Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Developers wiki: startplaats voor developers  (gelezen 26483 keer)

Offline Double12

  • Lid
Developers wiki: startplaats voor developers
« Gepost op: 2009/05/10, 16:14:34 »
Sinds kort is er op de wiki een speciaal onderdeel voor developers. Dit is de startplaats voor developers binnen Ubuntu NL: je vindt er tips hoe je een project kunt starten en je ziet een aantal voorbeelden van geslaagde projecten.
Ook kun je volgen hoe het gaat met de ontwikkeling van projecten van andere Ubuntu NL'ers. Bij zulke projecten kunnen vacatures voor developers geplaatst worden in de vacaturebank. Hier kan op gereageerd worden via speciale forumtopics.

Voeg ook je eigen project toe, of werk mee aan deze wiki!
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Developers/DevelopersHome

Re: Developers wiki: startplaats voor developers
« Reactie #1 Gepost op: 2015/01/26, 22:46:23 »
Die wiki doet in de verste verten geen recht aan wat er allemaal in de Linux-wereld bij elkaar wordt geprogrammeerd. Kijk ik bij de Hall of Fame (beroemdhedenhal in fout Nederlands) dan zie ik één projectje wat dateert van 2008 en bij 2007 worden maar liefst nul projecten gemeld en verder is er niets. Ook dateert het taalgebruik uit de vorige eeuw, zoals in
Citaat
semantiek: De betekenis van een programma.
(huh?) en
Citaat
prompt: Karakter(s) weergegeven door de interpreter om aan te geven dat deze klaar is voor invoer van de gebruiker, ook wel oproepteken genoemd.
Huh? In 25 jaar nog nooit van een oproepteken gehoord.

Ik ben er niet zeker van of deze wiki enthousiasmerend werkt en mensen zal overhalen om voor Ubuntu te gaan programmeren. Denk het niet eigenlijk. Misschien een idee om de link naar die wiki niet meer te verspreiden?

Re: Developers wiki: startplaats voor developers
« Reactie #2 Gepost op: 2015/01/27, 12:23:18 »
Volgens mij is dat gedeelte ook al heel lang niet meer bijgewerkt, Paul. Als je naar de OP kijkt zie je ook dat het topic uit 2009 stamt.

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Developers wiki: startplaats voor developers
« Reactie #3 Gepost op: 2015/01/27, 12:46:43 »
Jup, daarom slotje.