Ondersteuning > Software en configuratie

Beste VPN voor Ubuntu

(1/18) > >>

petineke:
Wil gebruik maken van een VPN voor mijn desktops.
Kan iemand mij adviseren over welke aan te raden zijn om te gebruiken met Ubuntu

Bloom:
VPN in de betekenis van een versleutelde verbinding over internet leggen van je huidige locatie naar een bedrijfsnetwerk: openvpn.
VPN in de betekenis van beveiligingsfilter  om je privacy te beschermen en om regionale streamingsrestricties te omzeilen: nordvpn.
Beide zitten standaard in de repo's van Ubuntu en Debian.

hkevers:
NordVPN bevalt mij goed.
Ik gebruik het bij Windows, Ubuntu en bij mijn android telefoon.
Ik heb al jaren een abo, de oorspronkelijk aangeboden software voor Window vond ik minder.
Daarom gebruik ik ook daar OpenVPN en dat bevalt me prima.
In Ubuntu is Open VPN standaard geinstalleerd, je hoeft dus niets meer te installeren.
De app van NordVPN op de android telefoon werkt goed en is handig.
Je kunt inloggen in het land waar je op dat moment bent.
Je kunt een severlist bij NordVPN downloaden.
Gebruik UDP dat werkt stabiel.

henkoegema:

--- Citaat van: hkevers op 2020/07/11, 19:17:13 ---...................................
...................................
In Ubuntu is Open VPN standaard geinstalleerd, je hoeft dus niets meer te installeren.
.................................
.................................

--- Einde van citaat ---

Hopelijk zijn mijn vragen in dit draadje ook op z'n plaats.

Ik heb (nog) geen verstand van een VPN. Maar ben me aan het orienteren.
Hoe start (en stop) ik Open VPN? (Ubuntu 18.04)

Is RiseupVPN, dat in Ubuntu Software pakket zit, ook een goed alternatief?

I

vanadium:
vpn is geïntegreerd met networkmanager. Nadat je je vpn hebt opgezet, kan je het aanzetten in het "gebruikersmenu", dat je krijgt via de knop rechts bovenaan (met je netwericoontje, luidspreker, batterij). Je klapt het menu "VPN uit" uit, en klikt "Verbinden". Dan wordt "VPN uit" in plaats de naam van het actieve VPN netwerk. Uitschakelen doe je door daarop te klikken en de menukeuze "Afzetten" te kiezen.

VPN's komen in verschillende varianten. In functie van het protocol waarmee jou netwerk werkt, moet je mogelijk een bijkomende plugin installeren. Standaard zijn openvpn en pptp geïnstalleerd. Voor een Cisco netwerk moet je vpnc erbij installeren. Nog andere zijn fortinet, l2tp, enz.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie