Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Feisty Fawn zwart scherm in live-boot en na upgrade via EE  (gelezen 720 keer)

Offline hadez

  • Lid
Feisty Fawn zwart scherm in live-boot en na upgrade via EE
« Gepost op: 2007/03/29, 20:45:32 »
Toch FF geprobeerd. Beta CD downloaden en branden. No problem. Ook alle MD5-sums-checks gedaan, allemaal prima in orde. Alleen als hij aan t laden is, nadat ik kon kiezen hoe ik vanaf de Live-cd wou booten, en na het laadscherm van ubuntu, waar je dat balkje ziet vollopen, krijg ik op een gegeven momen een zwart scherm. Even later speelt wel het standaard geluid van Gnome af, dus ergens zit een fout in de X-server. Ook de TTY1-TTY6 doen het niet. Ik zou toch graag FF willen proberen, omdat ik daar zeer goede verhalen over hoor. Zeker van Mensen die ook Beryl geinstaleerd hebben. Die wil namelijk niet foutloos werken in EE icm Twinview :S

Moet ik ergens op de CD iets in Xorg.conf veranderen, voordat ik de CD wegbrand, of is dit al een bekend probleem? (ik dacht dat ik een Nvidia Geforce 5600 ofzo heb)

mvg,

Hadez

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Feisty Fawn zwart scherm in live-boot en na upgrade via EE
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/29, 20:49:21 »
In Feisty heb je dezelfde Beryl als in Edgy dacht ik. Beide zijn versie 0.21 als ik het goed heb.

Bij het opstartmenu van de cd heb je de keuze om de cd op fouten te testen: is de cd ok?

Je kan ook de resolutie aanpassen bij het opstartmenu. Zet die eens goed, en probeer het nog eens.

Met F6 ofzo kan de opstartparameters wijzigen.
Haal dan het woord "splash" weg en druk op enter.

Offline hadez

  • Lid
Feisty Fawn zwart scherm in live-boot en na upgrade via EE
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/29, 21:40:19 »
CD op fouten gechecked, 0 errors.

Woordje splash weggehaald. Resolutie op 1024*768. -enter- --> systeem start op, ik zie al die regels voorbijvliegen, hier en daar een error. Heb niet kunnen lezen wat er staat. Hoor weer opstartdeuntje, maar nog steeds geen beeld :(

Woordje quiet splash weggehaald, resolutie 1024*768 en save graphics mode. Zelfde als hierboven :(

Dus helaas nog niets dichter bij de oplossing van mijn probleem. Is er een goede mogelijkheid dat ik de opstartlog ergens opsla ofzo, zodat ik die hier kan posten?

Offline hadez

  • Lid
Feisty Fawn zwart scherm in live-boot en na upgrade via EE
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/29, 22:56:46 »
Of is het mogelijk om met een andere driver voor mn Geforce 5200FX op te starten? Want ik denk dat de fout daarin zit (ik krijg nu ook allemaal errors in EE na het updaten naar de laatste beta-drivers :(