Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gloesurfer 3 met Vodafone  (gelezen 2789 keer)

Offline sfinx

  • Lid
Gloesurfer 3 met Vodafone
« Gepost op: 2010/03/05, 08:42:59 »
Ik maak gebruik van de globesurfer3.  Het was even zoeken naar de juiste instellingen. Met office.vodafone.nl kreeg ik het apparaat zo aan de gang.

Helaas zit er via Vodafone nog een compressie filter overheen. Na telefonisch contact heb ik begrepen dat deze op dit adres niet kan worden uitgeschakeld. Volgens Vodafone kun je dit omzeilen met web.vodafone.nl (ww: vodafone en login:vodafone). Op mijn vodafone stick werkte dit inderdaad ook zo. Helaas werkt de Globesurfer hier niet mee. Ik krijg het niet voor elkaar om deze aan de gang te krijgen. Na telefonisch contact weigert Vodafone om mij verder te helpen omdat dit geen Vodafone apparaat is. Zij zeggen dat het software matig ergens moet zitten? Of zit er toch nog een instelling die ik moet veranderen? Kunnen jullie mij verder helpen? Ik ben geen computer held maar wil wel graag dit filter er af hebben. Tips en tricks hoe ik hun compressie filter kan omzeilen? Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!

Offline softbart

  • Lid
Re: Gloesurfer 3 met Vodafone
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/05, 09:35:54 »
Dit lijkt mij gewoon een modem/router. Niet echt een linux probleem.

Misschien dat je hier iets aan hebt:

http://www.mobiel-internet-support.nl/routers/option-globesurfer-3

groet,

Theo

Offline sfinx

  • Lid
Re: Gloesurfer 3 met Vodafone
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/05, 11:04:54 »
Ik heb het probleem hier ook al aangekaart. Met office.vodafone.nl werkt de router perfect. Maar helaas zit hier een compressie filter overheen. Dit houdt in dat afbeelding in lage resoluties worden weegegeven en het data verbruik zal verminderen. Dit heeft Vodafone zelf in de hand. Je kunt het omzeilen. Hiervoor zijn andere instellingen nodig. Hiervoor gebruikt Vodafone het APN adres: web.vodafone.nl (inlog: vodafone wachtwoord:vodafone). De globesurfer pakt deze niet en geeft een foutmelding.