Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dual Layer en/of Copy Control DVD  (gelezen 1305 keer)

Basic

  • Gast
Dual Layer en/of Copy Control DVD
« Gepost op: 2007/05/20, 22:11:14 »
Hallo allemaal,

Al heel lang ben ik op zoek naar een oplossing voor het volgende:

Dual Layer en/of Copy Control DVD

Wie weet hoe ik een kopie van een DL en/of CC DVD kan maken die overal goed afspeelt? DL en/of CC DVD kopiëren lukt wel, maar speelt niet goed af op alle gewone DVD-spelers, wel op sommige. Ik heb me rot gezocht op internet...

Heb de Gnome-desktop met k9copy/K3b combinatie. Ik rip de DVD als .iso naar de harde schijf en brand 'm vervolgens. Ik heb maar 1 DVD drive.
Onderstaande pakketten heb ik NIET geïnstalleerd, maar ga er van uit dat dit niet nodig is. Waarschijnlijk moet ik andere opties in mijn programma's kiezen?

k9copy:
Voorgestelde pakketten:
  libqt3-mt-psql libqt3-mt-mysql libqt3-mt-odbc
Aanbevolen pakketten:
  perl-suid akode menu

K3b:
Voorgestelde pakketten:
  k3b-i18n normalize-audio toolame sox movixmaker-2 libk3b2-mp3 khelpcenter
  kicker-applets menu
Aanbevolen pakketten:
  vcdimager kdebase-kio-plugins

Ik weet dat er een oplossing met Wine is (http://forum.ubuntu-nl.org/topic/9935) maar doe dit liever niet i.v.m. de veiligheid op mijn Ubuntu 6.06.1 LTS systeem.

Alvast hartelijk dank voor de hulp!

Groeten,
Basic

Basic

  • Gast
Dual Layer en/of Copy Control DVD
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/21, 20:37:46 »
Iemand een Linux oplossing voor dit probleem? Of moet ik de pakketten zoals genoemd installeren en werkt het dan wel (heb geen idee wat ze allemaal doen)?

Offline Mario

  • Lid
Dual Layer en/of Copy Control DVD
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/21, 22:42:50 »
Heb hier hetzelfde probleem bij dual layer lukt het niet.
eigenaardig is dat een gemounte iso-image van de dvd perfect speelt maar bij het branden heb ik maar 1 DVD-speler die de film afspeelt denk dat hier een of andere beveiliging roet in het eten strooit
Na 2 maandjes zoeken nog niets concreet gevonden.
PC:Intel dual core 6600 2.4Ghz-Abit AB9-nvidia GeForce 9600 GT-
dual-boot : Debian Lenny - Windows 7
Alle beschrijvingen van de werkelijkheid zijn tijdelijke veronderstellingen

Nizzle

  • Gast
Dual Layer en/of Copy Control DVD
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/21, 22:48:07 »
het is ook vaak zo dat (meestal de duurdere) dvd spelers geen gekopierde DVD's afspelen
om die reden staan er hier beneden meerdere dvd spelers..

Basic

  • Gast
Dual Layer en/of Copy Control DVD
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/21, 23:55:02 »
Citaat
Heb hier hetzelfde probleem bij dual layer lukt het niet.
eigenaardig is dat een gemounte iso-image van de dvd perfect speelt maar bij het branden heb ik maar 1 DVD-speler die de film afspeelt denk dat hier een of andere beveiliging roet in het eten strooit
Na 2 maandjes zoeken nog niets concreet gevonden.
Zelfde hier. Mocht je nog iets vinden dan hoor ik het graag!... Ook ik ben al maaaanden op zoek!! Zou mooi zijn als dit ook kon werken want dan heb ik nog een kennis die misschien wil overstappen op Ubuntu!

Citaat
het is ook vaak zo dat (meestal de duurdere) dvd spelers geen gekopierde DVD's afspelen
om die reden staan er hier beneden meerdere dvd spelers..
Gek... Je (ik toch) zou verwachten dat juist de duurdere meer afspeelmogelijkheid hebben i.p.v. minder. Maar die kennis waar ik over schrijf heeft ook vast een duurdere (echte filmfreak) en daar werken de kopie-DVD's ook niet dus...

Nizzle

  • Gast
Dual Layer en/of Copy Control DVD
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/22, 13:48:57 »
het is juist zo dat de duurdere minder afspelen omdat die beveiligd worden enzo ;)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Dual Layer en/of Copy Control DVD
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/22, 14:05:16 »
Heb je het al een keer geprobeerd met een ander merk/type DVD-recordable schijfjes?

Basic

  • Gast
Dual Layer en/of Copy Control DVD
« Reactie #7 Gepost op: 2007/05/22, 20:24:53 »
Citaat
het is juist zo dat de duurdere minder afspelen omdat die beveiligd worden enzo
Beveiligd?  Je koopt een duurdere speler toch met het idee: dan is 'ie beter, maar schijnbaar gaat dat dan niet op? Vreemd hoor!

Citaat
Heb je het al een keer geprobeerd met een ander merk/type DVD-recordable schijfjes?
Tot nu met Philips DVD+R van 4,7 GB in jewel case in zo'n blauwige verpakking.
1 heeft die kennis zelf geprobeerd: dat was een Fujifilm DVD-RW, die kan ik niet meer lezen of schrijven...

Nizzle

  • Gast
Dual Layer en/of Copy Control DVD
« Reactie #8 Gepost op: 2007/05/22, 20:45:41 »
Citaat van: Basic
Citaat
het is juist zo dat de duurdere minder afspelen omdat die beveiligd worden enzo
Beveiligd?  Je koopt een duurdere speler toch met het idee: dan is 'ie beter, maar schijnbaar gaat dat dan niet op? Vreemd hoor!
hmm.. beter is hij ook wel hoor beneden de dure bose.. veeeel beter geluid en beeld ook veel meer instellings opties.. speelt ook meer bestandsformaten.. enige nadeel is dat hij het vaak niet tof vin als je een gekopierd schijfje erin doet (vooral DVD's dan)