Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Programma TOCH in het Engels laten draaien  (gelezen 425 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Programma TOCH in het Engels laten draaien
« Gepost op: 2013/01/27, 11:55:31 »
Ik heb mijn Ubuntu 12.10 in het Nederlands ingesteld. Gevolg: alle programma's, zoals Digikam, krijgen Nederlandstalige menunamen. Vaak handig, behalve als je, zoals ik, echt technische kennis wil opdoen over bepaalde menu-titels.

Er bestaat nu eenmaal véééééééééél meer informatie over Engelstalige menu's dan dat er documentatie bestaat over Nederlandstalige menu's.

Daarom wil ik Digikam in het Engels laten draaien, met Engelse menu's. Er is nl. een menu-onderdeel, dat in het Nederlands heet "metagegevens uit afbeeldingen opnieuw lezen" en daarvan zou ik zo nauwkeurig mogelijk willen weten wat het programma ermee doet.

Hoe kan ik daarvoor zorgen?

Let wel: ik héb Digikam nu al geïnstalleerd en hij draait dus in het Nederlands. Bovendien wil ik niet per se dat heel mijn Ubuntu Engelstalig wordt. Ik wil dus vanuit een bestaande installatie Digikam (of een ander programma) terug in het Engels zetten.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Re: Programma TOCH in het Engels laten draaien
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/27, 13:39:21 »
Ga in Digikam naar Help> klik hier op klik in het menu op Switch Application Language  Start nu Digikam opnieuw op.
De meeste programma's hebben wel iets dergelijks onder voorkeuren, extra o.i.d. meestal even zoeken. :)


In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Programma TOCH in het Engels laten draaien
« Reactie #2 Gepost op: 2013/01/27, 19:03:22 »
Als Gijsbert zijn oplossing niet werkt, kunt ge altijd het volgende proberen in de terminal:

LANG=C programmanaam