Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draadloos internet met Ubuntu  (gelezen 1966 keer)

Offline Edsel

  • Lid
Draadloos internet met Ubuntu
« Gepost op: 2008/08/31, 15:31:57 »
Ik ben sinds 4 dagen een gloednieuwe Ubuntu gebruiker, nadat ik me al jaren heb geƫrgerd aan de Windows doctrine :mad:
Ik heb op mijn oude laptop Toshiba Satelite 4600 (celeron 650 HD 10 gb en 512 RAM) eerst getracht een dual boot te maken, maar dat leverde aan het eind van de Ubuntu installatie een fatale fout op met Grub(Hd te klein?). Ik heb toen bewust gekozen voor de sprong in het diepe en te gaan voor Ubuntu.
Momenteel draai ik de Xubuntu desktop, omdat dit allemaal op mijn oude bakkie net iets sneller gaat dan de Ubuntu desktop.

Ondanks de opmerkingen in mijn omgeving dat het toch niet zou lukken om met Ubuntu een draadloze verbinding op te zetten heb ik de uitdaging opgepakt :cool.

Bij de computerspeciaalzaken in mijn omgeving ving ik helaas bot omat zij mij daar niet konden helpen (volledig Windows gericht). Bij de Mediamarkt sprak ik een verkoper die ook Ubuntu gebruiker bleek te zijn en die raadde mij aan de Linksys WUSB54GC. Dat moest volgens hem wel lukken. Voila echt plug & play, want de usb adaptor werd direct herkend door Ubuntu :) .

moderator edit : dubbelpost verwijderd
Laptop: Lenovo Thinkpad T61 Intel dualcore T 7100 / Werkgeheugen 2,0 GB Dualboot Ubuntu 12.04 / Windows 7
Desktop:AMD Sempron 3000+ / Werkgeheugen: 758 Mb Dualboot Ubuntu 12.04 / Windows XP SP3
iMAC Intel dualcore 1,83 Werkgeheugen 4 Gb / OSX Snow Leopard

Offline BailHope

  • Lid
    • Techneut
Draadloos internet met Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/31, 16:53:11 »
Leuk om te horen dat het je goed af gaat! :D
Ubuntu user #12046
Mijn blog voor techneuten: http://techneut.wordpress.com
Voor de professionele IT'er: http://it-potato.blogspot.com

Draadloos internet met Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/31, 20:31:07 »
Goh, ik dat dat ze daar bij de MM wel Vista-addicted waren, maar er loopt ook nog wat open source-volk rond :P

Offline frank7

  • Lid
Draadloos internet met Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/31, 22:47:39 »
Citaat van: Edsel
Bij de computerspeciaalzaken in mijn omgeving ving ik helaas bot omat zij mij daar niet konden helpen (volledig Windows gericht). Bij de Mediamarkt sprak ik een verkoper die ook Ubuntu gebruiker bleek te zijn en die raadde mij aan de Linksys WUSB54GC. Dat moest volgens hem wel lukken. Voila echt plug & play, want de usb adaptor werd direct herkend door Ubuntu :)
Ik heb verschillende forums bezocht en zo kwam ik op het idee om de Linksys aan te schaffen en inderdaad plug & play!!

Frank
Ubuntu user #248431
linux user #480561

Offline Hanssun

  • Lid
Draadloos internet met Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/01, 12:32:13 »
Edsel , leuk om te horen dat het gelukt is.

Gr Hans,

Offline WardB

  • Lid
Draadloos internet met Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/03, 14:18:09 »
Werkt dit ook in combinatie met een bestaande linksys router.? En zorgt dit er dus ook voor dat je computer beter het wireless netwerk herkent van je router?

Ik heb namelijk het probleem dat mijn wireless netwerk wel herkend wordt maar niet sterk genoeg waardoor hij niet kan verbinden.

Alvast bedankt.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Draadloos internet met Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/03, 14:23:28 »
Citaat van: WardB
Werkt dit ook in combinatie met een bestaande linksys router.? En zorgt dit er dus ook voor dat je computer beter het wireless netwerk herkent van je router?

Ik heb namelijk het probleem dat mijn wireless netwerk wel herkend wordt maar niet sterk genoeg waardoor hij niet kan verbinden.

Alvast bedankt.
Probeer je netwerkverbinding eerst eens te verbeteren op deze manier:
http://forum.ubuntu-nl.org/message/299607#p299607

Bovendien kun je nog wat doen met aluminiumfolie, geplakt op een stukje karton: achter de antenne plaatsen, zodat er minder signaal weglekt naar de straat:
http://forum.ubuntu-nl.org/message/209762#p209762