Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sneltoeetsen zelf instellen.  (gelezen 302 keer)

Offline Kurt DM

  • Lid
Sneltoeetsen zelf instellen.
« Gepost op: 2018/06/29, 11:28:28 »
Ik probeer op Ubuntu 16.04 een sneltoets te koppelen aan een toetsencombinatie (hier ctrl-alt-i).
Ik heb dit in het verleden reeds meerdere malen met succes gedaan maar nu blijkt er iets niet te werken.
Ik ga naar systeeminstellingen-toetsenbord-sneltoetsen-aangepaste sneltoetsen, en creƫer daar onder een bepaalde naam een link naar een script file. Dat werkt, en er wordt een lijn toegevoegd met "naam" en op de plaats waar een toetsencombinatie moet komen staat "uitgeschakeld". Klikken op deze lijn doet een venster poppen met de naam erin en de link om eventueel te editeren. Ik heb dit niet nodig natuurlijk en druk ,op annuleren zodat ik gewoon op de lijn kom te staan waar ik een toetsencombinatie aan wil toevoegen. Ik volg de tekst onderaan die zegt dat om een sneltoetscombinatie te maken, je op de lijn moet gaan staan en dat je de combinatie gewoon moet intikken. Dit werkt echter niet. Ook het deleten van de lijn met backspace werkt niet (dit gaat enkel met het minteken in het venster). Weten jullie wat hier aan de hand is?

Offline Kurt DM

  • Lid
Re: Sneltoeetsen zelf instellen.
« Reactie #1 Gepost op: 2018/06/29, 12:43:29 »
Heb zelf de oplossing gevonden, men moet op uitschakelen klikken, op de rij klikken is niet voldoende.