Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Regnum online, laden van resources  (gelezen 3169 keer)

Offline jopy

  • Lid
Regnum online, laden van resources
« Gepost op: 2009/01/05, 15:03:10 »
Beste mensen,

Ik heb een paar maand geleden een tijdje Regnum Online gespeeld. (een open source mmorpg)
Nu wilde ik laatst het spel weer spelen, maar dit geeft problemen.
Als ik ingelogd ben, en het laadscherm is verdwenen en ik kies om te spelen, dan geeft hij deze foutmelding:

Loading language resources, can't start game now.
Nu is linksbovenin nog een blauw balkje te zien met downloading: 99%, maar die komt niet verder.
Ik gebruik Ubuntu Intrepid Ibex.

Is er iemand anders die Regnum Online speelt en wel eens problemen heeft gehad met het laden van de gegevens van internet?

Re: Regnum online, laden van resources
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/16, 13:29:45 »
ik had dit probleem ook met het laden op de experimental server van regnum, de internationale engelse server werkte bij mij gewoon, dus probeer eens een andere server
It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one, no.

Offline jopy

  • Lid
Re: Regnum online, laden van resources
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/17, 23:22:01 »
Bedankt voor je advies. Het werkt echter niet. De officiële spaanse server en de officiële engelse server geven allebei dit probleem.
Volledig verwijderen en opnieuw installeren heeft ook geen effect.

Offline oo7

  • Lid
Re: Regnum online, laden van resources
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/26, 20:53:59 »
ik heb hetzelfde probleem gehad met kubuntu,
laatst heb ik het geprobeert met opensuse, hier werkte het prima.
Ik weet trouwens niet wat je in het spel ziet
http://www.000webhost.com/74168.html Beste gratis webhosting die er is!!!
Wie zich via deze link aanmeld helpt een arme student (ik dus)

Re: Regnum online, laden van resources
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/29, 20:43:22 »
ik heb hetzelfde probleem gehad met kubuntu,
laatst heb ik het geprobeert met opensuse, hier werkte het prima.
Ik weet trouwens niet wat je in het spel ziet

vergeleken bij WOW is Regnum Online wel wat magertjes ja, maar opzich heb ik er al heel wat fijne gameuurtjes inzitten :)
je spreekt nog eens mensen van de andere kant van de wereld en werkt met hen samen om een bepaalde opdracht te doen, het is gewoon wel leuk.
It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one, no.

Re: Regnum online, laden van resources
« Reactie #5 Gepost op: 2009/02/05, 20:39:16 »
Ik heb datzelfde probleem ook wel. Het betekent dat het spel nog niet klaar is met het binnenhalen van alle benodigde bestanden, maar dat om de een of andere reden het even gepauzeerd is. Vaak begint hij na een tijdje vanzelf wel weer, anders moet je het spel proberen opnieuw op te starten.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Re: Regnum online, laden van resources
« Reactie #6 Gepost op: 2009/02/09, 18:57:53 »
Hmmm, dan ben je al verder als ik ben  ;)

Ik heb ook moeite om het verhaal aan de gang te krijgen. Wellicht kun je iets met de onderstaande commando`s waar ik helaas niets aan had  :-[
Ik heb de installer gedraaid, zonder enig probleem. Maar nu krijg ik het niet draaiende. Ik heb zowat alles al geprobeerd...
Dit is wat ik tot nu toe op fora heb gevonden en heb geprobeerd:

$MALLOC_CHECK_=1 ./rolauncher
./rolauncher: cannot execute binary file

$MALLOC_CHECK_=0 ./rolauncher
./rolauncher: cannot execute binary file

$ sh -c "cd /home/fos4/regnum && MALLOC_CHECK_=0 ./rolauncher"
./rolauncher: 5: Syntax error: ")" unexpected

Weet iemand hier iets op?

$uname -a
Linux fos4-laptop 2.6.27-11-generic #1 SMP Thu Jan 29 19:24:39 UTC 2009 i686 GNU/Linux

Groeten,
Ruud Prikazka  :|
« Laatst bewerkt op: 2009/02/09, 19:01:29 door r.prikazka »

Offline jopy

  • Lid
Re: Regnum online, laden van resources
« Reactie #7 Gepost op: 2009/02/10, 20:28:46 »
@Sense Hofstede :
Het helpt niet. Lang wachten, aantal keer opnieuw opstarten. Opnieuw downloaden en installeren nadat je hem compleet hebt verwijderd inclusief tijdelijke bestanden..
Ik houd het probleem. Zelfs in fedora10 en in een verse ubuntu installatie houd ik het probleem.

@r.prikazka:
Ik zou je aanraden het spel toch maar een keer opnieuw te downloaden, en hem uit de installatie proberen op te starten en te kijken of dat wel werkt. (wel de rolauncher en .ngdstudio map eerst verwijderen) Misschien zat er een fout in de download, of heeft ie zich verkeerd geïnstalleerd ofzo? Heb je de installatie instellingen op standaard laten staan?
Ik vond op google alleen informatie over bestanden die voor de verkeerde soort computer/processor zijn gecompileerd, bij deze foutmeldingen.