Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 12.04 problemen  (gelezen 1151 keer)

Offline Raym

  • Lid
Ubuntu 12.04 problemen
« Gepost op: 2012/05/04, 22:12:27 »
Ik heb een Dell Inspiron 6400 1.60GHz 1024 MB
Vroeger draaide hier XP op verder heb ik de afgelopen jaren verschillende Ubuntu versies zonder problemen gedraaid.
Nu update gedaan naar 12.04 vanaf usb door een schone installatie uit te voeren zonder netwerkverbinding en zonder een aangesloten muis.
Na installatie doet de muis (draadloos en 2 verschillende bedraad) het niet meer en kan ook geen internet verbinding maken (niet bedraad en niet draadloos).
Als je via de terminal lsusb invoert herkent hij op bus 002 device 002 de muis
Andere usb poorten werken ook niet.

Vervolgens heb ik nogmaals een schone installatie uitgevoerd waarbij ik een netwerkkabel aangesloten heb en een bedraade usb muis.
Tijdens de installatie heb ik ook updates binnen laten halen. Muis en internetverbinding werkte tijden installatie.
Nadat alles geïnstalleerd was had ik weer de zelfde problemen. Geen muis en geen internetverbinding.

Heeft iemand nog ideeën of tips voor mij??


Offline Raym

  • Lid
Re: Ubuntu 12.04 problemen
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/05, 11:23:44 »
Bedankt voor de tip maar ik heb ook met een netwerkkabel geen internetverbinding dus die beschrijving gaat niet helpen.
Zijn er nog andere opties?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu 12.04 problemen
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/05, 11:37:24 »
Bedankt voor de tip maar ik heb ook met een netwerkkabel geen internetverbinding dus die beschrijving gaat niet helpen.
Zijn er nog andere opties?
Dat wordt dan lastig, want als er bijvoorbeeld nog wat firmware binnengehaald moet worden, dan moet dat wel via het internet...

Waarom doet een bekabelde verbinding niks? Zo'n verbinding zou het direct moeten doen, zonder gedonder. Is tenminste mijn ervaring. Is er misschien dit aan de hand:
http://sites.google.com/site/computertip/geenbedraadinternet

Baat ook dat niet: je zou kunnen proberen om tijdelijk even een los Wifi-staafje te prikken in een USB-poort en te kijken of die wel wil verbinden. Zo ja, dan kun je de ontbrekende zooi voor je ingebouwde draadloze kaart alsnog binnenslepen.

Offline Raym

  • Lid
Re: Ubuntu 12.04 problemen
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/05, 17:37:27 »
Ik kreeg de internetverbinding niet aan de praat. Muis (touchpad en bedraad) deden nog steeds niets.
Heb 11.10 opnieuw geïnstalleerd en vervolgens een upgrade gedaan naar 12.04
Dit is gelukt. Alles werkt weer!!!!!

Offline Rob3823

  • Lid
Re: Ubuntu 12.04 problemen
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/06, 12:34:32 »
Zelfde probleem gehad en opgelost me: http://forum.ubuntu-nl.org/internet-en-draadloos/%28opgelost%29-geen-draadloos-internet-broadcom-bcm440101-bo-100-base-tx-ubuntu-12-0/
Weet niet hoe of waarom dit wel werkt. Misschien iets voor Pjotr om dit als (laatste/tussen) stap te vermelden in zijn opsomming van mogelijkheden.