Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met audio in Ubuntu 9.04 (en eerdere versies)  (gelezen 1149 keer)

dxhunter

  • Gast
Problemen met audio in Ubuntu 9.04 (en eerdere versies)
« Gepost op: 2009/05/31, 10:30:00 »
Goedemorgen allemaal,

Na talloze malen Ubuntu (diverse versies) geïnstalleerd te hebben blijf ik altijd problemen houden met de audio als ik mijn specifieke dingen er mee wil doen.
Gewoon mp3 tjes afspelen is geen probleem, nee het gaat om de volgende specifieke problemen:

-ik blijf altijd via de speakers mijn hd horen reutelen;
-'streamen' afspelen werkt niet: http://onlinereceivers.net/rx320.php gaat niet. Blijft hangen op het zoeken naar de 'text/html decoder' (wordt op internet regelmatig aangehaald maar ik heb nog geen oplossing kunnen vinden).
Ook http://websdr.ewi.utwente.nl:8901/ is een probleem! werkt niet: geen audio. Pagina wordt niet goed (half) geladen.
En zo zijn er meer streams die niet werken onder Ubuntu.
-opnemen in Ubuntu werkt niet
-mijn master volume slider werkt niet, ik moet altijd de volumeregeling openen om het geluid harder of zachter te zetten.

Het vervelende is dat het wel allemaal prima en vlot werkt onder Windows. Dus helaas grijp ik daar dan op terug.

Wat info over mijn pc:

Packard Bell iXtreme Duo 7001

info over de geluidskaart via Sysinfo 0.7:
Intel Corperation 82801EB/ER (ICH5/ICH5R) AC'97 Audio Controller (rev 02)
Subsystem: Packard Bel B.V. Device e008

Ik hoop dat iemand mij wat op weg kan helpen.

Groeten,

Hans

Offline Martend

  • Lid
    • appdroid.nl applicaties en android
Re: Problemen met audio in Ubuntu 9.04 (en eerdere versies)
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/01, 00:05:13 »
Heb je al eens gespeeld met de Geluidsinstellingen onder preferences? (ipv ALSA - OSS kiezen?)
Zelf moet ik namenlijk de settings ook aanpassen, komt doordat ik een naast een SB Audigy geluidskaart een aparte USB hoofdtelefoon gebruik,
met eigen drivers en een Hercules VDJ Console (met 2 interne geluidskaarten) Plus de onboard van mijn moederbord. (die uitstaat)
Op mijn laptop gebruik ik alleen de onboard geluidskaart en zelfs met alleen die aktief, is het soms nodig om even door de diverse
mogelijkheden van geluidsinstellingen door te lopen.
gr.
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/mwanzo/
laptop: Alienware m11x Windows7 & Ubuntu
desktop: Chieftec CH05B-B / Intel® MoBo D975XBX / Quad Core
/ ATi Crossfire / Windows Vista & Ubuntu
server: p4 dual-core / 80gb / 2gb.mem / Ubuntu
SE Xperia X10 / Android

dxhunter

  • Gast
Re: Problemen met audio in Ubuntu 9.04 (en eerdere versies)
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/01, 09:11:05 »
Hallo Martend,

Ik heb eens uitgeprobeerd wat je stelde maar zonder resultaat. Ik heb alles nagelopen maar het vervelende blijf ik vinden dat ik het geratel van mijn hd blijf horen via de speakers dat is eigenlijk nog het meest hinderlijke. Ik heb een stream die het eerst niet deed aan de praat gekregen via een omweggetje.

Ook weet ik nog niet wat puls audio doet en niet doet en hoe het werkt!

Bedankt voor het mee helpen. Helaas nog weinig reacties dus waarschijnlijk zijn er gemiddeld weinig problemen met het audio onder Ubuntu.

Groeten,

Hans

Offline Martend

  • Lid
    • appdroid.nl applicaties en android
Re: Problemen met audio in Ubuntu 9.04 (en eerdere versies)
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/01, 20:19:34 »
Ik neem aan dat je de laatste drivers gebruikt voor je geluidskaart? Kan geen kwaad om de drivers een keer opnieuw te installeren.
Met name omdat je er last van hebt in meerdere versies van ubuntu en ubuntu gebruikt nu 1maal andere drivers dan windows.
Heb je de microfoon uitstaan? (mute) Wil ook nog wel eens helpen bij on-board geluidskaarten.
Ook het analoge kabeltje van cd-rom naar moederbord / geluidskaart disconnecten wil wel eens helpen.
Mocht je geen On-Board geluidskaart gebruiken, wees er dan zeker van als je hem toch niet gebruikt dat die in de bios van je computer uitstaat.
Heb zelf in het verleden dit met een onboard geluidskaart gehad, toen er een aparte geluidskaart ingedrukt en probleem was over.
Succes verder en als me nog meer te binnenschiet, zal ik het wel even posten,

gr.
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/mwanzo/
laptop: Alienware m11x Windows7 & Ubuntu
desktop: Chieftec CH05B-B / Intel® MoBo D975XBX / Quad Core
/ ATi Crossfire / Windows Vista & Ubuntu
server: p4 dual-core / 80gb / 2gb.mem / Ubuntu
SE Xperia X10 / Android