Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Twitter client  (gelezen 433 keer)

Offline Quebo

  • Lid
Twitter client
« Gepost op: 2012/10/30, 19:17:42 »
Hallo,

Reeds een ruime tijd gebruik ik tweetdeck, maar deze wordt niet langer ondersteund voor linux :(
Zijn er mensen die me een degelijke desktop (gnome) twitterclient kunnen adviseren? Ik voelde erg veel voor twitterdestroy maar deze kan m'n priveberichten niet lezen! (helaas!!) Want dat lijkt wel de enige volwaardige client te zijn? (afbeeldingen/verkorte urls/nederlandse spellingscontrole/conversaties volgen/profiel bekijken in de applicatie/...)
Hotot lijkt ook redelijk, maar daar kun je geen vaste kolommen plaatsen met zoekwoorden (die ik graag volg) telkens ik het programma opendoe moet je deze opnieuw instellen ...

Alvast bedankt!
Quebo

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Twitter client
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/30, 20:05:16 »
Hier gebruik ik Choqok die neemt wel een aantal KDE lib's mee, maar ik vind dit het meest vriendelijke en veelzijdige programma.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Twitter client
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/30, 20:34:01 »
Ah, kijk daar hebben we een voor mij persoonlijk heikel punt.

Hotot is de meest veelzijdige maar af en toe een klein beetje buggy. Ondersteunt wel meerdere kolommen net als Tweetdeck en sleep geen KDE-libs mee.
Choqok was goed maar ik vind de nieuwe layout niet fijn plus die KDE-libs.
Polly is van meet af aan een multi-column Twitter-client maar is nog een beetje simplistisch qua features.
Turpial huidige versie is niks, nieuwe versie is wel erg goed maar nog niet makkelijk installeerbaar.

Dat zijn eigenlijk de beste opties. Ik zou persoonlijk dan Hotot aanraden, is de meest veelzijdige client (met Choqok dicht erachter) en werkt gewoon hartstikke goed! :)

Offline Quebo

  • Lid
Re: Twitter client
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/31, 19:49:27 »
Bedankt voor de info! Ik heb ondertussen hotot geïnstalleerd en dat lijkt het meer dan behoorlijk te doen! Weliswaar de meest recente versie via de ppa. (en die lijkt minder buggy dan deze via ubuntu's softwarecenter)

Offline Quebo

  • Lid
Re: Twitter client
« Reactie #4 Gepost op: 2012/11/01, 06:18:38 »
Ok, nog één echt vervelend probleempje met hotot ... iemand een idee hoe je de avatar van de twitterende persoon in kwestie in de notify kan krijgen? Nu toont de notify steeds het standaard hotot icoontje... en dat is best vervelend.
Mocht dit opgelost geraken lijkt het me zelfs een betere client dan tweetdeck, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Alvast bedankt!

Re: Twitter client
« Reactie #5 Gepost op: 2012/11/01, 11:08:31 »
Dat moeten ze nog inbouwen dus dat komt binnenkort ;)