Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gnome alternatief beschikbaar voor smb4k (die ook goed werkt)?  (gelezen 1302 keer)

Ik gebruik voor netwerkverbindingen nu smb4k. Alle mooie, vooral uitvoerige, beschrijvingen ten spijt lukt het mij anders niet om mijn eigen netwerkje (met 4 winxp pc's en 1 ubuntu desktop) te benaderen. Zoek een alternatief omdat ik niet teveel (onnodig) KDE gedoe op mijn pc wil.
Bestaat zoiets?
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline woteb

  • Lid
Gnome alternatief beschikbaar voor smb4k (die ook goed werkt)?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/17, 15:00:43 »
Waarschijnlijk loop je tegen cifs aan...? Dat is nét iets anders dan Samba.
Wat je zou kunnen doen is de WinXP shares via cifs te benaderen. Ik heb zelf gemerkt dat KDE met Konqueror en Krusader wat dat betreft beter werken dan Nautilus.

Met het commando sudo mount -t cifs -o username=jenaam,passwd=jewachtwoord //192.168.1.1/bron /mnt/doellkun je een netwerkkoppeling maken. Voor bron geef je dan uiteraard de share van de XP computer op, en voor doel het (vooraf gemaakte) directory op je Ubuntu computer.

Verder zou je als smb4k het programma pyneighborhood kunnen gebruiken. Hier de link naar de website: http://pyneighborhood.sourceforge.net/
Pyneighborhood kun je via Synaptic installeren. Via Google kun je op het trefwoord pyneighborhood veel informatie vinden. Succes!!
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Gnome alternatief beschikbaar voor smb4k (die ook goed werkt)?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/17, 15:06:18 »
@woteb: bedankt, ga deze suggesties eens uitproberen.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood