Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Live-cd (waar op de site) voor Puppy Linux?  (gelezen 12822 keer)

Live-cd (waar op de site) voor Puppy Linux?
« Gepost op: 2009/10/25, 22:21:25 »
Hallo,

Vanmiddag met hulp van de forumleden erachter gekomen, dat op mijn Windows ME pc alleen Puppy Linux kan draaien.

Nu ben ik op zoek naar de live-cd, maar waar op de site staat die, zodat ik hem zelf kan branden?  ???
http://www.puppylinux.org/

Alvast bedankt.
Groeten Monique2009
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Re: Live-cd (waar op de site) voor Puppy Linux?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/26, 09:38:16 »
Bedankt Arie: is het zo eenvoudig... kan ik gewoon de laatste versie nemen?
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Re: Live-cd (waar op de site) voor Puppy Linux?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/26, 23:45:31 »
THANX Arie! Branden op een USB-stick is nog beter, toch?

Groeten, Monique2009
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Live-cd (waar op de site) voor Puppy Linux?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/27, 00:03:51 »
als je pc wil opstarten van USB is dat wel iets sneller,,
maar ik ben er bang voor bij jou pc,, dus waarschijnlijk is een cd-r meer jouw optie, maar proberen kan je het iig.

Re: Live-cd (waar op de site) voor Puppy Linux?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/27, 00:09:25 »
Is een mooie distro,Monique2009.Heb hem ook een tijd lang gebruikt op een hele oude pc.Mooie vormgeving ook.Ik gebruikte gewoon een cdr,mijn oude pc kon niet via usb opstarten.
Kubuntu 20.04

Re: Live-cd (waar op de site) voor Puppy Linux?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/10/27, 11:02:05 »
Ik ga het met de cd proberen... spannend... Goed om te weten dat het met usb-stick ook kan. Je hele besturingssysteem op een stick!  :D
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Re: Live-cd (waar op de site) voor Puppy Linux?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/10/27, 13:42:35 »
Opstarten vanaf USB gaat denk ik niet werken op een wat oudere pc...

Re: Live-cd (waar op de site) voor Puppy Linux?
« Reactie #7 Gepost op: 2009/10/27, 17:05:28 »
Opstarten vanaf USB gaat denk ik niet werken op een wat oudere pc...

Je weet het maar nooit ;)

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: Live-cd (waar op de site) voor Puppy Linux?
« Reactie #8 Gepost op: 2009/10/27, 19:47:06 »
Ik ben van plan om binnenkort een installatie te doen van GoblinX (een Linux distro gebaseerd op Slackware) met Fluxbox, Enlightenment of Windowmaker (ik weet nog niet welke) als interface, op een oude AMD K-6 (300 MHz) systeem met 192 MB RAM en een 2 GB HDD. Als dat lukt, laat ik dat desnoods wel hier weten. Mooi alternatief :)

Re: Live-cd (waar op de site) voor Puppy Linux?
« Reactie #9 Gepost op: 2009/10/27, 22:45:42 »
Ben eigenlijk wel een beetje benieuwd hoe het met de installatie van puppy is gegaan bij Monique2009  :)
Kubuntu 20.04

Offline Tom

  • Lid
Re: Live-cd (waar op de site) voor Puppy Linux?
« Reactie #10 Gepost op: 2009/10/28, 12:50:12 »
Ik wacht ook op nieuws van Haar ben zeer benieuwd. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Live-cd (waar op de site) voor Puppy Linux?
« Reactie #11 Gepost op: 2009/10/28, 13:45:07 »
Hoi,

Bedankt voor de warme belangstelling!!! Live-cd met Puppy Linux vandaag ontvangen... van een bevriend, enthousiast Ubuntu-gebruiker. Hoefde ik hem dus niet zelf te branden...

Vanmiddag even wat anders te doen, dus geen tijd om uit te proberen... 't Wordt vanavond, denk ik. Even wachten, ik ook... ik laat het gauw horen!

Zou ik weer bijna 45 min moeten wachten totdat het scherm zich opent tot 'inlogscherm'?

Groetjes!
« Laatst bewerkt op: 2009/10/28, 13:46:54 door Monique2009 »
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Re: Live-cd (waar op de site) voor Puppy Linux?
« Reactie #12 Gepost op: 2009/10/28, 13:49:14 »
Ben benieuwd,maar 45 minuten zal het zeker niet gaan duren.Ik denk dat je aangenaam verrast zult zijn over de snelheid.:)
Kubuntu 20.04

Re: Live-cd (waar op de site) voor Puppy Linux?
« Reactie #13 Gepost op: 2009/10/28, 13:49:45 »
Hoi Peter,

Kun je het ook in wat eenvoudiger taal zeggen, ik probeer het jargon een beetje te doorgronden, maar bij jouw berichtje moet ik afhaken. Boven mijn pet... Is het een aanvulling op wat ik zei in dit topic?

Groeten, Monique2009



Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Re: Live-cd (waar op de site) voor Puppy Linux?
« Reactie #14 Gepost op: 2009/10/28, 13:53:30 »
Ik ben zeer benieuwd, maarre... ik installeer nog niets (durf dat even niet): ik wil eerst de cd verkennen.
Wat moet ik doen als ik Puppy naast Windows ME wil hebben? Dat zal de volgende stap zijn.

Groetjes weer!
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Re: Live-cd (waar op de site) voor Puppy Linux?
« Reactie #15 Gepost op: 2009/10/28, 16:33:25 »
Puppy hoef je niet te installeren,het is nl. vooral bedoeld om te draaien als livecd.Voordeel van puppy is dat je dingen kunt opslaan als je hem op cd-rw of dvd-rw brand.Zo kun je ook alle instellingen opslaan en als je dan weer opstart hoef je het niet opnieuw te installeren.Ook kun je die file op de computer opslaan,maar ik weet niet of dit al te ingewikkeld voor je wordt.Zou eens goed gaan rondkijken op de puppy site en eventueel op meer informatie over puppy googlen,dan leer je de distro het beste kennen.:)
Kubuntu 20.04

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: Live-cd (waar op de site) voor Puppy Linux?
« Reactie #16 Gepost op: 2009/10/28, 18:06:36 »
Hoi Peter,

Kun je het ook in wat eenvoudiger taal zeggen, ik probeer het jargon een beetje te doorgronden, maar bij jouw berichtje moet ik afhaken. Boven mijn pet... Is het een aanvulling op wat ik zei in dit topic?

Groeten, Monique2009

Oh pardon, mijn fout. Ik bedoelde dat ik van plan was een ander Linux systeem te installeren, dat een keuze bied aan een aantal alternatieve werkomgevingen, die verondersteld worden ook goed op oudere computers te draaien. Maar ik weet niet hoe het zit met installatiegemak etc., dus of het voor jou daadwerkelijk een alternatief (voor Puppy) is kan ik nog niet zeggen.

Re: Live-cd (waar op de site) voor Puppy Linux?
« Reactie #17 Gepost op: 2009/10/28, 23:21:33 »
Dankjewel, Peter...
Opstarten Puppy Linux ging inderdaad binnen drie tellen. Hmm, een grijs gespikkeld scherm. En een menu-lijst links. Ziet dat er goed uit of is mijn pc echt rijp voor het museum?  :'( :'( Ik wilde zo graag een tekst intypen en dan opslaan als PFD-file. Kon het document niet openen. Dit soort experimenten zal ik bewaren tot een ander tijdstip. Nu is het tijd om te gaan zzzlapen. Ik zal opnieuw uitgebreid gaan Google'n. Is er ergens geen 'print screen' te zien van de Puppy Linux omgeving? Ik ben zo benieuwd...
Groeten, Monique2009
« Laatst bewerkt op: 2009/10/28, 23:25:06 door Monique2009 »
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Re: Live-cd (waar op de site) voor Puppy Linux?
« Reactie #18 Gepost op: 2009/10/28, 23:26:23 »
Googlen op puppylinux screenshots.
Kubuntu 20.04

Re: Live-cd (waar op de site) voor Puppy Linux?
« Reactie #19 Gepost op: 2009/10/29, 01:07:24 »
Puppy is een veelzijdige distro. Er staat standaard veel software op en ik gebruik hem vaak als resque-systeem, bijv. als het normale systeem niet meer start en er bestanden moeten worden overgezet naar een usb-stick of cd-dvd. Als je 256MB ram of meer in je bak hebt, kan hij in het geheugen geladen worden en is je cd-dvd namelijk vrij en er zitten standaard enkele brandprogramma's op de live-cd.

Verder krijg je ALTIJD, bij welke pc dan ook een grafisch scherm, hetzij in xorg of vesa! Je kan hem ook remasteren, net als Ubuntu (als je wat extra software wil toevoegen) Mounten (aankoppelen) van schijven en sticks is een fluitje van een cent en de nieuwste versie kan ook met EXT4 overweg. Er is ook goed nagedacht over netwerken en dergelijke. Tot zo ver de voordelen.

Een groot nadeel is dat je ALTIJD als root (!) aan het werk bent, dus niet op multi-user niveau en daarom leent deze distro zich eigenlijk niet als installatie op harde schijf, Maar het kan wel! Ook op usb stick en zelfs binnen Windows op een fat 32 partitie zgn. "Frugal-install". Wat dacht je van het booten van een foto of video-camera of van een Ipod?  ??? Er kan dus heel veel met Puppy Linux...

Offline track

  • Lid
Re: Live-cd (waar op de site) voor Puppy Linux?
« Reactie #20 Gepost op: 2009/10/29, 09:53:21 »
Als je altijd als "root" bezig bet is dat op zich al een "no-go" voor een productief systeem, hè ?
Vanuit een ander draadje had ik begrepen dat Monique een licht systeem zocht dat je op een
oudere computer met 128 MB geheugen kunt draaien, om haar eigen eerste stappen met Linux te doen.

Maar dan is dat geen aanrader toch ?

track

Re: Live-cd (waar op de site) voor Puppy Linux?
« Reactie #21 Gepost op: 2009/10/29, 16:00:30 »
Het 'probleem' om altijd 'Root' te zijn is bekend.
In alle eerlijkheid moet ik bekennen dat ik er persoonlijk nooit een probleem mee heb ondervonden.
Maar er bestaat wel een versie waarbij het mogelijk is om meerdere gebruikers aan te maken die andere privileges hebben.
Check: http://www.murga-linux.com/puppy/viewtopic.php?t=47409

Groetjes,
Theo
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: Live-cd (waar op de site) voor Puppy Linux?
« Reactie #22 Gepost op: 2009/10/29, 17:52:07 »
Puppy zou er zo uit zien:



Zou je precies kunnen vertellen wat er gebeurt, wat er voor (mogelijke) errors zijn en welke opties ofzo zijn gekozen?

Re: Live-cd (waar op de site) voor Puppy Linux?
« Reactie #23 Gepost op: 2009/10/31, 22:15:54 »
Prachtig, de screenprint van Puppy; thanxx. Ik heb op Google ook al het e.e.a. gezien, van schermen die zouden meeveranderen met het weer of het tijdstip van de dag (leuk!)
Daarnet gelezen dat het minimale geheugen van mijn bak, nl 128 MB, de oorzaak is, dat er na heel was tekstregels (commando's?) waar ik niets van begrijp er een grijsgespikkeld scherm komt waarmee ik wel wat menu's kan zien, maar niets kan aanklikken.
Dus zelfs de ultra-lichte versie van Ubuntu, de Puppy, doet het niet op deze pc uit november 2000...

Tijd om een nieuw topic te starten misschien... Ik stond donderdag jl. oog in oog met een kleine laptop van T-mobile. Met een soort van USB-stick kon er verbinding met het internet worden gelegd, bij jullie bekend? Wel zei men erbij, dat juist Linux minder goed op deze pc zou draaien?! Maar dat is toch in tegenspraak met wat er hier voortdurend op het forum gezegd wordt? Op in principe elke pc met besturingssysteem XP of hoger kan Linux, dus Ubuntu?
« Laatst bewerkt op: 2009/10/31, 22:24:43 door Monique2009 »
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Re: Live-cd (waar op de site) voor Puppy Linux?
« Reactie #24 Gepost op: 2009/11/01, 14:15:18 »
:D

Volgensmij werkt het.
Gebruik is het toetsenbord om dingen te selecteren.

Ik dacht dat eerst Puppy alles ging laden.
Dan krijg je regels en daarachter als alles goed gaat Done.

Daarna krijg je wat voor toetsenbord, daarna taal.
Ik dacht daarna kiezen tussen xorg en vesa. (probeer eerst xorg, als dat niet goed werkt vesa)
Dan resolutie (gewoon wat proberen)

Daarna start hij volgensmij op.
Gebruik dus de pijltjestoetsen  ;)