Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: draadloos internet met ubuntu  (gelezen 1175 keer)

Offline molen

  • Lid
draadloos internet met ubuntu
« Gepost op: 2009/05/14, 19:38:21 »
Als beginnend ubuntu gebruiker heb ik eerst geprobeerd om na installatie draadloos te internetten met mijn netwerkkaart Intersil Corporation Prism 2.5 Wavelan chipset. Dit lukte niet, ook niet na te hebben gegoogled. Dus heb ik maar een Sweex LW-053 usb adapter gekocht en nu werkt het feilloos. Toch laat het mij niet los om een oplossing te vinden voor mijn probleem. Daarbij komen volgens de verschillende bronnen de volgende oplossingen in aanmerking: installeren hostap en/of ndiswrapper en/of linux-wlan-ng en/of wicd. Welke oplossing zou voor dit probleem het beste zijn? 

Re: draadloos internet met ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/14, 20:04:24 »
ik zou ndiswrapper proberen. Heb je een windows driver (.inf bestand)

als je dit topic leest, dan zou de kaart moeten werken:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=664586

schijnt nog wel een issue te zijn om de beveiliging goed voor elkaar te krijgen.

Re: draadloos internet met ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/15, 09:21:42 »
Hallo molen,

Lees met interesse dat je feilloos met je Sweex draadloos op het net kunt.
Ik heb een usb adapter van Conceptronic de C54RU en worstel al weken met het probleem dat ik op mijn laptop hiermee geen verbinding kan krijgen.
Op mijn PC onder windows werkt het ding uitstekend. Heb dan driver voor Linux gedownload (weet overigens niet of die correct in Ubuntu is geinstalleerd), heb het hele web afgezocht naar hulp, maar ik krijg maar geen verbinding. Overigens zegt het systeem dan wel 'connected' maar ik kom absoluut het net niet op met de laptop.

Wil of kun je mij helpen? Heb je meer info die voor mij nuttig kan zijn?
Zou het fijn vinden als het eens een keer lukte.
Ubunturolf

Offline molen

  • Lid
Re: draadloos internet met ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/15, 14:05:01 »
Hallo ubunturolf,
Als beginnend Linuxgebruiker het volgende: Op goed geluk hoorde ik van een kennis dat hij met Windows een Sweex usb adapter gebruikte om het draadloze signaal te versterken. Dus zei ik tegen hem breng maar mee om te proberen. Nadat ik de adapter had aangesloten op de usb poort kreeg ik meteen verbinding zonder de installatiecd van Sweex te hebben geinstalleerd. Bij 9.04 lukte dit niet, maar dit zou toch misschien kunnen werken na installatie cd. Dit doe ik nog maar niet. Ik ga voorlopig zo verder. Dit bevalt me goed.

Offline molen

  • Lid
Re: draadloos internet met ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/15, 14:15:05 »
Hallo Ubunturolf,
In vervolg op mijn vorige antwoord lees ik via google op de site www.linuxdirect.nl dat de conceptronic c54ru direct moet werken zonder installatie drivers, omdat deze al geinstalleerd zijn zoals mijn Sweex usb adapter ook. Succes ermee!!