Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Live-CD blijft hangen / Grub laadt niet meer, dus maar alleen windows!  (gelezen 1003 keer)

Polleke

  • Gast
Hoi...
Het 4000ste probleem doet zich voor...

Ik wil Kubuntu graag installeren, liever dan Ubuntu omdat KDE wat mooier oogt. Maar ik krijg dus geen enkele Live-CD aan het installeren. Allemaal blijven ze tijdens de installatie ergens steken met als volgt dat mijn HD niet meer automatisch wil booten en grub het ook nog niet oppakt en ik met een zwart scherm zit te kijken met een message dat er geen boot-bestanden zijn gevonden. Aangezien ik geen 2de PC heb en ook niet op internet kan gooi ik de Windows XP setup-cd er maar weer in en begin weer van voren af aan...

Gisteren de alternate cd van Kubuntu gedownload... en wat denk je... bij 98% houdt t kreng er weer mee op slaat alles vast en zit ik weer met een PC die niet wil booten...en verschijnt er weer een windows cd'tje uit de kast.

Zou heel graag Kubuntu een kans willen geven om uiteindelijk Windows eraf te gooien, maar tot nu toe spreekt alles voor Windows... iemand nog tips???

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Live-CD blijft hangen / Grub laadt niet meer, dus maar alleen windows!
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/05, 09:41:46 »
Dit helpt wel eens:
- verbreek de internetverbinding voorafgaand aan de installatie
- maak geen afwijkende taalkeuze bij de installatie (laat 'm dus op US English staan)
- laat de localisatie (tijdzône) op New York staan

Na installatie alsnog internet aansluiten, dan updates binnenhalen, dan pas systeem op Nederlands zetten en de tijdzône aanpassen.

Groet, Pjotr.

P.S.: Na installatie, gebruik Adept maar één keer, namelijk om Synaptic pakketbeheer te installeren. Veel beter. Adept rammelt van de fouten.
Andere Kubuntutips:
- installeer Thunar als bestandsbeheerder
- installeer Firefox

Polleke

  • Gast
Live-CD blijft hangen / Grub laadt niet meer, dus maar alleen windows!
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/05, 09:49:04 »
Ok... dat ga ik dan proberen.
Ik gebruik nu CD-RW cd's en het programma CDburnerXP Pro (freeware voor windows) kan dat nog uitmaken??? Als ik dus betere cd's koop en een ander programma of is dat niet belangrijk.

En misschien dat jij dat ook weet. Hoe krijg ik Kubuntu zoveer dat ie een logische partitie herkent in FAT32, deze wordt door windows automatisch gevonden, maar door linux niet...

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Live-CD blijft hangen / Grub laadt niet meer, dus maar alleen windows!
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/05, 09:51:55 »
Citaat van: Polleke
En misschien dat jij dat ook weet. Hoe krijg ik Kubuntu zoveer dat ie een logische partitie herkent in FAT32, deze wordt door windows automatisch gevonden, maar door linux niet...
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/3704

Offline Dave

  • Lid
Live-CD blijft hangen / Grub laadt niet meer, dus maar alleen windows!
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/05, 10:49:50 »
de gebrande cd op fouten laten controleren.

Polleke

  • Gast
Live-CD blijft hangen / Grub laadt niet meer, dus maar alleen windows!
« Reactie #5 Gepost op: 2007/02/05, 14:52:54 »
Citaat van: Dave
de gebrande cd op fouten laten controleren.
That's it (?!?!)... en dan moet ie wel werken??? Klinkt heel makkelijk... hoop dat t ook zo is. Vrijdag trek ik er een hele dag voor uit. Hopelijk dat het dan wel werkt.

Nog een andere vraag: wat zijn tar.gz en diff.gz files??? Is dat iets als .exe voor windows? Installeert Kubuntu het dan allemaal zelf?

Live-CD blijft hangen / Grub laadt niet meer, dus maar alleen windows!
« Reactie #6 Gepost op: 2007/02/05, 17:22:41 »
als je een ubuntu-cd hebt en daarmee probleemloos kan installeren, gewoon ubuntu opstarten, synaptic openen en kubuntu-desktop aanvinken voor installatie

dan installeert hij kde en de kdm (dat aanduiden wanneer je moet kiezen tussen gdm en kdm) en nog wat stuff
Ik doe het nu zo omdat ik nog geen kubuntu-cd's heb...