Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Alarm over kritiek Java-lek op Windows, Mac en Linux  (gelezen 28812 keer)

Offline Tom

  • Lid
Re: Alarm over kritiek Java-lek op Windows, Mac en Linux
« Reactie #200 Gepost op: 2013/01/17, 22:10:49 »
Oké dacht dat het de 6 ook betrof.

Moderator edit: Type fout verbetert. = uitstekend ..maar welke type fout ?.....nieuwsgierig ben. ;-)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.


Re: Alarm over kritiek Java-lek op Windows, Mac en Linux
« Reactie #202 Gepost op: 2013/01/22, 10:31:17 »
Uit de kwaliteitskrant:
http://www.telegraaf.nl/mijnbedrijf/21237844/__Lek_Java_software_ramp_voor_bedrijven__.html

De tekst die stof geeft tot nadenken is wel dit :
Citaat
Beveiliging heeft niet echt hun prioriteit”, zegt Alex de Joode, directeur internetveiligheid bij Lease Web.
Dus je koopt software maar hebt er geen belang bij om het netjes in orde te maken ?
Lijkt me dat je daarvoor een zeer valide reden moet hebben want het kan de naam van je bedrijf schaden.
""Als je met dit stukje software zo slordig bent hoe gaat het er dan aan toe in de rest van je bedrijf ?""

Citaat
Via Java zouden criminelen staatsgeheimen lospeuteren, aldus Homeland Security.
Aha. misschien krijgen ze wel geld om hun software zo slordig mogelijk te onderhouden ?
Dan zou dit wel eens de valide reden kunnen zijn !

Ik zou er zelf trouwens totaal niet van opkijken als er moetwil in het spel is, want dit soort zaken gebeurt dagelijks
in alle lagen van de wereld op elk niveau.  :evil:
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Alarm over kritiek Java-lek op Windows, Mac en Linux
« Reactie #203 Gepost op: 2013/01/25, 00:40:12 »
Tja, ik snap ook niet waarom ze niet eens grondig die code gaan doorspitten en dit probleem voor eens en voor altijd oplossen... zo moeilijk moet dat toch niet zijn als je een team het laat nakijken. Nu wachten ze net zo lang tot er een lek gevonden wordt en dan patchen ze dat wel eventjes na een tijdje maar daarmee rennen ze feitelijk weg voor het probleem.

"Running away from any problem only increases the distance from the solution."