Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: opstarten 12.04 lukt niet meer(probleem verholpen-niet opgelost)  (gelezen 759 keer)

Offline lieger

  • Lid
ik heb vandaag een herinstallatie gedaan van 12.04, nadat ik gister een fout maakte met het installeren van LAMPP. in het programma tasksel heb ik alleen Lampp aangevinkt en de rest uitgezet. zodoende heeft hij Ubuntu desktop ook verwijdert. na opstarten kon ik er helemaal niets meer mee.

maar vanmorgen weer aan het hobbyen geweest  en opnieuw geinstalleerd. maar nu start ik de laptop op nieuw op en ik kom niet meer verder dan het inlogscherm. als ik mijn wachtwoord invoer dan komt het inlogscherm direct weer. ook het gast account werkt niet meer. wat ik zelf denk is dat het te maken heeft met het uitschakelen van de snelle wisselen van accounts : https://sites.google.com/site/computertip/directdoen#TOC-Schakel-de-snelle-gebruikerswissel-uit (ik heb de meeste tips van deze site uitgevoerd)

maar betekent het nu dat ik alles weer opnieuw moet installeren? of is er nog hoop?
wie kan me helpen?
« Laatst bewerkt op: 2012/05/20, 12:19:22 door lieger »

Re: opstarten 12.04 lukt niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/19, 18:09:07 »
Ik raad aan om met een schone lei te beginnen. Maak een backup van je home en herinstalleer heel je systeem.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline lieger

  • Lid
Re: opstarten 12.04 lukt niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/19, 21:34:03 »
en dat is nu het probleem, ik kom daar niet meer bij....

Offline Mikkel

  • Lid
Re: opstarten 12.04 lukt niet meer
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/19, 22:34:25 »
Ook niet als je opstart vanaf de live-cd (of bootable usb-stick, mocht je daarmee installeren)?

Re: opstarten 12.04 lukt niet meer
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/20, 11:26:14 »
Daar kom je nog wel bij, gebruik een LiveCD/USB zoals Mikkel vertelde en pak dan je home, zet hem op een schijf/stick en herinstalleer.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline lieger

  • Lid
Re: opstarten 12.04 lukt niet meer (probleem verholpen-niet opgelost)
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/20, 12:18:28 »
omdat ik hem nog maar net had geïnstalleerd had stond er nog niet zo veel in de home map. ik hem inmiddels alweer opnieuw geïnstalleerd.
hopen dat het nu goed gaat!
bedankt voor de moeite

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: opstarten 12.04 lukt niet meer(probleem verholpen-niet opgelost)
« Reactie #6 Gepost op: 2012/05/20, 14:36:13 »
De eerste keer, toen je de grafische omgeving kwijt was, had je het volgende moeten intypen:
sudo apt-get install ubuntu-desktop
Nadeel is wel, dat het via internet gaat, tenzij je met de hand de CD toevoegt.
Wanneer je tasksel hebt geïnstalleerd, dan open je een terminal en geef je:
sudo tasksel en je wachtwoord.
Gewoon bij lamp een spatie geven en dan met TAB naar "ok".
Dit moet lukken, zo heb ik het ook (ongeveer) gedaan ........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline lieger

  • Lid
Re: opstarten 12.04 lukt niet meer(probleem verholpen-niet opgelost)
« Reactie #7 Gepost op: 2012/05/20, 21:00:19 »
ik heb hem nu opnieuw geinstalleerd maar heb nu problemen met de rechten:
als ik in het Grub menu wat wil wijzigen, dat doe ik met: gksudo leafpad /ect/default/grub dan krijg ik een lege kladblok te zien.
hoe kan ik dit oplossen?

Offline Mikkel

  • Lid
Re: opstarten 12.04 lukt niet meer(probleem verholpen-niet opgelost)
« Reactie #8 Gepost op: 2012/05/20, 22:06:21 »
als ik in het Grub menu wat wil wijzigen, dat doe ik met: gksudo leafpad /ect/default/grub dan krijg ik een lege kladblok te zien.
hoe kan ik dit oplossen?

Probeer het eens met gksudo leafpad /etc/default/grub  ;)

Offline lieger

  • Lid
Re: opstarten 12.04 lukt niet meer(probleem verholpen-niet opgelost)
« Reactie #9 Gepost op: 2012/05/20, 22:10:31 »
Ik zie het, en ga me nu een poosje zitten schamen :-[
Bedankt!!!!