Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Promotiefilmpje Ubuntu  (gelezen 2544 keer)

Offline HWE64

  • Lid
Promotiefilmpje Ubuntu
« Gepost op: 2017/02/24, 21:55:54 »
Vandaag kreeg ik de gratis nieuwsbrief van Computer idee en daar zag ik een leuk promotiefilmpje van Ubuntu.
http://www.computeridee.nl/workshop/maak-kennis-met-ubuntu-1/?utm_source=copernica&utm_medium=email&utm_campaign=CID_Nieuwsbrief_20170224
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline RikRik

  • Lid
Re: Promotiefilmpje Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2017/02/25, 15:15:09 »
Reclame voor Ubuntu is altijd goed, leuk filmje :D

Re: Promotiefilmpje Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2017/02/25, 15:31:50 »
Het is allemaal leuk en aardig, Linux in al zijn varianten, helaas kun je op weinig plaatsen terecht als je een probleem, fout of dergelijke hebt.
Computerzaken hebben in de meeste gevallen alleen interesse om je met windows verder te helpen.
Lenovo Thinkpad 530 Edge dualboot win7/Ubuntu 16.04 LTS
Desktop win7, wacht op dualboot met Linux mint

Offline sidonia

  • Lid
Re: Promotiefilmpje Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2017/02/25, 16:15:25 »
Hulp kun je hier krijgen, en nog veel beter dan in een computerzaak.

youpie123

  • Gast
Re: Promotiefilmpje Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2017/02/25, 16:23:44 »
Het is allemaal leuk en aardig, Linux in al zijn varianten, helaas kun je op weinig plaatsen terecht als je een probleem, fout of dergelijke hebt.
Computerzaken hebben in de meeste gevallen alleen interesse om je met windows verder te helpen.
Ook daarom is het belangrijk veel promotie te maken. Hoe meer mensen ermee vertrouwd worden hoe sneller je kans hebt op hulp. Computerzaken zijn er om te verkopen en vaak is er niet veel kennis van zaken voorhanden, ook niet voor Windows (mits je betaald).

Ik vond de filmpjes heel aangenaam, duidelijk en inspirerend. Ubuntu heb ik maar heel kort gebruikt omdat ik het kruisje, het minnetje en het vierkantje misste..... blijken ze er gewoon wel te zijn  :) Daarom o.a. koos ik destijds voor Kubuntu en nu voor Mate.

Re: Promotiefilmpje Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2017/02/25, 16:25:42 »
Het is allemaal leuk en aardig, Linux in al zijn varianten, helaas kun je op weinig plaatsen terecht als je een probleem, fout of dergelijke hebt.
Computerzaken hebben in de meeste gevallen alleen interesse om je met windows verder te helpen.

https://kaart.ubuntu-nl.org/
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline HWE64

  • Lid
Re: Promotiefilmpje Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2017/02/25, 16:49:01 »
https://kaart.ubuntu-nl.org/
Kaartje had ik snel gevonden nog voor er Linux erop stond want die hulp (maasnet) was onmisbaar. ;)
Henk
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Promotiefilmpje Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2017/02/25, 17:39:24 »
Het is allemaal leuk en aardig, Linux in al zijn varianten, helaas kun je op weinig plaatsen terecht als je een probleem, fout of dergelijke hebt.
Computerzaken hebben in de meeste gevallen alleen interesse om je met windows verder te helpen.

Net als Maasnet ben ik het daar niet mee eens. We hebben de steunpunten en we hebben dit grandioze forum. En die computerzaken? De goede daargelaten zijn mijn ervaringen met "de branche" niet positief.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Promotiefilmpje Ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2017/02/25, 19:37:35 »
Citaat
Dit besturingssysteem geeft weinig problemen

Dat lees/hoor je niet vaak. Maakt me vrolijk.  ^-^

Het is allemaal leuk en aardig, Linux in al zijn varianten, helaas kun je op weinig plaatsen terecht als je een probleem, fout of dergelijke hebt.
Computerzaken hebben in de meeste gevallen alleen interesse om je met windows verder te helpen.

Hulp? Waarvoor?
Bij ubuntu heb je zeker niet meer installatieproblemen, en zelfs stukken minder problemen waar het gaat om stabiliteit, virussen, spyware, vertragingen, dichtslibben, hardwarecapaciteitengebreken, ....

Overigens krijg ik vaak prima ondersteuning in computerzaken. In tegenstelling tot wat ik inderdaad altijd hoor (geen verstand van linux) heeft het mij uiterst verbaasd hoe vaak ik juist wel prima ondersteuning daarbij kreeg, en zelfs de garantie dat als het niet zou werken ik het terug mocht brengen (wat inderdaad gewoon niet nodig was).
Ja, soms moeten ze er wel even die "nerd" van de winkel bij halen, maar ik kreeg het uiteindelijk gewoon wel. Waarvoor complimenten.

En lang leve UBUNTU-NL.ORG en al zijn behulpzame leden !!!!!!!!!!! =D
« Laatst bewerkt op: 2017/02/25, 19:39:14 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline rico70

  • Lid
Re: Promotiefilmpje Ubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2017/02/25, 19:53:38 »
Hulp? Waarvoor?
Bij ubuntu heb je zeker niet meer installatieproblemen, en zelfs stukken minder problemen waar het gaat om stabiliteit
Stabiliteit was een leuk "verkoop" argument in de tijd van windows 95, 98 en me. Sinds XP is dat totaal niet meer aan de orde.

Re: Promotiefilmpje Ubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2017/02/25, 20:03:55 »
Hulp? Waarvoor?
Bij ubuntu heb je zeker niet meer installatieproblemen, en zelfs stukken minder problemen waar het gaat om stabiliteit
Stabiliteit was een leuk "verkoop" argument in de tijd van windows 95, 98 en me. Sinds XP is dat totaal niet meer aan de orde.

Hahahaha. Echt wel. Heb ze allemaal meegemaakt, en ook nog wat versies na XP. Vista was knudde. Ben zelf naar linux overgestapt omdat 8.1 me voor geen meter beviel want allerhande gedonder. En 9 is ook nooit van de grond gekomen. 7 en 10 draaien redelijk stabiel, maar daar speelt ook het privacy gedoe nog behoorlijk, en dan begin ik nog niet over zware belasting systeem omdat de eindeloze logjes nog steeds bestaan en er nog steeds sprake is van vreemde fragmentatie en dat soort gedoe.
3.11, die was stabiel. =D En XP kon er ook goed mee door (al was dat door het langdurige gebruik waardoor kinderziektes ver verdwenen waren).

Stabiliteit is nog steeds een prima argument.
En het heet ook nog 'stabiliteit' als oudere apparatuur gewoon blijft werken en niet door verplichte upgrade's veel te snel afgeschreven onbruikbaar raakt. Stabiliteit is meer als "geen blauwe schermen".
« Laatst bewerkt op: 2017/02/25, 20:09:30 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline RikRik

  • Lid
Re: Promotiefilmpje Ubuntu
« Reactie #11 Gepost op: 2017/02/25, 20:21:07 »
Hulp? Waarvoor?
Bij ubuntu heb je zeker niet meer installatieproblemen, en zelfs stukken minder problemen waar het gaat om stabiliteit
Stabiliteit was een leuk "verkoop" argument in de tijd van windows 95, 98 en me. Sinds XP is dat totaal niet meer aan de orde.
Er kan om gelachen worden, maar ik ben het met je eens, Windows is, met compatibel hardware, beslist niet minder stabiel dan Ubuntu. 

Re: Promotiefilmpje Ubuntu
« Reactie #12 Gepost op: 2017/02/25, 20:36:06 »
Jongens dit topic gaat over een promotiefilmje in Computer Idee en we dwalen helaas weer af wat de laatste tijd vaker voorkomt op dit forum!
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Re: Promotiefilmpje Ubuntu
« Reactie #13 Gepost op: 2017/02/25, 20:55:59 »
Windows is, met compatibel hardware, beslist niet minder stabiel dan Ubuntu.

Maar o wee als het niet 200% competible is. Om nog niet te beginnen over de eisen die gesteld worden om competible te mogen zijn.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Promotiefilmpje Ubuntu
« Reactie #14 Gepost op: 2017/02/26, 09:40:30 »
Jongens dit topic gaat over een promotiefilmje in Computer Idee en we dwalen helaas weer af wat de laatste tijd vaker voorkomt op dit forum!

Ja maasnet, het is gewoon niet leuk meer dat offtopic gaan.

Wat betreft promotievideo's is het idee gewoon de inspanning niet waard! Bij de komst van de 16.04 heb ik er eentje gemaakt en hier laten zien. In mijn omgeving vond iedereen hem wel geinig met zijn lichte zelfspot. Maar daar hield het ook mee op.

Mijn conclusie was dat de Linux gemeenschap niet staat te trappelen om serieus aan promotie te doen. Er is dan wel een heel duidelijk sentiment dat "we" niet meetellen, dat  in de discussie telkens weer opborrelt, maar daar houdt het mee op.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Promotiefilmpje Ubuntu
« Reactie #15 Gepost op: 2017/02/26, 09:46:09 »
Het is allemaal leuk en aardig, Linux in al zijn varianten, helaas kun je op weinig plaatsen terecht als je een probleem, fout of dergelijke hebt.
Computerzaken hebben in de meeste gevallen alleen interesse om je met windows verder te helpen.

Net als Maasnet ben ik het daar niet mee eens. We hebben de steunpunten en we hebben dit grandioze forum. En die computerzaken? De goede daargelaten zijn mijn ervaringen met "de branche" niet positief.

groet,

Just

Steunpunten zijn er inderdaad, helaas liggen zij niet bij mij in de buurt,
overigens is dit forum zeer actief, ik volg het al langer, onlangs heb ik mij geregistreerd.
Nu ik enkele weken noodgedwongen thuis zit , zit ik vaak (tot 10 x per dag) op dit forum.
Lenovo Thinkpad 530 Edge dualboot win7/Ubuntu 16.04 LTS
Desktop win7, wacht op dualboot met Linux mint

Offline Nollie

  • Lid
Re: Promotiefilmpje Ubuntu
« Reactie #16 Gepost op: 2017/02/26, 13:52:18 »
Het is allemaal leuk en aardig, Linux in al zijn varianten, helaas kun je op weinig plaatsen terecht als je een probleem, fout of dergelijke hebt.
Computerzaken hebben in de meeste gevallen alleen interesse om je met windows verder te helpen.

Net als Maasnet ben ik het daar niet mee eens. We hebben de steunpunten en we hebben dit grandioze forum. En die computerzaken? De goede daargelaten zijn mijn ervaringen met "de branche" niet positief.

groet,

Just

Steunpunten zijn er inderdaad, helaas liggen zij niet bij mij in de buurt,
overigens is dit forum zeer actief, ik volg het al langer, onlangs heb ik mij geregistreerd.
Nu ik enkele weken noodgedwongen thuis zit , zit ik vaak (tot 10 x per dag) op dit forum.

Computerzaken hebben kennis van Hardware. Meer niet. M'n pa had fouten in z'n schijf. Oplossing Solid State Drive erbij. Maar Windows10 start 's morgens pas bij de 2e keer op. Het logo is hapert. Oplossing van de pc-zaak; wachten op een update van Microsoft.

Heb Mate er weer naast gezet met Ubuntu DE eroverheen (koude start 550 mb). Opmerking pc-zaak: ja, das een soort Linux. Meer weten ze er niet van.   :D
Ubuntu 18.10 en Win10 op Intel Core i5-3350P, 3,8 Gb Ram.

Re: Promotiefilmpje Ubuntu
« Reactie #17 Gepost op: 2017/02/27, 17:14:12 »
Kom op jongens. Niet zo negatief.
Een beetje doorpraten over het onderwerp gooit goede argumenten op die je in de praktijk weer kunt gebruiken.
Ja in de praktijk krijg je en hoop weerstand. Mooi toch dat we hier getraind worden in het weerleggen van die argumenten?
En ik zie ook het probleem niet dat er 'positief oplossend' gereageerd wordt op een kritische opmerking.

Wat verwacht je anders aan reacties?? Als iedereen alleen reageert "wow prachtig filmpje" zal het topic ook geen toegevoegde waarde hebben, toch? Daar is een forum toch voor?

Overigens snap ik de negatieve visie niet. Er werd toch positief gereageerd op dat filmpje? Dit is toch geen probleemoplossingstopic wat onnodig offtopic vervuild wordt?

Maar ik persoonlijk zal er in elk geval op letten minder te reageren. =D
« Laatst bewerkt op: 2017/02/27, 17:20:58 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore