Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ova-bestand + VirtualBox  (gelezen 1222 keer)

Offline yJi

  • Lid
ova-bestand + VirtualBox
« Gepost op: 2014/05/12, 10:11:44 »
Ik heb een paar keer een windows7.ova bestand geprobeerd te importeren in mijn VirtualBox.
De eerste keer leek het erop dat het lag aan een te groot intern ram geheugen, maar ook naar aanpassing tot slechts 2000 MB ging toch weer mis.
Alleen zegt die foutmelding mij helemaal niets:

Resultaat Code: NS_ERROR_FAILURE (0x80004005)
Component:       Appliance
Interface:            IAppliance {3059cf9e-25c7-4f0b-9fa5-3c42e441670b}

Mijn joybook is de oude BenQ en dit is gemaakt op een Acer Notebook. Die van mij is maar 32 bits en windows 7 is 64 bits. Maar de maker van dit .ova bestand zegt niet dat het daar aan kan liggen.
Het importeren strand steeds al in het begin van het proces.

Wie heeft een idee waar die foutmelding voor staat, het zegt ons beiden niets!
 
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: ova-bestand + VirtualBox
« Reactie #1 Gepost op: 2014/05/12, 19:44:45 »
Kijk eerst eens naar dit http://oak.cs.ucla.edu/cs144/projects/virtualbox/windows.html
Zorg in ieder geval dat de virtuele schijf ntfs geformatteerd is en niet FAT.
Voer ook de md5 checksum uit op het bestand.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: ova-bestand + VirtualBox
« Reactie #2 Gepost op: 2014/05/12, 23:25:06 »
Of kijk eens naar dit verhaal:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1607743 , gemarkeerd met SOLVED (Opgelost)

Bij een ova maakt de formattering niet uit bij mijn beste weten. Het is een complete VM, de virtuele disk zit er geformatteerd en al in. Ik heb ook een ova draaien. Geweldige voorziening van dat Virtualbox!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline yJi

  • Lid
Re: ova-bestand + VirtualBox
« Reactie #3 Gepost op: 2014/05/13, 09:11:01 »
Kijk eerst eens naar dit http://oak.cs.ucla.edu/cs144/projects/virtualbox/windows.html
Zorg in ieder geval dat de virtuele schijf ntfs geformatteerd is en niet FAT.
Voer ook de md5 checksum uit op het bestand.

Dank voor deze belangrijke tips, alleen hoe maak ik een virtuele schijf ntfs geformateerd. XP dat ging vanaf de installatie CD's, maar voor dat windows 7.ova bestand zie ik het niet in gparted staan, die virtuele schijf.
Is een virtuele schijf alleen te zien in VirtualBox lijkt het. Hoe formateer ik het daar dan, of kan dat niet.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: ova-bestand + VirtualBox
« Reactie #4 Gepost op: 2014/05/13, 09:27:05 »
Of kijk eens naar dit verhaal:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1607743 , gemarkeerd met SOLVED (Opgelost)

Bij een ova maakt de formattering niet uit bij mijn beste weten. Het is een complete VM, de virtuele disk zit er geformatteerd en al in. Ik heb ook een ova draaien. Geweldige voorziening van dat Virtualbox!

Als ik dit goed begrepen heb qua VirtualBox lijkt het de bedoeling te zijn om VirtualBox opnieuw te installeren en dan de oude ***.vdi daar te importeren?


"    i found a way to fix this so i wanted to post it here so if it happens to somone he can fix it. all i did is created a new virtual machine and used the old hard disk (the *.vdi file) that you find in /home/USER/.VirtualBox/HardDisks/****.vdi
    by doing this you wont lose any data on the virtual machine and everything will work as it did before.
    sorry for the english, i am italian"







Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: ova-bestand + VirtualBox
« Reactie #5 Gepost op: 2014/05/13, 09:52:12 »
Het is niet de bedoeling VirtualBox opnieuw te installeren. Je moet in je bestaande VirtualBox zelf handmatig een nieuwe VM aanmaken, zegt dit verhaal. Dat is een virtuele computer. En daar hang je dan die virtuele schijf in, dat vdi bestand. Dat zou de problemen oplossen.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline yJi

  • Lid
Re: ova-bestand + VirtualBox
« Reactie #6 Gepost op: 2014/05/13, 10:15:42 »
Het is niet de bedoeling VirtualBox opnieuw te installeren. Je moet in je bestaande VirtualBox zelf handmatig een nieuwe VM aanmaken, zegt dit verhaal. Dat is een virtuele computer. En daar hang je dan die virtuele schijf in, dat vdi bestand. Dat zou de problemen oplossen.

Ja dat begrijp ik nu ook maar is dit eigenlijk niet hele probleem en dan zou dit de oplossing mogelijk kunnen zijn. Ik heb immers standaard IDE controller en dit ****.ova file  is SATA geconfigureerd vanaf zijn Acer notebook.

"Re: OVF Appliance Import failed
The error message is telling you what the issue is. Basically the OVF lists some weird disk drive type attached to an IDE controller, it needs to be on a SATA controller.

Personally I'd just (a) clone the main VMDK to VDI format, then (b) build a VM around the VDI.
by mpack
    9. May 2014, 11:39, Forum: VirtualBox on Mac OS X Hosts, Topic: OVF Appliance Import failed"
   

Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: ova-bestand + VirtualBox
« Reactie #7 Gepost op: 2014/05/13, 19:26:07 »
"Re: OVF Appliance Import failed
The error message is telling you what the issue is. Basically the OVF lists some weird disk drive type attached to an IDE controller, it needs to be on a SATA controller.

Personally I'd just (a) clone the main VMDK to VDI format, then (b) build a VM around the VDI.
by mpack
    9. May 2014, 11:39, Forum: VirtualBox on Mac OS X Hosts, Topic: OVF Appliance Import failed"
   
Na bovenstaande gedaan te hebben krijg ik nu dit bij het instellen van de kloon van Windows 7+office
(zie de afbeelding hieronder)

Kom dus wel iets verder lijkt het, maar het lijkt erop dat het nu ergens op wacht...
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: ova-bestand + VirtualBox
« Reactie #8 Gepost op: 2014/05/13, 19:49:05 »
Ja...het schijnt nu te wachten op de bootoptie want dit kreeg ik ook nog na te hebben gedrukt op F12:
(zie weer het plaatje hieronder ingevoegd)

Dan moet ik de bootoptie invoegen maar dat schijnt niet te lukken, er zit immers geen CD in de cd/dvd speler/brander. Dat is immers bijna 14 GB groot. Staat wel op de harde schijf, maar dat schijnt het dus niet te herkennen. Weet ook nog niet hoe ik dat nog kan aanpassen.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: ova-bestand + VirtualBox
« Reactie #9 Gepost op: 2014/05/13, 19:54:55 »
Ik zou - op basis van die bootopties - zeggen dat er wel degelijk een harddisk herkend is. Wat gebeurt er als je keuze b neemt en doorgaat met booten?
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline yJi

  • Lid
Re: ova-bestand + VirtualBox
« Reactie #10 Gepost op: 2014/05/13, 20:31:43 »
Ik zou - op basis van die bootopties - zeggen dat er wel degelijk een harddisk herkend is. Wat gebeurt er als je keuze b neemt en doorgaat met booten?

Ja, dat dacht ik ook maar dan zegt het dat het de hdd niet herkent heeft en stopt ermee.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: ova-bestand + VirtualBox
« Reactie #11 Gepost op: 2014/05/13, 20:55:34 »
Staat dat vdi bestand wel uitvoerbaar? Het staat me bij dat een bootable harddisk in VirtualBox een uitvoerbaar bestand moet zijn.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline yJi

  • Lid
Re: ova-bestand + VirtualBox
« Reactie #12 Gepost op: 2014/05/16, 10:32:59 »
Staat dat vdi bestand wel uitvoerbaar? Het staat me bij dat een bootable harddisk in VirtualBox een uitvoerbaar bestand moet zijn.

Ja, dat vdi bestand stond er wel al uitvoerbaar bestand, maar toch werkt het niet. Heb VirtualBox er nu helemaal afgehaald want de windows programma's die ik nog wel gebruik, werken goed, op één na, onder Wine.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro