegd, dat hij het naar het negatieve trekt kan ik nix aan doen.

Ik heb slechts een educatieve antwoorden gegeven, en dat meneer pissig word omdat hij niet op zijn wenken bediend word is niet mijn probleem en ook daar kan ik nix aan doen.
« Laatst bewerkt op: 2009/01/28, 21:43:52 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D