Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Werkt LinkedIn niet goed in Ubuntu?  (gelezen 2848 keer)

Werkt LinkedIn niet goed in Ubuntu?
« Gepost op: 2009/11/24, 20:57:10 »
Hallo,
Ik ben nog niet zo ervaren met Ubuntu, maar kan het kloppen dat de site van LinkedIn niet goed werkt met ubuntu. Ik heb een profiel aangemaakt maar de webpagina moet steeds heel lang laden en ook een foto uploaden lukt niet. Komt dit doordat LinkedIn ubuntu niet ondersteund en voor windows is ontworpen?
Bij Twitter heb ik geen problemen.

Groet,
Janneke

Re: Werkt LinkedIn niet goed in Ubuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/24, 21:07:31 »
Dat kan aan je browser liggen. Als je Ubuntu 9.10 gebruikt, staat IPv6 aan, en dat zorgt voor problemen. IPv6 is de opvolger van IPv4. versie 6 van de IP-standaard zal in de toekomst veel gebruikt worden, omdat er veel meer IP-adressen voor Ipv6 zijn, maar nu is het nog vrij nutteloos, omdat bijna geen enkele internetprovider het ondersteunt. Je kunt het als volgt uitzetten:

 * Druk op Alt+f2
 * Plak hier:
gksudo gedit /etc/sysctl.conf
* Druk op Enter, en voer je wachtwoord in als daarom wordt gevraagd
 * Nu opent sysctl.conf, waarin instellingen voor de motor van Linux worden bewaard. Maaak helemaal onderaan een nieuwe regel aan, en zet het volgende neer:
net.ipv6.conf.all.disable_ipv6 = 1
Sla het bestand op, en herstart de computer. Ipv6 is nu voor de gehele computer uitgezet.

Offline (c)RJ

  • Lid
Re: Werkt LinkedIn niet goed in Ubuntu?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/24, 21:34:54 »
@edionjanneke: Zonder afbreuk te willen doen aan de oplossing van Cumulus007, maar heb je toevallig een abonnement bij Tele2? Daar zijn namelijk al veel langer problemen met LinkedIn-connecties.

Zelf gebruik ik inmiddels (en hopelijk tijdelijk) de anonieme proxy http://dprox.nl/ om te kunnen inloggen.

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Werkt LinkedIn niet goed in Ubuntu?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/24, 21:41:08 »
Ik gebruik Ubuntu 9.10 en Firefox. Zonder wat voor aanpassing ook werkt linkedin zonder problemen.

Re: Werkt LinkedIn niet goed in Ubuntu?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/25, 14:44:46 »
Ik heb inderdaad een internetverbinding van Tele2. Dank voor de tip! De anonieme proxy werkt. Nu kan ik wel een foto uploaden.
Enorm bedankt.
Janneke
« Laatst bewerkt op: 2009/11/25, 14:48:17 door edionjanneke »

Offline (c)RJ

  • Lid
Re: Werkt LinkedIn niet goed in Ubuntu?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/25, 17:45:13 »
@Janneke: misschien is het nuttig als je hierover je ongenoegen nog even kenbaar maakt bij Tele2. Die firma probeert de schuld namelijk hardnekkig af te schuiven op LinkedIn. De grote grap is echter dat je - wanneer je inlogt op een netwerk van een andere provider (bijvoorbeeld draadloos via je buren) - gewoon kunt inloggen op LinkedIn.

Ik heb hier nog wat Windows-doosjes draaien en ook daarmee kom ik niet door de inlogpagina van LinkedIn. Het kan dus ook onmogelijk iets met Ubuntu te maken hebben.

Ergo conclusio: de ellende wordt dus wel degelijk door het netwerk van Tele2 veroorzaakt. Ik krijg daar - net als anderen - echter geen poot aan de grond, en kom maar niet langs de eerstelijns helpdesk. Dus om de zaak een beetje op te porren: bellen, en helemaal van achter uit je keel je beklag doen!

Volg in dat verband ook deze draad: http://tele2.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=962&pid=5732. Blader vooral door naar de tweede en derde pagina...
« Laatst bewerkt op: 2009/11/26, 13:13:46 door (c)RJ »

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: Werkt LinkedIn niet goed in Ubuntu?
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/05, 15:27:29 »
Het vreemde is, dat ik ook tele2 heb, maar onder windows 2k en vista geeft linkedin geen problemen, ook de vorige versies van ubuntu gaven geen problemen. Maar ubuntu 9.10 (64 bits versie) geeft opeens wel problemen. Toch vanavond die IP oplossing proberen. Kan iemand aangeven hoe je eea ook straks weer terug kan zetten.

Zelf dacht ik eigenlijk dat het aan Acrobat Flash ligt dat niet meer standaard door Ubuntu wordt ondersteund...
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Offline Da Freeze

  • Lid
Re: Werkt LinkedIn niet goed in Ubuntu?
« Reactie #7 Gepost op: 2011/01/11, 21:10:18 »
Om hier nog een keer terug te komen.
Ik kan op LinkIn geen CV uploaden. Niet in PDF en Word. Ik kan een bestand selecteren maar als ik op Upload druk krijg ik de melding Your request could not be completed. Please try again.
Soms met de bijdehante opmerking Try uploading a PDF or Word file instead.
Anders dan de topicstarter aangeeft is een foto uploaden geen probleem. Mijn specificaties zijn Ubuntu 10.10 (onder 9.10 werkte het bij mij ook niet) met FF 3.6.13 en internet van Ziggo ;)
Allerlei meuk uploaden op hyves, facebook, picasa e.d. is allemaal geen probleem. Heeft iemand dezelfde ervaringen hiermee? En heeft iemand ook een oplossing die minder rigoureus overkomt dan IPv6 forceren naar IPv4?