Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost]software niet uit software centrum  (gelezen 704 keer)

Offline pth

  • Lid
[Opgelost]software niet uit software centrum
« Gepost op: 2013/01/06, 17:44:07 »
Ik wou een programmaatje installeren (spotlite) maar krijg de melding dat hij beschadigingen kan veroorzaken omdat het programma beschadigt is, ik heb ubuntu 12.04 (heb hem wel draaien op een oude labtop en kreeg toen de melding niet, ubuntu 11.04)
Mijn vraag is : Als ik het installeer en het blijkt id mijn systeem instabiel oid te maken en ik verwijder het dan zijn de problemen dan weg of kan er "onder de motorkap"ook dingen beschadigt worden (net als het register van windows)
Hoe kun je sowieso  programma's die niet gecontroleerd zijn uitproberen zonder dat je de kans loopt op een instabiel systeem, of erger malware, spyware op je pc te krijgen.
« Laatst bewerkt op: 2013/01/06, 21:16:53 door pth »

Offline jan11000

  • Lid
Re: software niet uit software centrum
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/06, 17:54:27 »
Wat had je gedacht van opnieuw downloaden, misschien is de file toch beschadigd.

Uitproberen in een virtualbox, daar zou je kunnen testen.

Re: software niet uit software centrum
« Reactie #2 Gepost op: 2013/01/06, 20:11:12 »
Wat had je gedacht van opnieuw downloaden, misschien is de file toch beschadigd.

Uitproberen in een virtualbox, daar zou je kunnen testen.


Het gaat erom dat het Softwarecentrum zegt dat het bestand beschadigt is omdat het bestand geen digitale handtekening heeft.

@topicstarter: Dit kan je systeem niet instabiel maken. Sinds 11.10 controleert ie op handtekeningen. Echter, sommige pakketten hebben dat niet. Als jij het stukje software vertrouwt dan kan het geen enkel kwaad om het te installeren.

Offline pth

  • Lid
Re: software niet uit software centrum
« Reactie #3 Gepost op: 2013/01/06, 21:03:07 »
@vistaus "dit kan je systeem niet instabiel maken. Sinds 11.10 controleert ie op handtekeningen. Echter, sommige pakketten hebben dat niet. Als jij het stukje software vertrouwt dan kan het geen enkel kwaad om het te installeren."

Oke, dank je wel voor de uitleg, ik heb nog wel een vraag:
Hoe weet ik dat het te vertrouwen is, de software pluk ik van internet en ik ben niet in staat om in de software te kijken of alles in orde is.
Als ik het goed begrepen heb wordt de software die in het software centrum aangeboden wordt gecontroleerd op betrouwbaarheid maar dat kan ik niet.

Re: software niet uit software centrum
« Reactie #4 Gepost op: 2013/01/06, 21:06:35 »
Nuja, dat is altijd lastig... vraag het gewoon hier als je twijfelt. In dit geval is Spotlite een vertrouwd stuk software.

Offline pth

  • Lid
Re: software niet uit software centrum
« Reactie #5 Gepost op: 2013/01/06, 21:15:17 »
Nuja, dat is altijd lastig... vraag het gewoon hier als je twijfelt. In dit geval is Spotlite een vertrouwd stuk software.


Oke dank je wel :)