Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu alpha 5  (gelezen 532 keer)

Xubuntu alpha 5
« Gepost op: 2008/02/24, 11:04:44 »
Ik weet niet of ik hiermee tegen de forumregels zodig, maar ik wil het volgende kwijt: Bij mij draait Ubuntu (of Xubuntu) 7.10 niet van de live cd omdat mijn grafische kaart niet ondersteund wordt. 6.06 draait wel maar om zo' n oud systeem te gaan installeren is ook weer zo wat. Hoewel het op de officiele websites en op de forums niet te vinden is, bestaat er inmiddels een alpha 5 van (X)ubuntu 8.04. Daarin wordt mijn grafische kaart weer wel ondersteund, en die alfa 5 geeft al een aardige indruk. Je moet een alfa natuurlijk niet installeren, maar vanaf de live cd kun je goed zien of het de moeite waard is om nog twee maanden te wachten. Ik beantwoord die vraag bevestigend. René.

Xubuntu alpha 5
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/24, 11:51:45 »
Ik heb de Xubuntu alpha5 geïnstalleerd als test systeem naast 7.04, en het loopt in zoverre ik het geprobeerd heb foutloos. Ik werk nu met 7.04, en ik zie niet echt grote verschillen moet ik eerlijk zeggen. Misschien dat 8.04 wat makkelijker installeren is, maar als het eenmaal loopt maakt het volgens mij zo op het eerste gezicht niet veel uit.