Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Van LTS naar LTS?  (gelezen 873 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Van LTS naar LTS?
« Gepost op: 2006/11/01, 15:36:00 »
Weet iemand hoe het zit met het uitbrengen van nieuwe versies door Ubuntu? Ik ben namelijk benieuwd of ze van plan zijn om na de huidige Long Term Support-versie, Dapper, ooit weer een nieuwe LTS-versie te maken. En of die aansluit op Dapper.

Ik zou namelijk graag willen opwaarderen van LTS naar LTS, en de tussenliggende niet-LTS-versies overslaan. Maar kan dat wel?

Groet, Pjotr.

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
Van LTS naar LTS?
« Reactie #1 Gepost op: 2006/11/01, 16:10:16 »
Een nieuwe lts versie komt er wel (waarschijnlijk 8.04). Ik weet niet of dit makkelijk up te graden zal zijn. Als je net zo een grote verschil hebt tussen dapper en de volgende lts als tussen warty en dapper, dan is er zoveel veranderd dat ik niet denk dat je makkelijk zal kunnen upgraden. Tegen die tijd is een schone installatie misschien zelfs sneller dan een upgrade.

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
Van LTS naar LTS?
« Reactie #2 Gepost op: 2006/11/01, 16:37:18 »
Volgens mij komt er na Feisty nog een 'niet-LTS', voordat er weer een LTS verschijnt. toch?

Dat duurt inderdaad nog wel even, dus als een upgrade Dapper=>Edgy meestal al niet goed gaat, denk ik dat dat ook niet gaat lukken. Je hebt dan al 2 jaar (miss iets langer) een systeem draaien...
Een upgrade is zoiezo niet echt aan te raden, toen ik breezy=>dapper upgrade werkte dat wel, maar mijn systeem was merkbaar langzamer dan na een fresh dapper install.

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
Van LTS naar LTS?
« Reactie #3 Gepost op: 2006/11/01, 16:42:38 »
Citaat van: Sander50
Volgens mij komt er na Feisty nog een 'niet-LTS', voordat er weer een LTS verschijnt. toch?
Na Feisty komt er waarschijnlijk nog minstens

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Van LTS naar LTS?
« Reactie #4 Gepost op: 2006/11/01, 18:21:50 »
Citaat van: Kiwinote
Na Feisty komt er waarschijnlijk nog minstens

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
Van LTS naar LTS?
« Reactie #5 Gepost op: 2006/11/01, 18:36:52 »
Op http://www.ubuntu.com/ubuntu/releases  staat 'Ubuntu will make a new release every six months. In addition, we may make an Enterprise Release every 12 to 24 months, which will receive additional testing.'
Ik dacht dat ik ergens anders had gelezen dat er elke 18 maanden een lts was, maar zo te zien kan dat tussen de 12 en 24 maanden varieren.