Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Schrijfprobleem met USB harde schijf  (gelezen 1234 keer)

mblink

  • Gast
Schrijfprobleem met USB harde schijf
« Gepost op: 2008/06/14, 21:36:24 »
Hallo,

Ik heb een externe usb harde schijf die ik als backup gebruik. Als ik deze aanzet, wordt hij gemount en alles werkt naar behoren.

Zodra ik echter grote hoeveelheden data ga kopieren naar de schijf (en dat doe je met een backup...) dan begint het kopieren normaal, maar na een aantal gieg stop hij ermee en slaat nautilus vast. Ook is dan mijn usb muis en toetsenbord niet meer te gebruiken. Deze kan ik wel weer terughalen door ze in een ander usbpoort te stoppen.

Als ik alles weer opnieuw gestart heb en ik kopieer het bestand waar hij op is vastgelopen, dan werkt het wel gewoon. De schijf werkt onder windows (xp/vista) wel naar behoren, en met de bestanden die ik kopieer is ook niets mis.

Het lijkt net of de usb overwerkt raakt ofzo.

Ik kom er even niet uit.... en kan nu dus niet backuppen.

Nog even wat specificaties:
AMD Athlon 64X2
Ubuntu Gutsy 32bit (Ubuntu Hardy 32bit heeft hetzlefde euvel)
USB HDD: Samsung spinpoint 200 GB in een Coolermaster Xcraft behuizing, NTFS geformatteerd
De schijf waarvan ik kopieer is ook een samsung spinpoint, maar van 400 GB, ook NTFS (de betreffende partitie dan)

Kan iemand helpen?

Skilltone

  • Gast
Schrijfprobleem met USB harde schijf
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/02, 23:49:57 »
ik weet niet of je er al achter ben, maar zet je ff weer hoog neer ;)  Ik heb zelf geen idee.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Schrijfprobleem met USB harde schijf
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/03, 00:00:05 »
Citaat van: Skilltone
ik weet niet of je er al achter ben, maar zet je ff weer hoog neer ;)  Ik heb zelf geen idee.
Dat kun je beter niet doen, Martin.  :-)

Ongetwijfeld bedoel je het goed, maar als iemand dit probleem nog heeft en hij heeft nog geen antwoord gekregen, dan gooit-ie het zelf wel omhoog, als hij dat wil.

Voor hetzelfde geld gooi je nu een vraag omhoog waarvoor helemaal geen behoefte meer is aan een antwoord. Dan zet je dus anderen nutteloos aan het werk.

Groet, Pjotr.

mynamewastaken

  • Gast
Schrijfprobleem met USB harde schijf
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/03, 23:04:40 »
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/219759

Volgens dit als je probeert die grote files te kopieren van het console, dan werkt het ok. Kan je dit proberen en ons laten weten hoe het gaat?

Offline Dave

  • Lid
Schrijfprobleem met USB harde schijf
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/04, 18:22:58 »
heb hetzelfde als bijvoorbeeld Grsync wat veel data moet overzetten met de backup.
Moet ik echt eerst gedeeltes met de hand apart doen en daarna werkt het weer.
met teveel data loopt het steevast vast.

(Dus ook naar een USB HD voor backup)