Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Steam raadt Linux aan  (gelezen 1740 keer)

Steam raadt Linux aan
« Gepost op: 2013/03/10, 20:08:52 »
Ik lees net op de downloadpagina van Steam (als je helemaal naar beneden scrollt) het volgende:

Citaat
Not running Linux yet?

Ubuntu is our favorite version of Linux. Interested in giving it a whirl? You can install and run Ubuntu from a Live CD or USB stick, or install it to run alongside Windows.

Grab an Ubuntu installer from Canonical and see what it’s all about.

Best grappig dat ze Linux aanraden.

(Noot: dit kan OS-detectie gebruiken, mogelijk zie je het bericht niet op Ubuntu)
« Laatst bewerkt op: 2013/03/10, 21:03:31 door SeySayux »
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Steam raadt Linux aan
« Reactie #1 Gepost op: 2013/03/10, 20:17:35 »
Ik zag het ook van op Ubuntu. Leuk dat ze zo Linux-minded zijn ineens! :)

Re: Steam raadt Linux aan
« Reactie #2 Gepost op: 2013/03/10, 21:04:32 »
Ik heb de Steam client nog niet op Linux geprobeerd, maar als die de kwaliteit heeft van de Mac client... wel... dit is een familieforum, dus ik ga mijn ervaringen maar niet beschrijven.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Steam raadt Linux aan
« Reactie #3 Gepost op: 2013/03/10, 21:25:38 »
Ik heb de Steam client nog niet op Linux geprobeerd, maar als die de kwaliteit heeft van de Mac client... wel... dit is een familieforum, dus ik ga mijn ervaringen maar niet beschrijven.

Heb de Mac-client nooit geprobeerd (wilde geen Steam maar in het kader van Ubuntu toch maar even een test run gegeven) maar de Linux-client werkt prima. Gewoon goed, zoals je het verwacht.

Re: Steam raadt Linux aan
« Reactie #4 Gepost op: 2013/03/11, 08:23:02 »
Ik heb de Steam client nog niet op Linux geprobeerd, maar als die de kwaliteit heeft van de Mac client... wel... dit is een familieforum, dus ik ga mijn ervaringen maar niet beschrijven.

Heb de Mac-client nooit geprobeerd (wilde geen Steam maar in het kader van Ubuntu toch maar even een test run gegeven) maar de Linux-client werkt prima. Gewoon goed, zoals je het verwacht.
Weet je hoe ze de optie "afsluiten" geïmplementeerd hebben? Heel eenvoudig: laat de client gewoon crashen! En om er voor te zorgen dat je niet altijd naar het menu hoeft te gaan... Laat de client op willekeurige momenten crashen!

Nog maar om te zwijgen over het feit dat ze niet de native OS X toolkit gebruiken (alhoewel ik denk dat dit op Windows en Linux een kleiner probleem is).
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline wowo

  • Lid
Re: Steam raadt Linux aan
« Reactie #5 Gepost op: 2013/03/11, 10:42:31 »
Weet je hoe ze de optie "afsluiten" geïmplementeerd hebben? Heel eenvoudig: laat de client gewoon crashen! En om er voor te zorgen dat je niet altijd naar het menu hoeft te gaan... Laat de client op willekeurige momenten crashen!
FWIW bij mij crashed Steam onder Linux niet bij het afsluiten. Geen problemen bij mij. Werkt gewoon goed.
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Re: Steam raadt Linux aan
« Reactie #6 Gepost op: 2013/03/11, 11:08:00 »
Ik zie het hier ook staan in FF van Ubuntu, dus geen OS detectie.

FWIW bij mij crashed Steam onder Linux niet bij het afsluiten. Geen problemen bij mij. Werkt gewoon goed.

Ik vrees dat wat SeySayux beschijft echt gebeurt bij het afsluiten omdat ze geen fatsoenlijke manier hebben gevonden om het proces te stoppen.
Dat jij als enduser dit niet ziet is een ander verhaal  =D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Steam raadt Linux aan
« Reactie #7 Gepost op: 2013/03/11, 11:14:35 »
Ik zie het hier ook staan in FF van Ubuntu, dus geen OS detectie.

FWIW bij mij crashed Steam onder Linux niet bij het afsluiten. Geen problemen bij mij. Werkt gewoon goed.

Ik vrees dat wat SeySayux beschijft echt gebeurt bij het afsluiten omdat ze geen fatsoenlijke manier hebben gevonden om het proces te stoppen.
Dat jij als enduser dit niet ziet is een ander verhaal  =D
Zoals ik het lees heeft SeySayux het over de Mac-versie van Steam. Blijkbaar (volgens zijn zeggen dan) wordt daar onvoldoende aandacht besteed aan de essentiele onderdelen c.q. stabiliteit.

Re: Steam raadt Linux aan
« Reactie #8 Gepost op: 2013/03/11, 11:59:36 »
Inderdaad, ik had het over de Mac-versie. Linuxversie heb ik nog niet geprobeerd.

Bij OS X is het vrij duidelijk wanneer een applicatie crasht, je krijgt dan namelijk een zo'n soort dialoog (nu niet van Steam, kon ik niet direct vinden):

« Laatst bewerkt op: 2013/03/11, 12:08:04 door SeySayux »
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Steam raadt Linux aan
« Reactie #9 Gepost op: 2013/03/11, 12:55:07 »
Op Ubuntu krijg je ook zo'n soort dialoog:


Re: Steam raadt Linux aan
« Reactie #10 Gepost op: 2013/03/11, 18:32:35 »
Ik heb nu niet direct een Linuxcomputer met een grafische desktop bij de hand, dus zou iemand even voor mij willen kijken of Steam op Ubuntu even goede native support heeft en onder andere met zijn eigen nep-registry komt (de file heet registry.vdf), \r\n ipv \n newlines gebruikt en intern padnamen met een \ ipv een / voorstelt?

Wanneer ik terug achter mijn Linux-desktop zit zal ik eens verder kijken...
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Steam raadt Linux aan
« Reactie #11 Gepost op: 2013/03/11, 18:35:15 »

Re: Steam raadt Linux aan
« Reactie #12 Gepost op: 2013/03/12, 08:26:14 »
Hmm, ik heb eens gekeken, tot nu toe ziet het er gewoon uit alsof ze de Mac-versie op X11 gedumpt hebben (misschien met wat bugfixes).

  • Font tijdens update/opstartdialoog is spuuglelijk.
  • Dialogen en sommige vensters flikkeren enorm (geen double buffering of is X zó kapot? 50/50 kans)
  • Net zoals op OS X kan je bij dialogen boven de root navigeren (hint: dit is geen Windows. Schrijf een correcte native path handler, probeer niet de Windowsmethode boven op Unix te emuleren)
  • Terminal openen om pakketten te installeren... Sorry, /usr/bin/gnome-terminal openen om pakketten te installeren... (xdg-open iemand?) Dat is zó 2005 op Linux. (En 1990 op andere OS'en)

Waar kan ik mijn klachtenlijst deponeren? Aha:

https://github.com/ValveSoftware/steam-for-linux

Allen daarheen!
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Steam raadt Linux aan
« Reactie #13 Gepost op: 2013/03/12, 11:15:36 »
Ik heb geen last van flikkerende schermen hier op mijn eind 2012 Macbook Pro met Steam op Ubuntu 13.04

Re: Steam raadt Linux aan
« Reactie #14 Gepost op: 2013/03/12, 13:40:32 »
Kan ook een probleem alleen bij mij zijn. Ik heb het geprobeerd op een HP EliteBook NogWatCijfertjes, dat ding is nu toch al 4 jaar oud, en volgens Steam had ik geen grafische drivers geïnstalleerd.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline wowo

  • Lid
Re: Steam raadt Linux aan
« Reactie #15 Gepost op: 2013/03/12, 14:24:03 »
Kan ook een probleem alleen bij mij zijn. Ik heb het geprobeerd op een HP EliteBook NogWatCijfertjes, dat ding is nu toch al 4 jaar oud, en volgens Steam had ik geen grafische drivers geïnstalleerd.
Toen ik steam voor linux installeerde werden de drivers van mijn "grafische kaart"(Intel HD4000) aangepast, dus lijkt mij het inderdaad het meest logische dat het flikkeren aan je grafische driver ligt.
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Re: Steam raadt Linux aan
« Reactie #16 Gepost op: 2013/03/12, 14:56:44 »
Die heb ik dus ook: Intel HD 4000. Geen flikkeren.