Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mijn printer Canon mp250 werkt niet meer onder Ubuntu 16.04  (gelezen 847 keer)

Mijn printer Canon mp250 werkt niet meer onder Ubuntu 16.04
« Gepost op: 2016/09/13, 20:56:35 »
Onder de 14.04 werkte hij perfect.  Nu geeft hij onmiddellijk "gestopt" en print niks meer.  Scannen doet hij zonder problemen.  Ik heb rechts geklikt op het printertje in "systeem" en hij staat "aan" en "gedeeld". De printer is met een usb kabel verbonden aan de laptop.  Hij geeft aan dat hij de verbinding herkent. Voor de rest in de update zonder problemen verlopen.  Alles werkt zoals het hoort.   
Nog even vertellen dat ik van computertermen, hardware geen kaas heb gegeten.  Als je over CUP begint sla ik tilt.
« Laatst bewerkt op: 2016/09/13, 22:04:21 door Renedehoog »

Re: Mijn printer Canon mp250 werkt niet meer onder Ubuntu 16.04
« Reactie #1 Gepost op: 2016/09/14, 10:13:33 »
Dit probleem heb ik ook met een ander type printer van Canon en dit onderwerp  staat onder "Andere distributies"
SPW (Wim)
« Laatst bewerkt op: 2016/09/14, 10:17:25 door Spidey-Westland »
Spidey-Westland
Release:   22.04 Codename:   jammy

Re: Mijn printer Canon mp250 werkt niet meer onder Ubuntu 16.04
« Reactie #2 Gepost op: 2016/09/14, 11:06:28 »
Sorry maar hier heb ik echt niks aan als leek.  En het gaat hier om een andere Canon.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Mijn printer Canon mp250 werkt niet meer onder Ubuntu 16.04
« Reactie #3 Gepost op: 2016/09/14, 11:33:41 »
Hoi Rene,

Die updates geven wel vaker problemen met het afdrukken. Blijkbaar gaat de overstap naar nieuwe afdruksoftware niet altijd goed met de gegevens van al geïnstalleerde printers. De hamvraag is natuurlijk hoe en waar dan wel "niet goed".

Dat geval van Spidey was inderdaad een andere printer, maar toch een vergelijkbare situatie.

Ga eens naar de webpagina van afdrukbeheer, klik hier:  http://localhost:631/printers 

Trek je printer uit het stopcontact en de USB. Verwijder dan die printer via Administration (Delete printer), sluit de pagina en prik je printer weer aan de stroom en de USB.

Hij zou nu automatisch geinstalleerd moeten worden. Ga anders weer naar de webpagina maar nu naar:   http://localhost:631/amin en kies Find printers

Als jouw printer gevonden wordt krijg je nu allerlei voor jou vreemde keuzes. Accepteer alle standaard voorstellen maar. Voor de keuze van het papier neem je A4 formaat.

Lukt hij zo?

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021


Re: Mijn printer Canon mp250 werkt niet meer onder Ubuntu 16.04
« Reactie #5 Gepost op: 2016/09/14, 12:58:28 »
Hartelijk bedankt voor uw bericht.  Zo gauw ik tijd heb ga ik dat testen.  Ik laat u het resultaat weten.  U moet weten dat ik er 64 ben en mijn werk helemaal niet IT gericht was.  Dat maakt dat ik bijna een ongeletterde ben vooral als het over hardware gaat.  De programma's ken ik wel. Het was dus eigenlijk een groot avontuur voor mij om over te schakelen op Linux.  Tot hiertoe ben ik zeer tevreden van Ubuntu.  En ik ben van de Gestapo's vanaf.  U zult wel begrijpen wie ik bedoel.

Re: Mijn printer Canon mp250 werkt niet meer onder Ubuntu 16.04
« Reactie #6 Gepost op: 2016/09/14, 16:51:05 »
De twee localhost sites werkten niet wegens "proxy" of "overbelasting".  Het kan belachelijk klinken maar ik denk eerder aan "tegenwerking".  Ik heb dan met een klein hartje de printer verwijderd nadat ik alles unpluggged had.  Ik heb de USB er terug in gestoken en de printer verscheen weer in het beheerschermpje.  Ik heb een willekeurig document afgedrukt met goed resultaat !

Ik dank u van harte voor uw oplossing en de moeite die u zich getroostte om een sukkel verder te helpen.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Mijn printer Canon mp250 werkt niet meer onder Ubuntu 16.04
« Reactie #7 Gepost op: 2016/09/14, 18:51:25 »
Hoi René,

Voor elkaar! Prachtig nieuws! Kanjer!

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021