Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Evolution en Imap  (gelezen 370 keer)

Offline koelieman

  • Lid
Evolution en Imap
« Gepost op: 2016/03/04, 20:52:28 »
Geachte forummers,
ik wil jullie weer eens een keer om hulp vragen bij een stomme actie van mij.
Ik heb namelijk Thunderbird als mijn emailclient en die had ik mooi voor elkaar met  een Imap-account.
Die heb ik nu (vrees ik) helemaal verknald met de installatie van Evolution. Stom natuurlijk, maar ik las mooie dingen over Evolution en ik dacht: die ga ik bekijken. Nu heeft Evolution waarschijnlijk geen support voor Imap en stelde ik het proggie in met de pop3-gegevens.
Het werkt allemaal wel goed, maar in Thunderbird ben ik nu mijn emails kwijt. Kan ik dit nog terugdraaien of hoe krijg ik mijn oude mails terug in Thunderbird?
Hopelijk is het een beetje te volgen en dat een van jullie een tip heeft.

Alvast bedankt (ook voor het lezen) en een groet, koelie.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Evolution en Imap
« Reactie #1 Gepost op: 2016/03/04, 22:36:06 »
Nu heeft Evolution waarschijnlijk geen support voor Imap en stelde ik het proggie in met de pop3-gegevens.
Het werkt allemaal wel goed, maar in Thunderbird ben ik nu mijn emails kwijt.
Evolution heeft uiteraard wel support voor IMAP, een voordeel van IMAP is dat je email op de server blijft en je (gelijktijdig) meerdere emailprogramma’s kan gebruiken.
Maar als je het oude POP3 hebt ingesteld wordt standaard de mail van de server gewist en kan je geen andere emailprogramma's (meer) gebruiken. Vervelend om te zeggen maar inderdaad een domme actie, POP3 is verouderd en niet meer van deze tijd.
Het werkt allemaal wel goed, maar in Thunderbird ben ik nu mijn emails kwijt. Kan ik dit nog terugdraaien of hoe krijg ik mijn oude mails terug in Thunderbird?
Misschien kan je in Evolution alsnog een IMAP account aanmaken en de e-mail vanuit het POP3 account terugkopiëren naar een IMAP-map?
« Laatst bewerkt op: 2016/03/04, 22:45:17 door testcees »
Klik links bovenin op Documentatie

Offline koelieman

  • Lid
Re: Evolution en Imap
« Reactie #2 Gepost op: 2016/03/05, 05:19:47 »
Bedankt Testcees voor je reactie.
Ik zal dan nog een keer kijken bij Evolution of ik de optie vind voor Imap-instellingen.

Grtz, koelie.

Offline koelieman

  • Lid
Re: Evolution en Imap
« Reactie #3 Gepost op: 2016/03/06, 18:32:51 »
Ik heb mijn post vanuit Evolution doorgestuurd naar mijn gmail-adres.
Hierna Evolution verwijderd en toen weer van gmail naar Thunderbird.
Ik heb ze allemaal weer, weliswaar als doorgestuurde post, maar weer hartstikke blij.

Bedankt allemaal voor het lezen en een groet, koelie.

Re: Evolution en Imap
« Reactie #4 Gepost op: 2016/03/06, 21:31:27 »
Voor toekomstige lezers: Evolution ondersteunt wel degelijk imap. Heb ik ook gebruikt om van Thunderbird naar Evolution over te stappen.
Waarom Evolution? Omdat het via de EWS optie ook met MS Exchange praat en ik daardoor alles in één client heb.

 

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Evolution en Imap
« Reactie #5 Gepost op: 2016/03/06, 22:02:08 »
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: Evolution en Imap
« Reactie #6 Gepost op: 2016/03/07, 22:16:21 »
Ook een optie @DeBaas. Via Evolution en EWS heb ik echter ook bijna de volledige agenda functionaliteit, vooral voor het plannen van afspraken met collega's erg handig :-)