Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: veiligheidscamera's  (gelezen 1790 keer)

Offline Willemtk

  • Lid
veiligheidscamera's
« Gepost op: 2010/04/12, 17:49:10 »
kan iemand mij zeggen met welke software veiligheidscamera's werken?

Offline tigger

  • Lid
Re: veiligheidscamera's
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/12, 18:06:03 »
Ik denk dat het nog al afhankelijk is van wat voor camera je hebt. Dus er zal meer info nodig zijn. Zoals merk en type.
LPI-1, NCLA, RHCE, RHCVA

Offline Willemtk

  • Lid
Re: veiligheidscamera's
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/13, 21:40:23 »
Ik denk dat het nog al afhankelijk is van wat voor camera je hebt. Dus er zal meer info nodig zijn. Zoals merk en type.

Digiprotect TV8800 een 8 kanaals video bewakings kaart

Re: veiligheidscamera's
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/14, 11:33:41 »
Dat lijkt mij gewoon een apparaat dat via V4L werkt. Zelfs met Cheese zou je de bewakingsbeelden moeten kunnen ontvangen. Het softwarepakket Zoneminder is speciaal bedoeld voor videobewaking.

Re: veiligheidscamera's
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/14, 11:40:42 »
Misschien hier eens kijken voor meer info over de software:

http://digi-protect.org/dut_nl/NL/Service-downloads/Datasheets
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline Willemtk

  • Lid
Re: veiligheidscamera's
« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/14, 13:23:45 »
Dat lijkt mij gewoon een apparaat dat via V4L werkt. Zelfs met Cheese zou je de bewakingsbeelden moeten kunnen ontvangen. Het softwarepakket Zoneminder is speciaal bedoeld voor videobewaking.

Geldt dat dan ook als je meerdere beelden op je scherm wil hebben? Dus met meerdere camera's? Je ziet dat wel eens dat je dan een stuk of 4 beelden op 1 scherm hebt.

Re: veiligheidscamera's
« Reactie #6 Gepost op: 2010/04/14, 13:38:10 »
Dat lijkt mij gewoon een apparaat dat via V4L werkt. Zelfs met Cheese zou je de bewakingsbeelden moeten kunnen ontvangen. Het softwarepakket Zoneminder is speciaal bedoeld voor videobewaking.

Geldt dat dan ook als je meerdere beelden op je scherm wil hebben? Dus met meerdere camera's? Je ziet dat wel eens dat je dan een stuk of 4 beelden op 1 scherm hebt.
V4L (de videoinfrastructuur van Linux) stelt elk kanaal van een video-apparaat afzonderlijk beschikbaar. Aangezien Cheese helemaal niet bedoeld is voor videobewaking, zul je er maar één kanaal tegelijk mee kunnen bekijken. Met software als Zoneminder kan dit wél.