Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Voortdurende HD activiteit  (gelezen 947 keer)

Offline Reijer

  • Lid
Voortdurende HD activiteit
« Gepost op: 2008/09/13, 17:39:23 »
Ik zie het HD ledje continue branden/knipperen. Alleen 8.04 draait. Verder geen pgm's.
Toegegeven: het is al een oud beestje: een Pentium III 800 MHz.
Maar de systeemmonitor geeft niet aan dat de PC zwaar belast is dacht ik:
Geheugen : 35 % van 630 Mb
Swap: 2,4 % van 1,6 Gb
Als ik de grafieken laat lopen stijgt de CPU belasting naar meer dan 90 %
Op de tab Processen zie ik een lange lijst: alleen de System monitor vraagt  CPU capaciteit; de rest slaapt.
Wat houdt die HD activiteit dan in? Hoe kom ik daar achter?

Voortdurende HD activiteit
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/13, 17:45:54 »
Waarschijnlijk is de Trackerdemon bezig de boel te indexeren. Je zou dit eens uit kunnen zetten bij Systeem, voorkeuren, Search and Indexing.
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

Offline vanadium

  • Lid
Voortdurende HD activiteit
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/13, 17:58:52 »
Tracker zou ik inderdaad zeker uitschakelen bij een ouder systeem. Nu is bij een verse installatie van Hardy tracker standaard wel geïnstalleerd, maar niet geactiveerd.

Offline Reijer

  • Lid
Voortdurende HD activiteit
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/14, 13:38:04 »
Citaat van: prikkebeen2
Waarschijnlijk is de Trackerdemon bezig de boel te indexeren. Je zou dit eens uit kunnen zetten bij Systeem, voorkeuren, Search and Indexing.
Bedankt Prikkebeen 2 en Vanadium; dit was de oplossing. Ik heb  indexering en watching uitgezet. (Maar wat mis ik nu eigenlijk?)
Wat mij betreft mag deze draad als opgelost gemarkeerd worden, maar ik zie zo gauw niet hoe dat moet.
Reijer.

Offline Reijer

  • Lid
Voortdurende HD activiteit
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/14, 13:39:33 »
Citaat van: Reijer
Citaat van: prikkebeen2
Waarschijnlijk is de Trackerdemon bezig de boel te indexeren. Je zou dit eens uit kunnen zetten bij Systeem, voorkeuren, Search and Indexing.
Bedankt Prikkebeen 2 en Vanadium; dit was de oplossing. Ik heb  indexering en watching uitgezet. (Maar wat mis ik nu eigenlijk?)
Wat mij betreft mag deze draad als opgelost gemarkeerd worden, maar ik zie zo gauw niet hoe dat moet.
Reijer.
Gemarkeerd als opgelost !

Offline vanadium

  • Lid
Voortdurende HD activiteit
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/14, 13:57:26 »
Wat je mist? Tracker is een desktop search programma: het zorgt ervoor dat je razendsnel bestanden op je schijf kunt vinden, net zoals je razendsnel via google een pagina op het web kan vinden. Om dat te realiseren moeten echter al je bestanden geïndexeerd worden. Tracker zal dus in de achtergrond al je documenten doorsnuisteren en sleutelwoorden eruit in zijn indexbestanden opnemen. Dat vergt schijfactiviteit en processortijd.

Je gebruikt tracker als die actief is onder meer via de zoekfunctie van nautilus (althans, zo was het in Gutsy). Zonder tracker zoek je enkel op basis van bestandsnaam. Je kan nog altijd bestanden op inhoud zoeken via "Plaatsen - Zoek bestanden". Alleen gaat dat een stuk langzamer.

Je hebt ondertussen wel door dat ik ook tracker niet gebruik ;)