Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: applicatie uit andere sessie overnemen, mogelijk?  (gelezen 694 keer)

ralph73

  • Gast
applicatie uit andere sessie overnemen, mogelijk?
« Gepost op: 2008/02/09, 15:58:14 »
Hallo,
Ik ben nu een tijdje met ubuntu bezig. Thuis heb ik ubuntu draaien met daarop de torrent client 'transmission'
Nu log ik op afstand in met NX nomachine (vgl met rdp onder windows) en wil de Transmission applicatie overnemen. Nu kan het alleen door het process te killen en daarna de applicatie te herstarten, waarna alle bestanden hercontroleerd moeten worden omdat de applicatie er hard is uitgeklapt.
Vraag is dus: kan ik een applicatie uit een andere sessie overnemen of kan ik Transmission vanuit een console netjes afsluiten?

Dank alvast en groet,

Ralph

Offline siegi

  • Lid
applicatie uit andere sessie overnemen, mogelijk?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/10, 23:05:07 »
Met ktorrent kan je het programma aansturen vanaf een andere computer via een web interface.
In principe lijkt het mij het gemakkelijkste om heel de desktop over te nemen?

Offline Duckie

  • Lid
applicatie uit andere sessie overnemen, mogelijk?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/10, 23:33:28 »
Transmission heeft ook een webinterface. Ik weet alleen niet zeker of dat ook in de versie zit die bij Gutsy hoort.
Ik ben zelf op Ktorrent overgeschakeld en moet zeggen dat die me beter bevalt, alleen is ie volgens mij wel iets zwaarder om te draaien.
____________________________________________

Offline siegi

  • Lid
applicatie uit andere sessie overnemen, mogelijk?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/11, 10:44:34 »
Dat zwaardere lijken komt doordat je waarschijnlijk gnome gebruikt. Het is namelijk een kde/qt programma

ralph73

  • Gast
applicatie uit andere sessie overnemen, mogelijk?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/11, 10:48:02 »
Dank voor zover. Ik gebruik zelf Gnome, dus een gnome variant van ktorrent zou mooi zijn...?

Ralph