Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: boerenbedrog ?  (gelezen 11541 keer)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: boerenbedrog ?
« Reactie #50 Gepost op: 2011/12/27, 17:24:10 »
Oeps sorry hier is de link.
http://ie.microsoft.com/testdrive/Performance/SpeedReading/default.html?o=1

Weet ook niet waarom het in Linux niet werkt maar ik begin er aan gewend te raken dat het daar meestal met een vertraging uiteindelijk wel gaat werken.Blijkbaar is alles nog afgesteld op Windows en nog niet op Linux.




Offline emiel1976

  • Lid
Re: boerenbedrog ?
« Reactie #51 Gepost op: 2011/12/27, 17:28:01 »
Eigenlijk gemeen maar goed om aan te tonen hoe beperkt FF 9 nog is hier een filmpje wat prima in Chrome en ie werkt maar niet in FF.
http://ie.microsoft.com/testdrive/Graphics/VideoCaptions/

Dit is wel handig en het geeft gelijk aan welke browser het wel en niet ondersteund als je het test.
ie9 kan er al niet mee om gaan met wat ik getest heb.
Firefox wel maar dan wel met de -moz- code anders werkt het ook niet.
http://ie.microsoft.com/testdrive/Graphics/hands-on-css3/
« Laatst bewerkt op: 2011/12/27, 17:40:48 door emiel1976 »

Offline Tom

  • Lid
Re: boerenbedrog ?
« Reactie #52 Gepost op: 2011/12/27, 18:06:01 »
Oeps sorry hier is de link.
http://ie.microsoft.com/testdrive/Performance/SpeedReading/default.html?o=1

Weet ook niet waarom het in Linux niet werkt maar ik begin er aan gewend te raken dat het daar meestal met een vertraging uiteindelijk wel gaat werken.Blijkbaar is alles nog afgesteld op Windows en nog niet op Linux.



Hier werkt hij FF10.
http://ie.microsoft.com/testdrive/Graphics/hands-on-css3/ deze werken ook goed (via Totem).
« Laatst bewerkt op: 2011/12/27, 18:11:19 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline RikRik

  • Lid
Re: boerenbedrog ?
« Reactie #53 Gepost op: 2011/12/27, 18:28:54 »
Oeps sorry hier is de link.
http://ie.microsoft.com/testdrive/Performance/SpeedReading/default.html?o=1


Average Draw Duration:
In Windows: Google Chrome en internet explorer 9   5 ms  

In Ubuntu:
Firefox 8                 17 ms
Google Chrome 16  86 ms
Rekonq                   65 ms
Opera                    122 ms

Je hebt weer gelijk Emiel  ;)




Re: boerenbedrog ?
« Reactie #54 Gepost op: 2011/12/27, 19:55:38 »
Als je die flag aanzet, dan werkt GPU-versnelling wel in Linux. Kan het je hier bewijzen met mijn videokaart (ook een nVidia GT).
Ook in Opera 12 werkt het prima op Linux en die heeft zelfs GPU-versnelling standaard aan, ook op Linux.

Citaat van Ron:
Citaat
Nog een paar tesjes op de vissekom:
Arora        7
Chromium  7
Dillo          niets
Dooble       geen beeld, wel geluid
Emphaty    5
Firefox      50 (op dezelfde manier getest)
Midori       5
Netsurf      niets
Opera       7
Rekonq      8

Opera laat de water- effecten niet zien, de kleur van het water is paars, frp 7   Ook met de andere testen is Opera slechter dan Google Chrome, althans bij mij.

@ Johan Open deze link: chrome://flags/  zou dit ook in google chrome moeten werken, hoe zet ik in deze browser de GPU versnelling aan? Edit: het is gelukt, met google Chrome en fishbowl ga ik van 5frp naar 7 , geen spectaculaire verbetering.





Volgens mij moet je even je bril opzetten, want ik zei Opera 12 met GPU-versnelling aan.
Voor zover ik weet heb jij geen Opera 12 testbuild gebruikt, dus helemaal eerlijk is het dan niet om mijn argument te weerleggen.

Re: boerenbedrog ?
« Reactie #55 Gepost op: 2011/12/27, 19:57:23 »
Als je die flag aanzet, dan werkt GPU-versnelling wel in Linux. Kan het je hier bewijzen met mijn videokaart (ook een nVidia GT).
Ook in Opera 12 werkt het prima op Linux en die heeft zelfs GPU-versnelling standaard aan, ook op Linux.

Nee vistaus dat doet hij niet. ik heb het geprobeerd en zelfs mijn pc gereboot er voor.
Er zit geen enorme versnelling in zoals in Windows.

Waarom werkt dat hier dan wel in Opera 12? In Chrome geeft het niet zo'n versnelling, maar in Opera 12 wel. Alleen Opera 12 is nog in testfase, maar toch werkt GPU-versnelling al prima.

Re: boerenbedrog ?
« Reactie #56 Gepost op: 2011/12/27, 20:00:08 »
Is het werkelijk je browser of telt je video kaart ook mee?

Want als ik RikRIk zie met Firefox 8.0 met 17ms
en ik heb Firefox 8.0 met 98ms. dan lijk thet mij niet aan de browser te liggen.

Het is inderdaad niet de browser, want waar Rik 122 ms haalt in Opera op Ubuntu, haal ik met diezelfde Opera 77 ms.

Offline Dave

  • Lid
Re: boerenbedrog ?
« Reactie #57 Gepost op: 2011/12/27, 20:02:32 »
Het is inderdaad niet de browser, want waar Rik 122 ms haalt in Opera op Ubuntu, haal ik met diezelfde Opera 77 ms.

adsl of kabel zal ook veel uitmaken

Offline emiel1976

  • Lid
Re: boerenbedrog ?
« Reactie #58 Gepost op: 2011/12/27, 20:31:53 »
Oeps sorry hier is de link.
http://ie.microsoft.com/testdrive/Performance/SpeedReading/default.html?o=1

Weet ook niet waarom het in Linux niet werkt maar ik begin er aan gewend te raken dat het daar meestal met een vertraging uiteindelijk wel gaat werken.Blijkbaar is alles nog afgesteld op Windows en nog niet op Linux.



Hier werkt hij FF10.
http://ie.microsoft.com/testdrive/Graphics/hands-on-css3/ deze werken ook goed (via Totem).

Ik bedoelde dat de GPU versnelling niet echt denderend werkt in Linux.

@RikRik, het is heel simpel, er zijn 2 browsers die heel veel doen met HTML5 en dus voorop lopen en dat zijn Chrome en Safari.
Alle anderen huppelen er achter aan ie, ff en Opera willen ook wel maar komen te kort. Tevens zorgen ze voor eigen codes die je terug kunt vinden in deze test.  http://ie.microsoft.com/testdrive/Graphics/hands-on-css3/
Laat je uit je CSS van je website de regels -ms-, -moz-, -o- en -xv- weg, dan werken die niet meer en krijg je dit.
http://xub-info.nl/b/
Ga met je muis over de menu knoppen en zie de verschillen in de browser.
Als je FF, Opera en ie9 gebruikt, dan zie je geen animatie.
Gebruik je Chromium of Chrome dan zie je dat het vloeiend over gaat kwa kleur en kwa grote.
Als ik wel extra regels invoer dan krijg je dit. http://xub-info.nl/c/ En dan zie je in alle browsers wel een vloeiende overgang. Ik heb in deze geen vergroting toegepast dus die ontbreekt maar verder hoor je dus het zelfde effect te zien bui een juiste HTML5 code in de eerste link.

@femke98, De versnelling heeft te maken met je videokaart en niet of je het weer kunt geven.
Met HTML5 is veel meer mogelijk en kun je animatie's, effecten, overgangen en nog veel meer maken zoals een soort paint.
Als je dus animatie's gebruikt heb je hardware ondersteuning nodig en dat kun je doen met je videokaart.
Op dat gebied licht ie voor maar Chrome en FF zijn er ook mee bezig geweest en daarom heb je het nu in de nieuwere versies van FF en als je het aan zet in Chrome, het ook.
Verder waar dus je browser van belang is en waarom Chrome aan te raden is voor HTML5 is, is vanwege de HTML5 ondersteuning en de standaard HTML5 code die ze gebruiken. Firefox, ie en Opera voegen hun eigen code toe en vooral Firefox is daar nogal in gedreven waar vroeger ie er juist goed in was om dat te doen.
Op zich kan dat geen kwaad maar aangezien FF niet zo'n groot marktaandeel heeft als ie en omdat nu meer en meer webdesigners besluiten om de standaard aan te houden, word het straks belangrijk dat je kijkt naar welke browser je gaat gebruiken en dan is Chrome op dit moment voor Linux de browser om voor te gaan als je, je websites goed wilt weergegeven hebben.
Op zich is dat nu al want nu al gebruikt FF op een aantal punten andere codes waardoor lettertype en kader randen anders weergeeft dan wat bedoelt is.

Ik heb in een voorbeeld site die ik hierboven heb geplaatst wel alle codes gebruikt om te laten zien wat mogelijk is maar ik kreeg al reacties dat ie niet het zelfde weergaf als Chrome en zo waardoor ik het maar beperkt heb gehouden tot het menu met kleine effecten.
Maar ik ben ook bezig met een site voor iemand die volledig HTML5 is en alleen -webkit- aanhoud en dus niet goed te zien is in FF, Opera en ie. ie10 weet ik niet maar ik verwacht er niet veel van omdat die ook weer op bepaalde punten hun eigen code gebruiken en ik die niet gebruik. Site kan ik helaas nog niet online zetten omdat degene voor wie het is, het nog niet wil.
Maar ik ga deze week en anders volgende week die codes gebruiken in een voorbeeld site en dan kun je browsers testen op hoe goed ze werkelijk met HTML5 samen werken.

Hier de browsers en hoeveel originele HTML5 code ze ondersteunen en dus comptabele ze zijn met een HTML5 site.
Chrome 57
Safari 57
Firefox 19
Opera 27
ie9 20
Je ziet dat Safari en Chrome ver op de rest voor ligt en dat de rest er achter aan huppelt.
Het probleem van Firefox is vrij groot want ze hebben veel meer wat ze kunnen maar ze gebruiken hun eigen code waardoor ze heel ver achter liggen. Tevens blijven ze met de standaard text formaat en weergave, hun eigen meuk gebruiken waardoor ook dat bij bepaalde codes niet word weergegeven zoals bedoelt al is dit probleem veel kleiner omdat als je een iets andere code gebruikt, ze het wel weergeven.

Het is inderdaad niet de browser, want waar Rik 122 ms haalt in Opera op Ubuntu, haal ik met diezelfde Opera 77 ms.

adsl of kabel zal ook veel uitmaken
Uhm nee het is je videokaart en het heeft niets met je verbinding te maken.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: boerenbedrog ?
« Reactie #59 Gepost op: 2011/12/27, 20:34:07 »
Als je die flag aanzet, dan werkt GPU-versnelling wel in Linux. Kan het je hier bewijzen met mijn videokaart (ook een nVidia GT).
Ook in Opera 12 werkt het prima op Linux en die heeft zelfs GPU-versnelling standaard aan, ook op Linux.

Nee vistaus dat doet hij niet. ik heb het geprobeerd en zelfs mijn pc gereboot er voor.
Er zit geen enorme versnelling in zoals in Windows.

Waarom werkt dat hier dan wel in Opera 12? In Chrome geeft het niet zo'n versnelling, maar in Opera 12 wel. Alleen Opera 12 is nog in testfase, maar toch werkt GPU-versnelling al prima.

In Chrome hebben ze ook een test GPU versnelling en die werkt wel in Windows maar niet in Linux. ik had het niet over Opera maar puur over Chrome.
Weet niet waar jij opera er bij haalt maar als ik een Chrome test in Windows en in Linux met de GPU versnelling en ik zeg dat Chrome in Linux niet werkt, dan heb ik het niet over Opera.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: boerenbedrog ?
« Reactie #60 Gepost op: 2011/12/27, 20:55:33 »
Filmpje met de verschillen tussen FF en Chrome.
http://www.youtube.com/watch?v=ljn0eExz1fk&feature=youtu.be

Re: boerenbedrog ?
« Reactie #61 Gepost op: 2011/12/27, 21:09:00 »
Nou, jij zei "dat doet ie niet", slaande op mijn zin van Opera 12 met GPU. Daarom dat ik Opera er nogmaals bij haalde...

Offline emiel1976

  • Lid
Re: boerenbedrog ?
« Reactie #62 Gepost op: 2011/12/27, 21:33:32 »
Nou, jij zei "dat doet ie niet", slaande op mijn zin van Opera 12 met GPU. Daarom dat ik Opera er nogmaals bij haalde...

Dat was omdat jij reageerde op deze zin met dat het wel werkt in linux.
"Visjes test 1405 visjes en stijgende als ik een tijdje niets doe met 60FPS in Chrome.   In Windows. In Linux is het een ramp want daar werkt de GPU versnelling niet."
Daarop gaf jij deze reactie.
"Als je die flag aanzet, dan werkt GPU-versnelling wel in Linux. Kan het je hier bewijzen met mijn videokaart (ook een nVidia GT).
Ook in Opera 12 werkt het prima op Linux en die heeft zelfs GPU-versnelling standaard aan, ook op Linux."

Ten eerste waar heb ik het over Opera en waar heeft RikRik het over Opera die ook Chrome testte en niet Opera?

opera is leuk voor jou maar net als heel veel andere gebruikers, gebruik ik het niet en dat ik het er net opgezet heb, heb ik gedaan om te testen en meer niet.

Re: boerenbedrog ?
« Reactie #63 Gepost op: 2011/12/27, 22:30:12 »
Kan er iemand al dit heen-en-weer gedoe nog volgen ?... zucht...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline RikRik

  • Lid
Re: boerenbedrog ?
« Reactie #64 Gepost op: 2011/12/27, 23:42:49 »
.

« Laatst bewerkt op: 2011/12/29, 11:20:43 door RikRik »

Re: boerenbedrog ?
« Reactie #65 Gepost op: 2011/12/28, 00:12:20 »
Tuurlijk joh. Opera is heilig voor mij. Daarom switch ik elke 6 maanden van browser ??? Dat heb ik al vele malen hier gezegd en velen weten dat ook. Ik ben geen man van 1 browser.

Ik probeer niet mijn gelijk te halen, maar jij zegt dat Ron het in Opera getest heeft en ik lees nergens dat hij een testversie gebruikt, dus ga ik ervan uit dat hij niet 12 met GPU gebruikt heeft. Vervolgens kom je dan alsnog met het argument dat Opera het niet goed weergeeft volgens Ron, maar hoe kun je dat nu zeggen terwijl ik een hele andere versie heb gebruikt ??? Dat is wat ik probeerde aan te vechten.
Ik heb nergens gezegd dat Opera 11 het wel goed deed want dan zou ik liegen. Opera 11 doet het niet goed, maar Opera 12 met GPU doet het hier wel goed.

"Ik heb vandaag bij iemand aan het bed gezeten die stervende was, denk je dat ik mij nog druk maak om welke browser de beste html5 weergave geeft."

En hoe moet ik weten dat jij aan iemands sterfbed zat vandaag? Je kunt dat nu wel als argument voeren waarom je boos op me bent, maar ik wist niet dat jij vandaag aan een sterfbed zat, anders had ik wel een steunbetuiging gegeven. Bij deze alsnog een steunbetuiging. Ik weet hoe naar dat is, dus ik wens je bij deze dan ook heel veel sterkte toe in deze moeilijke periode :-*

Re: boerenbedrog ?
« Reactie #66 Gepost op: 2011/12/28, 00:22:52 »
Nou, jij zei "dat doet ie niet", slaande op mijn zin van Opera 12 met GPU. Daarom dat ik Opera er nogmaals bij haalde...

Dat was omdat jij reageerde op deze zin met dat het wel werkt in linux.
"Visjes test 1405 visjes en stijgende als ik een tijdje niets doe met 60FPS in Chrome.   In Windows. In Linux is het een ramp want daar werkt de GPU versnelling niet."
Daarop gaf jij deze reactie.
"Als je die flag aanzet, dan werkt GPU-versnelling wel in Linux. Kan het je hier bewijzen met mijn videokaart (ook een nVidia GT).
Ook in Opera 12 werkt het prima op Linux en die heeft zelfs GPU-versnelling standaard aan, ook op Linux."

Ten eerste waar heb ik het over Opera en waar heeft RikRik het over Opera die ook Chrome testte en niet Opera?

opera is leuk voor jou maar net als heel veel andere gebruikers, gebruik ik het niet en dat ik het er net opgezet heb, heb ik gedaan om te testen en meer niet.


Nee, dan had ik het verkeerd begrepen. Dacht dat je op die tweede zin reageerde, maar je reageerde op de eerste. Mijn welgemeende excuses :)

Re: boerenbedrog ?
« Reactie #67 Gepost op: 2011/12/28, 16:38:08 »
Oh god, praat me er niet van... Ik heb ook de andere dingen op die site geprobeerd op alle browsers, en alleen IE haalt goede resultaten... Microsoft is gewoon wat wanhopig aan het worden...  :D

Offline emiel1976

  • Lid
Re: boerenbedrog ?
« Reactie #68 Gepost op: 2011/12/28, 16:54:54 »
Oh god, praat me er niet van... Ik heb ook de andere dingen op die site geprobeerd op alle browsers, en alleen IE haalt goede resultaten... Microsoft is gewoon wat wanhopig aan het worden...  :D

Bij ie9 werkt niet eens alles wat ze er op de site hebben staan. :D

Re: boerenbedrog ?
« Reactie #69 Gepost op: 2011/12/28, 17:07:41 »
Conclusie: boerenbedrog.

Einde topic ?

[hoopvol gestemd zijnde...]
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Dave

  • Lid
Re: boerenbedrog ?
« Reactie #70 Gepost op: 2011/12/28, 19:41:52 »
Oh god, praat me er niet van... Ik heb ook de andere dingen op die site geprobeerd op alle browsers, en alleen IE haalt goede resultaten... Microsoft is gewoon wat wanhopig aan het worden...  :D

Bij ie9 werkt niet eens alles wat ze er op de site hebben staan. :D


Zelfs hotmail was even een probleem er mee.
Maar dat testen niet betrouwbaar zijn was toch al wel langer bekend.
Zeker bij microsoft gaan bij veel onderzoekers de nekharen wel overeind.