Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Itunes onder Linux (versie 2)  (gelezen 1086 keer)

Itunes onder Linux (versie 2)
« Gepost op: 2012/10/23, 21:35:52 »
Hoi allemaal,

Ik heb even zitten zoeken maar zie eigenlijk alleen een paar oude iTunes topics (nieuwste is van 2011).
zelf zou ik graag Itunes gebruiken om zo muziek te syncen en app te kopiëren/verplaatsen ik zie even geen andere applicatie die dit allemaal kan.
Maar helaas loopt  itunes niet goed onder wine het is een en al foutmeldingen ....

Heeft iemand een idee/gouden tip  ?

Andre

PS: jep ik zweer bij mijn iPhone  en ipad sorry  :-) 


Re: Itunes onder Linux (versie 2)
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/23, 21:42:19 »
iTunes werkt prima onder Wine maar het synchroniseren niet daar Wine geen USB-devices herkent.

Je kunt wel met Rhythmbox naar je iPhone en iPad synchroniseren.

Re: Itunes onder Linux (versie 2)
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/23, 22:05:12 »
Je kunt ook Banshee eens proberen dat te installeren is via het Softwarecentrum
Er bestaan vele extensies voor Banshee vanwege de voorziening om extensies te ontwikkelen. Meer informatie over stabiele extensies: http://nl.wikipedia.org/wiki/Banshee_%28audiospeler%29
Bene diagnoscitur, bene curatur

Re: Itunes onder Linux (versie 2)
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/23, 22:12:46 »
... alleen is Rhythmbox al standaard geïnstalleerd mét de iDevices-extensie ;)

Re: Itunes onder Linux (versie 2)
« Reactie #4 Gepost op: 2012/10/23, 22:16:38 »
Ik zit met het zelfde probleem. Ik heb sinds kort een iPod.
Met iOS6 gaat het synchroniseren helaas niet.
Het kan aan mij liggen, maar zoals gewoonlijk heeft Apple waarschijnlijk weer wat veranderd waardoor het alleen met iTunes werkt.
Met iOS5.1 heb ik helaas niet geprobeerd. Het was niet zo slim geweest om eerst iOS6 te installeren en dan te proberen er muziek op te zetten.

iTunes heb ik onder wine nauwelijks werkend gekregen.
Via Virtualbox met Win-XP is het mij wel gelukt.
(Daarbij bleek dat flac niet wordt ondersteund. Driekwart van mijn collectie kan er dus alsnog niet op.)

EDIT: Banshee ga ik maar eens proberen.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Itunes onder Linux (versie 2)
« Reactie #5 Gepost op: 2012/10/23, 22:18:34 »
En hoe gaat het dan met de laatste iPod (nano)? Ik zat vandaag eens te kijken naar een nieuwe. Mijn oude was prima te doen via GtkPod, maar die kan ik voorlopig nog wel ff vergeten via dat programma. Ze zijn wel prijzig, die nieuwe nano`s, maar ook verdraaid mooi. De mannen van Apple kunnen er wel wat van.

Of zou ik uit de voeten kunnen via de onboard Bluetooth verbinding naar mijn Linux bak?

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Itunes onder Linux (versie 2)
« Reactie #6 Gepost op: 2012/10/24, 06:33:25 »
Ik gebruik gewoon, net als mijn collega's, Clementine.
Werkt prima !
You gotta be hungry !

Re: Itunes onder Linux (versie 2)
« Reactie #7 Gepost op: 2012/10/24, 19:29:48 »
grootste probleem is ook bijvoorbeeld, ik zit er aan te denken om een ipad te kopen.
maar ja die moet je actief maken dat doe je met itunes  :| die niet werkt onder linux en andere applicaties daar kan je geen ipad mee actief maken.

best lastig en ja een windows of mac machine nee die heb ik niet, daarnaast zit je als je ding actief maar met "die" itunes dat je zodra hij op een andere itunes aansluit
netjes zegt he nieuw mooi je kan kiezen alles wissen of ... naja niets dus...

best waardeloos maar ja goed bedacht toch ?.
ik heb al zitten denken aan een android tablet maar of dat nu "het" is en je hebt dan zoveel soorten keuzes dat ik eigenlijk door bomen het bos niet meer zie.

mvg
Andre


Re: Itunes onder Linux (versie 2)
« Reactie #8 Gepost op: 2012/10/24, 20:28:47 »
grootste probleem is ook bijvoorbeeld, ik zit er aan te denken om een ipad te kopen.
maar ja die moet je actief maken dat doe je met itunes  :| die niet werkt onder linux en andere applicaties daar kan je geen ipad mee actief maken.

De nieuwste iPad kun je zonder iTunes activeren.

Een Android-tablet kun je ook doen ja maar persoonlijk vind ik Android op een tablet niks (iOS ook niet trouwens maar goed).

Offline RikRik

  • Lid
Re: Itunes onder Linux (versie 2)
« Reactie #9 Gepost op: 2012/10/24, 20:36:58 »
grootste probleem is ook bijvoorbeeld, ik zit er aan te denken om een ipad te kopen.
maar ja die moet je actief maken dat doe je met itunes
:| die niet werkt onder linux en andere applicaties daar kan je geen ipad mee actief maken.

best lastig en ja een windows of mac machine nee die heb ik niet, daarnaast zit je als je ding actief maar met "die" itunes dat je zodra hij op een andere itunes aansluit
netjes zegt he nieuw mooi je kan kiezen alles wissen of ... naja niets dus...

best waardeloos maar ja goed bedacht toch ?.
ik heb al zitten denken aan een android tablet maar of dat nu "het" is en je hebt dan zoveel soorten keuzes dat ik eigenlijk door bomen het bos niet meer zie.

mvg
Andre
Ik heb ook een Ipad ,
actief maken kan al vanaf iOS 5 ook zonder itunes,  zelfs zonder pc. Een Ipad kan je rechtstreeks activeren, Itunes gebruik ik eigenlijk nooit.
Edit:  Vistaus was net iets sneller :-)

Re: Itunes onder Linux (versie 2)
« Reactie #10 Gepost op: 2012/10/24, 21:15:25 »

oke :) dat is top naja daar ben ik blij mee want dan is de keuze wel gemaakt ja en wordt het een iPad  :)

Tnx ieder voor de super reacties

mvg
Andre

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Itunes onder Linux (versie 2)
« Reactie #11 Gepost op: 2012/10/24, 22:22:57 »
Ik gebruik gewoon, net als mijn collega's, Clementine.
Werkt prima !

Ik heb eens gegoogled. Clementine en een iPod nano 6th generation (de laatste dus, hoop ik) zouden het (nog) niet doen. Dus koop ik maar beter geen nano, denk ik dan.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Itunes onder Linux (versie 2)
« Reactie #12 Gepost op: 2012/10/26, 20:07:53 »
Vandaag weer geprobeerd met rhythmbox en nu werk het.
Waarschijnlijk een updat binnen gekomen. :D

Ik hield er al een oog op, maar kennelijk is hij toch niet opgevallen toen hij langs kwam.