Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bang dat updates mijn systeem verslechteren  (gelezen 6205 keer)

Re: Bang dat updates mijn systeem verslechteren
« Reactie #25 Gepost op: 2011/11/17, 15:28:57 »
Ik heb mijn laptop gerestart na een tijdje, toen de updates waren vast blijven hangen. Nu heb ik gewoon nog steeds hetzelfde probleem.
En dan bang zijn voor updates? Uitschakelen tijdens updates is 100x gevaarlijker dan geen updates installeren. Vink anders alleen flash uit bij de updates, en update de rest gewoon wel.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Willem69

  • Lid
Re: Bang dat updates mijn systeem verslechteren
« Reactie #26 Gepost op: 2011/11/17, 18:10:20 »
Ik heb mijn laptop gerestart na een tijdje, toen de updates waren vast blijven hangen. Nu heb ik gewoon nog steeds hetzelfde probleem.

Het lijkt erop dat je een ander probleem hebt dan updates. Het is lastig hier vandaan in te schatten welke. Heb je een back-up die je kan terugzetten? Ik vermoed dat een re-installatie je problemen zullen oplossen, maar met zekerheid is het niet te zeggen hier vandaan. Is er geen steunpunt bij je in de buurt? Of iemand die je hiermee kan helpen?

Offline tillie

  • Lid
Re: Bang dat updates mijn systeem verslechteren
« Reactie #27 Gepost op: 2011/11/18, 10:49:34 »
En dan bang zijn voor updates? Uitschakelen tijdens updates is 100x gevaarlijker dan geen updates installeren. Vink anders alleen flash uit bij de updates, en update de rest gewoon wel.

Als je het normaal vind dat de updates 2 uur bij flash blijft hangen, dan zou ik hetzelfde zeggen.

Offline tillie

  • Lid
Re: Bang dat updates mijn systeem verslechteren
« Reactie #28 Gepost op: 2011/11/18, 11:00:03 »
Het lijkt erop dat je een ander probleem hebt dan updates. Het is lastig hier vandaan in te schatten welke. Heb je een back-up die je kan terugzetten? Ik vermoed dat een re-installatie je problemen zullen oplossen, maar met zekerheid is het niet te zeggen hier vandaan. Is er geen steunpunt bij je in de buurt? Of iemand die je hiermee kan helpen?

Het probleem is er al vanaf het begin, en zowel bij Ubuntu 11.10 als Kubuntu 11.10 waar ik nu mee werk. Gek genoeg zijn de ergste problemen al over (al vóór de updates, en zonder enige reden die kan herleiden tot een actie dit ik heb ondernomen), want eerst deed het geluid het de hele tijd niet (distorted), en nu doet het geluid het wel, behalve als ik fullscreen een filmpje op youtube of op putlocker wil afspelen (distorted geluid). Dat is best irritant als je graag films streamt.

Dit topic heb ik hierover gestart: http://forum.ubuntu-nl.org/hardware-en-drivers/geluid-distorted-bij-fullscreen-(met-flash)/

Hier is te lezen dat ik denk dat het probleem komt omdat ik bij fullscreen misschien een tweede 'window' open, en er op dat moment dus twee keer hetzelfde geluid speelt, wat misschien leidt tot het distorted geluid.