Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Behringer UCA202 Usb audio (geen geluid....)  (gelezen 1563 keer)

Mrroland

  • Gast
Behringer UCA202 Usb audio (geen geluid....)
« Gepost op: 2007/07/16, 19:35:24 »
Ik heb Kubuntu geïnstalleerd, 7.04.

Mijn usb geluidskaart (Behringer UCA202) wordt gewoon herkend, ik krijg er alleen met geen mogelijkheid geluid uit.
Ik weet dat hier meer topics over zijn, maar ik heb het een en ander gevolgd, en dat helpt mij niet.

Kan iemand me stap voor stap verder helpen?

Bvb dank.

Mrroland

  • Gast
Behringer UCA202 Usb audio (geen geluid....)
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/27, 22:12:46 »
Helemaal niemand hier die me kan helpen?????

Behringer UCA202 Usb audio (geen geluid....)
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/28, 00:56:32 »
Hallo. Kan je de volgende commando's invoeren in een terminal, en de uitvoer hier tonen? Gewoon intikken of via copy & paste, en steeds gevolgd door enter.

uname -r

aplay -l

lspci -v

cat /proc/asound/cards

cat /proc/asound/modules

cat /etc/modprobe.d/alsa-base


(De commando's geven info over de aangetroffen hardware en de bijbehorende software modules.)

N.B. Ik gebruik zelf ubuntu, maar ik neem aan dat er in kubuntu ook een manier is om de mogelijke geluidsbronnen te kiezen (onder Sound Preferences o.i.d.?). Daar kan je in ieder geval ook mee experimenteren. Zorg ook dat alle geluidskanalen open staan (het zijn er vaak zo'n 15-20).

Offline minderman

  • Lid
Behringer UCA202 Usb audio (geen geluid....)
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/19, 19:43:22 »
Hallo. Ik heb ditzelfde probleem met de UCA202 ook. Alleen ik kan geluid, van bijvoorbeeld mijn mengtafel, niet in mijn server opslaan. Wat ik eerst had was een simpele server die alleen een mike ingang en een line uitgang had en ik hoopte op deze manier via de UCA202 geluidsfragmenten in de computer vast te leggen.Maar op de een of andere manier lukt het niet. Misschien kan iemand die dit leest me helpen?
Uivoer van de commando's die hierboven staan kan ik zo opleveren, maar is wat lang om hier nu al te postgen.

Al vast met dank aan wie er ook op kan antwoorden

Offline minderman

  • Lid
Behringer UCA202 Usb audio (geen geluid....)
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/23, 22:05:47 »
Ik heb na lang speuren de oplossing gevonden. Zoals gewoonlijk te simpel om het direct te zien. De UCA202 meldt zich keurig als /dev/dsp1 en als je dat instelt (ipv /dev/dsp) dan werkt het gewoon.